![]() |
Sv: Ned 5 kilo i februar - noen som er med?
Har gjort ny veiing i dag, og det var for meg meget gledende tall! :D
i uke nr. 2 har jeg gått ned 2,7kg!! :D Tilsammen er jeg nede i 4,7kg på to uker! Motivasjonen ligger i at jeg ser at det skjer noe nå. Så får jeg bare fortsette å jobbe standhaftig og forske videre på nye løsninger i forhold til mat! Finner masse nyttig inne i forumet her! :cool: Ønsker alle lykke til videre! |
Da var veiingen unnagjort: startvekt 76,3!! dvs gått opp igjen 1,3 av kiloene som gikk av i januar:mad:
Men...var vel sprekken lørdag, så nå er det bare å stå på! Lykke til alle som skal ta av 5 kg i Februar:):) |
Spiser litt stekt,kokt eller scrambla egg til frokost (noen dager), masse ost og ostechips, salat m/paprika, stekt champignon m/hvitløkssalt (og masse smør), kun rent kjøtt (ingen kjøttdeig osv), kokte grønnsaker, salat m/bacon, spekeskinke, fetaost, oliven og annet godt uten karbs. Passer på å ta vitaminer og spesielt magnesium og krom. Krom hjelper på søtsuget, og jeghar ikke hatt søtsug i det hele tatt. Prøvd megpå masse nye oppskrifter fra boka som jeg har funnet på nettet. Laget gele uten karbs her om dagen. KJEMPEGODT, spesielt når jeg laget pisket krem med søterstatning. YUM`O. Får jeg lyst på snacks på lørdagskvelden, koser jeg meg med baconcrisp. Omtrent ikke karbs i det. Det viktigste er å få i seg nok fett!!! Og drikk masse vann. Drikk alltid ett stort glass iskaldt vann før hvert måltid. Iskaldt fordi kroppen bruker energi på å varme opp en kald kropp.
Tusen takk, du er en knupp :) Men er soyamel og soyaprotein det samme, noen som vet ? Idag ble det 2 egg og 5 skiver bacon til forkost her, det som er vanskelig er å få til en sunn og fornuftig matpakke når jeg er på jobb. Jeg gikk ned 2 kg i uka som var, dette er andre uka mi og er i ketose i flg stixen men med svakt rosa utslag så jeg lurer på om jeg får i meg for mye karber og litt lite fett.... |
Sitat:
Hva ligger du på prosentvis av karber, proteiner og fett da? |
Sitat:
Hva mener du med fatt, skal det også veies ? :) Synes det er litt vanskelig å finne den rette balansegangen, men ser jo i boka at det står skrevet at det finner man ut av etterhvert som man blir kjent med dietten. |
Sitat:
|
Glemte å veie meg i går, så tar vekta fra i dag.
Begynner på 68.4 kg. (Begynte (igjen) 4 januar på 71,4 kilo, så har gått ned 3 kilo siden det - og det med sprekk!) Målet for februar er altså å være nede i 63.4 kilo, og da er jeg ikke langt unna mål på 60 kilo! Kanskje jeg er tilnærmet i mål til prahatur i mars? (Og så spiser jeg vel på meg alt igjen i løpet av noen dager der nede...) |
Lurer på om noen kan hjelpe meg :)
Prøve å følge menyforslaget i Ketolyseboka denne uka, og da er det til lunsj 1 advokado med reker . Siden jeg ikke fikk tak i ferske reker så kjøpte jeg en boks i lake med nettovekt 330 gr og karbo innhold pr 100 gra var o.1. Jeg veide da rekene og gikk 5 gram reker , hvor mye karbo blir det ? Nesten flaut å spørre , men jeg får ikke til denn utregningen ? :( Og hva er forskjellen på soyamel, og soyaprotein ? Håper noen kan hjelpe meg her ? |
Sitat:
|
I dag: 92,1. Altså minus 600 gram fra i går!
Frokost: 2 egg med smør oppi. 1 ostekjeks m/syltetøy utensukker. 6 mandler Lunsj: 2 ostekjeks med smør og ost. Mellommåltid: 8 jordbær med fløte Middag: To halve avocado med seterrømme og reker. 1 ostekjeks med smør og ost. Kvelds: to ostekjeks med smør og ost. Og: 1 glass rødvin ("måtte" - kom noen innom og jeg ville ikke være "sær") Så får vi se, da .... |
Startvekt 4.januar: 87,7 kg.
Mandag 1.februar: Jeg veier 83,2 kg! Tapt 4,5 kg! Nå blir det spennede å se om jeg klarer å tape 5 kg i februar. Lykke til alle sammen! |
1 kg borte, 4 to go!
|
Jeg har gått ned mine skeie-ut kilo fra forrige uke, nå er jeg tilbake på track! 75,3, og ned 1,5 kilo :) Dette inspirerer videre!
Lykke til videre alle sammen! |
Sitat:
Kjenner at jeg gru/gleder meg til å gå på vekta på mandag... :p Veldig fristende å gå på den nå, men jeg får styre meg... |
Fra å boikotte vekta, så har jeg som dere ser, begynt igjen. HVER DAG. Jeg har gått ned 1,4 kilo siden mandag, og lurer på om vekta streiker, eller noe - men jeg veide meg to ganger, og den viser det samme. Til tross for 1 glass vin for et par dager siden. Hvis det er sant, så jubler jeg.... MÅ jo sjekke i morgen også, kanskje det endelig har løsnet for meg også .....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
ÆÆÆÆ prøvde å lage vafler med bakemixen...men fysj og fy, det smakte dritt. Og så datt vaflene bare fra hverandre. SKUFFA!!
|
Prøv Nannahs vafler - de er virkelig gode! Ikke noe kunstig smak, og henger godt sammen. Nydelige med litt cc og et par bringebær på:)
Prøver meg på link..men ikke så flink her enda;) http://forum.lavkarbo.no/showthread....ferrerid=13404 |
Nannahs vafler er en slager her i huset, sambo som ikke spiser lavkarbo synes de er som vanlige vafler, både i smak og konsistens :D
|
ja ass jeg er med som F!! jeg veier 68 og skal ned til 63, da er det stopp!! men jeg skal starte på ketolyse i morra !! :O
|
Jeg er med! Skal ned fra 69 til 55 på sikt. Satser på å ta 5 nå i februar.
|
Jeg tar utfordringen! Har allerede gått ned 1,3 kg siden 1. februar, så jeg tror jeg kanskje kan greie det.
|
Kan jeg slenge meg på her? :) Startet på tirsdag, skal ha veiedag mandag. Veier 67 kg, og vil ned ca 10 kg.
Noen som har noen frokostforslag i dag? Kunne egentlig ikke tenke meg noe med fett i!!! Fett-lei!! :(:rolleyes: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45. |