![]() |
Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
Etter å ha lest denne tråden så skal jeg sannelig skaffe meg MCT-olje jeg også. :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Høres flott ut! Håper jeg finner den her da.. :) |
Den beste og reneste MCT olja kan du bestille på apoteker som har avtale med Norsk Medisinaldepot. mangel nettsteder/helsekoster selger også, men noen av de er tilsatt andre ting, som vitaminer etc. Det kunne vært vel og bra, men resulterer dessverre i at den blir fort harsk !
REN MCT fra apotek er best ! :) |
Sitat:
Den heter bare MCT-olje, sant? |
Sitat:
|
Flott!
Er på vei ut døra så da skal jeg se etter. Takk for svar, Nille! :klem: |
Sitat:
Vi selger da MCT-olje på Apotek 1 også :) (samme som NMD sin) 188 kr for 500 ml |
Sitat:
Nei! Får ikke tak i den! :hylgrine: Nå sjekket jeg både apotek og helsekost. Fant cocosa på en helsekost så de skulle undersøke om de kunne få tak i MCT oljen. Men det var ingen som hadde hørt om det. Og det kom jo som en overraskelse. :rolleyes: |
Ingen som hadde hørt om det på de apotekene jeg har vært heller, men de fant det når de søkte på det, så det var ikke noe problem å få bestilt. På helsekost har jeg aldri fått tak i, hverken i Norge eller Sverige.
|
Sitat:
Og siden jeg bor i verdens navle akkurat nå så er det ingen konkurrerende apotekkjeder her. :mad: :( |
INGEN MCT olje er reseptbelagt, det har jeg sjekket med Norsk Medisinalforum tidligere da et annet medlem opplevde det samme. Damen på apoteket som påstår dette har nok blingsa på linjene ! Det er ikke alle apoteker som har, de forskjellige kjedene handler med forskellige leverandører. VITUS apotekene har iallefall. jeg fikk bestilt i dag. Får mandag eller tirsdag når de får neste sending med varer.
Og som andre har sagt så har Apotek 1 også. Vet ikke hvor de får varene fra da..... |
Sitat:
Men så har jeg ikke tilgang til disse apotekene i Sverige. Der er nok der problemet ligger. Den MCT olja de hadde het MCT Module eller noe sånt. Og den var den eneste hun fikk opp på skjermen - jeg sto og så på. Så da får jeg nok klare meg uten til jeg kommer til Norge - en gang.. :( |
Noen som har hørt om dette?
http://www.gymgrossisten.com/bilder/artiklar/6962.jpg Vanligtvis är olika MCT-produkter en olja eller drickfärdiga näringslösningar medan MCT-Powder är ett pulver. Pulvret är lätt att dosera efter behov och att ta med sig blandat med energi- eller proteinpulver. Fettet i MCT-Powder är inte känslig för luftens syre eller för värme. Hållbarheten är lång utan att smaken förändras. http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin...6962&extra=000 |
Noen som kan si hvem som lager MCT-olja? Jeg mener siden det ikke er noe merke så står det kanskje hvem som produserer/distribuerer den. :)
|
Det står noe module-greier på olja mi også; MCT Oil Module.. Den blir distribuert av SHS International http://www.shs-nutrition.com/
|
|
Sitat:
|
Er denne oljen fortsatt fantastisk? Hva sier dere som har brukt den en stund? :)
|
Får besøk av ei venninne fra Norge i morgen. Skal jammen meg høre om hun har mulighet til å ta en sånn med seg til meg! :spent:
|
Sitat:
|
Hmmm, hvorfo skal man bruke MCT? Er det for å få nok fett i kosten, eller har den noe jeg ikke skjønner?
|
Sitat:
For min del høres det sprøtt ut. Jeg tar heller CLA (konjugert linolsyre), som a) fjerner fett (særlig mavefett), b) øker muskelmasse, c) motvirker kreft. Den beste kilden er økologiske (særlig beitende) meieri- og storfevarer, f. eks. Røros-smør, eller ekologisk vispgrädd i Sverige. Om vinteren kan du importere X-Factor High Vitamin Butter Oil, som er meget rikt på CLA og dessuten vitamin K2 type MK4 (som er sterkt assosiert med god benbygning og helse). Ernæring er rare greier, du :p |
Så vidt jeg har forstått så tas ikke MCT - oljen så lett opp i kroppen. Den går rett til leveren og gir rask energi. For personer som trener og som trenger å få rask tilgang til energi kan du bruke dette i stedenfor karbohydrater. Se innlegg hos Nille tidligere i denne tråden.
Jeg kjøpte en flaske på apoteket og ja, det stemmer: den er lukt og smakfri. Prøvde å få tak i oljen på tur, men den var respetpliktig i Tyskland og Danmark. Det betyr muligens at det er noe jeg ikke vet om denne oljen. Men jeg er nyskjerrig nok til å prøve den ut. Jeg har den i dessert av typen: 2 ss cottage cheese 1 ss philadelphia cremeost 1 ss rømme eller creme freche 2 ts MCT-olje (øker på når jeg tåler mer) Søtes med bringebær Oljen lager en glatt og kremete konsistens. Kjempegodt. |
Så for meg å ta 2SS Cocosa/dag vil ikke være så galt?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |