![]() |
Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?
Sitat:
AAH! Loff i brødristaren, med masse smør og nugatti!!! MMmmmmmmm :p:p:p |
.................................................. .......
|
Pasta pasta og pasta!! Liker ikke potet, aldri vært noe brød menneske, lite smør, gla i fisk.. men alikavel alllt for store posjoner!! Ja å spise når jeg va nedfor eller alene. Men aller mest myyye pasta.. ja også litt for ofte snop og filmkvelder da jeg ble sammen med typen min.. da gikk det bare rett oppover på nåla!!
(Nå går det i baconcrisp og paranøtter og film ;)) |
Jeg har en litt omvendt histore enn den "spiste masse" historien.
Eller kanskje ikke :D Det var svangerskapene her. Jeg la ikke på meg i svsk, forsøkte virkelig (antakeligvis diabetes første gangen og) og så fikk jeg bokstavelig talt ulvehunger i ammeperioden. Trivselsvekta er 70. Første gang gikk jeg fra 67 til 80+ og nå stoppet jeg da det gikk fra 67 til 74. Hva har jeg spist for mye av? Chips. Det er ikke så mye digg som er lov for en melkeallergiker. |
Har de siste årene nærmest levd på ferdigpizza, pommes frites, rosinboller og en god andel snacks og godteri. Jeg er et godt bevis på at det er fullt mulig å leve utrolig usunt som veggis.
De første formyekiloene kom da jeg var gravid. Gikk vel aldri ned det jeg gikk opp, men med et relativt aktivt liv med småttis i huset og fysisk arbeid holdt jeg det i sjakk. Kostholdet var også vesentlig bedre da. Da jeg for noen år siden flyttet, fikk en ekstremt hektisk, relativt stillesittende jobb og null sosialt nettverk ble maten dårligere (lite tid til å lage mat; ble mye pasta- og risretter til middag og det andre til kvelds, delvis også som trøstekost) og kiloene rullet på. En helsesjekk fikk meg heldigvis til å ta grep. |
Hehe, ja si det.. Det er så uendelig mye, alt avhengig av hva jeg var "avhengig av" i de forskjellige periodene. Jeg har vært overvektig siden jeg var 6-7 år, og da spiste jeg jo bare vanlig mat, som i lite fett og mye karbohydrater.. På ungdomskolen begynte jeg å handle sjokolade (hurra for butikker rett ved skolen...) som jeg smugspiste. I tillegg fikk jeg en god venninne som gjorde akkurat det samme, sammen utviklet vi et småsært opplegg som minnet mye om bulimi og tvangsspising. Vi hadde flere byturer hvor vi to spiste mat og snop for flere hundre kroner, det hadde sikkert rukket til 4-5 voksne menn...
Så kom videregående og jeg flytta for meg selv. Da var det først det halve året hvor jeg levde bare på stipend (uten hjelp hjemmefra.. lang historie..) og spiste bare nudler. Så fikk jeg meg jobb, og spiste alt mulig. Så kom det året hvor jeg bare spiste sjokolade, potetgull og makaroni med ost. Lille meg (som allerede som 16-åring veide over 80 kg) stappa fort i meg 1 kg kokt makaroni og en halv kg ost. Trenger vel ikke si at bulimiske tendenser var med fremdeles... Hva mer? Iskrem... masse, masse iskrem. Pizza, sjokolade, potetgull med dip, risengrynsgrøt, ostehorn... You name it, jeg hadde nok hatt "spisedilla" på det før eller siden. Jeg håper jeg aldri faller tilbake til det der :) |
Slet vel litt med bullemi alzheimer. Spiste og spiste, men glemte å spy :)
|
Spør heller om hva som gjorde at jeg ble tykk, for det var IKKE det at jeg spiste eller drakk meg opp i vekt...
|
Jeg spiste godt krydra ribbeskiver,kinakål, brokkoli og agurk.. Det var det eneste jeg hadde lyst på, men opp i vekt gikk jeg likavel...
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19. |