![]() |
Sv: Ferskenbeinets OREO-kake!
Jeg elsker Oreo-kake, så denne tråden later jeg som at jeg aldri har sett!!
|
Får man kjøpt stevia noe sted eller må det bestilles på nett? samme med bjørkesøt? Tenkte å lage oreo kake i dag men har jo ikke stevia eller bjørkesøt bare sukrin og sukrinmelis...
|
Denne må jeg huske å prøve:p
|
Denne lagde jeg i går til storebror som hadde bursdag. Å herregud så god! Men ostemassen og sjokolademoussen var forferdelig ufaste... Ca som pisket fløte i konsistens... Skal det være slik?
|
Dere som har brukt malte mandler i stde for bakemiks, har dere da tatt 170g mandler som dere maler, eller har dere tatt 70g malt og 100 g hakket?!?
Jeg vil lage de NÅ :) |
Sitat:
|
Hvilken form brukte dere til kaken?
|
Jeg lurer på om jeg har gjort noe veldig galt med kjeksen:confused: De er ikke sprø, og synes de henger dårlig sammen:confused:
Jeg tenkte å lage kjeksen i kveld, og kake i morgen, men nå ser det dårlig ut for kaka, ble skikkelig skuffa over kjeksen:( |
Sitat:
|
Sitat:
Kaken er helt ok, syns kanskje det er litt lite smak i den, men det er nok fordi jeg mimres orginalen, og denne blir ikke helt lik akkurat, men veldig god kake non the less |
Sitat:
|
Har lenge tenkt på å lage denne, men har ikke klart å fått tak i alle ingrediensene :(
Går de ann å bruke glutenmel til kjeksene? Evt 50g kokosmel og 20g glutenmel? :) |
3 Vedlegg
Brukte heller omtrent 50g kokosmel og resten mandelmel :) Funket ganske bra, og kaken ble veldig god og kvalmende :) Akkurat slik en vanlig Oreokake skal være :D hehehe :)
Her er vårt resultat: |
Lagde denne i dag, men jeg ble skuffa jeg da :(
Syns ikke den er i nærheten av den ordinære oreokaken jeg.. Men da har jeg jo lært den leksa: ting blir ikke det samme uten sukker! :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
:sikle: Må prøves en gang...
|
"kjeksa" står i ovnen - men lurer på om jeg gjorde noe dumt? Bredde bare ut hele røra på bakeplata, fordi jeg tenkte at de skulle jo knekkes opp i biter uansett, så tok meg ikke umaken å fordele de. Men de smelter kanskje utover og heile greia blir altfor tjukk?? Hjelpe meg... jeg er så teit...
Hvor mange plater brukte dere? |
Nå er de ute av ovnen - stått til avkjøling, men hvor lenge går det egentlig før de blir stive? Blir litt bekymra siden de er så mjuke enda....
vanlige kjeks blir "stiv" mye tidligere etter at de blir avkjølt på rist føler jeg.... |
Har laget kjeksene nå, og skal snart ut en tur på trening og tenkte å handle på vei hjem igjen. Noen som har noen tanker om hvilken smøreost som passer best? Har Philadelphia liggende i kjøleskapet, er den ok å bruke eller skal jeg raske med meg en annen på butikken? :)
Mange fine oppskrifter her på forumet. Er helt imponert over alle som er så flinke å lage så god mat - og ikke minst at dere er så snille og deler oppskrifter med andre! Så tusen takk! :) |
Er ny her, og det første jeg ser er denne oppskriften.. huff... Må vel prøve den til helgen da :p
|
Kom over disse kjeksene en dag! NAM! De var skikkelig snadder. Har ikke laget denne kaken, men tenker at disse kjeksene må være geniale til det. Et lite tips fra meg :smile:
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3069 |
Hvor fikk du tak i de????
|
Sitat:
|
Jeg lagde denne i helga og må si meg enig i att den smakte lite.. En ok kake, fin å se på, men ikke noe mer enn d. Synd! Brukte kokosmel i kjeksa og mascarpone i ostemassen.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19. |