![]() |
Sv: Skravletråd for Lindbergerne
Skrev dette i en boktråd, men kjekt og ha det her også:
Jeg ringte bokhandleren nå og Fedons Metode er erstattet igjen, den nyeste er fra 2008 og heter Naturlig slank med kost i balanse. Den er holdt av! :) |
Sitat:
Kalorier:82 Fett:5,91 Karbo:1,74 Protein:4,19 |
Nå må jeg få kjerringa til å bake proteinbrød:D
|
Må ikke bake selv!!:eek:
|
Etter litt fundering att og fram tror jeg at jeg skal prøve meg på fedon kost!
Noen spesielle hensyn jeg bør ta, ettersom jeg ammer? I mine øyne virker fedons filosofi bedre, med tanke på amming, enn f.eks ketose og atkins. Har forøvrig sett at det funker etter at kuttet ut brød for en tid tilbake! Ikke noe savn enda! |
Sitat:
|
Takk for fin oversikt over brødet!
Har holdt meg til Lindberg i litt over en uke nå, og det føles veldig riktig for meg. :) Får ikke den følelsen av og være skikkelig "usunn" som jeg får av all mengden med fett. Freshere dette her syns jeg, og jeg fryder meg over muligheten til og kunne spise yoghurt og bær. :) |
Hei:D
Etter halvannen måned med ketogen kost trenger jeg litt mer variasjon og hiver meg derfor på Lindberg. Jeg er lei av å høre at youghurt og frukt er fyfy og orker ikke alt fettet lenger. Tror Fedons kostfilosofi passer meg mye bedre, så jeg har stor tro på dette:) |
Velkommen Lille34. Her inne på Linberg er det ikke mye aktivitet akkurat, sånn som på ketolysedelen av forumet. Men det er jo flott at det blir flere av oss, så kanskje det tar seg opp etter hvert. Det hadde jo vært kjempeflott...
|
Sitat:
|
Ja, det er så sant så sant. Vi er nå noen som til stadighet skriver i journalen til hverandre, så du kan jo slenge deg med der også hvis du har lyst...
|
Hei Lille34!
Velkommen hit.. :) Alle kommer lissom av den samme grunnen - så koselig! :) Altså grunnen at det ble for mye fett o.l, helt strålende at man kan bli flere til og tipse hverander i denne retningen som ikke er så mye nevnt her.. kjenner jo jeg blir litt forvirra og vinglete noen ganger. Men er bare og kjøre på, dette tror jeg seriøst er bra opplegg! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Slenger meg på her jeg også. Har vært medlem en stund, men ikke vært så aktiv da jeg var gravid. Men det var veldig greit å få tips til oppskrifter osv da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Har masse diabetes 2 i familien (min far bla.), og jeg ønsker å fortsatt ha gode blodsukkerverdier. Spiste ekstremt sunt og fedonvennlig under graviditeten, og gikk opp bare 8 kilo, selv om jeg følte jeg spiste MYE mat.
Nå har jeg verdens nydeligste gutt på 3 måneder, og er 2 kilo mindre enn je var da jeg ble gravid. Slapp helt av, jeg ammer ikke under slanking (PCOS (kan gi lite melk) og flere kraftige brystbetennelser i starten som førte til enda mindre melk gjorde til at vi måtte over på flaske for lillegutt....). |
Velkommen, Snillpia:)
Må si jeg er imponert over at du greide å spise så sunt under svangerskapet. Av er faring vet jeg at det ikke er enkelt når hormonene ofte fører til økt matlyst og søthunger. Godt gjort! Hadde vært intr å se hvordan en dagsmeny ser ut hos deg? |
Heisann... Er det ok om jeg slenger meg med her? Har gått på ketolyse i nesten 3 mnd, og må ut av ketose nå siden jeg skal "spise for 2". Så kremt, er gravid, men det er vel greit det?? ;)
Holder på å sette meg inn i fedons sin stil, og gleder meg som en unge på julaften til å sette tennene i frukt igjen. Jeg savner frukt!! Ellers så blir det vel å komme seg litt unna alt fettet, og heller spise oftere. Syns det er tungt for magen å kun klare 2 måltider om dagen, de siste dagene har magen vært en klump, til tross for mengder med vann. Så får vi se da, om fedon er noe jeg greier.. eller om hormonene tar overhånd. :eek: Ha en fin kveld. :) |
Sitat:
Lykke til!:) |
Er jeg den eneste som sliter med økt søthunger etter at jeg gikk over fra ketose til Lindberg:confused: Synes det er slitsomt å kjenne på denne søthungeren igjen. Da jeg spiste masse fett og lite karber, forsvant den jo fullstendig, men nå er den tilbake gitt...:(
|
Sitat:
|
Sitat:
Pass på å spise nok. Bedre å ta seg litt ekstra fett enn å sprekke på godteri:) |
Sitat:
|
Sitat:
Selv om Lindberg er et mer sammensatt og balansert kosthold, og dermed mye mer fornuftig i mine sykepleierøyne, savner jeg det å ikke fyse på noe søtt når jeg var i ketose. |
Nei, det er ikke noe deilig det..
Jeg har ikke søtsug, men det er nok fordi at jeg spiser ganske lite karber (sånn i Lindbergperspektiv da.. mye i forhold til ketolyse.) Og endel mer fett enn det som er "reglen" |
Kan en legge inn litt mer fett, og mindre karber enn det som blir anbefalt ifølge boken? For her går jeg snart rundt meg selv når det kommer til søtsug. Usjh!! :eek: Ikke lenge før jeg raner kjekshylla på butikken!! Ærlig talt, har ikke savnet dette nei.. virkelig ikke.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57. |