![]() |
Sv: Etterbehandling av avfarget hår
Knallfin ble du!
Og fargen var bra til deg...og pannelugg...helt perfekt! Typete!:suss: |
Takk Karbosara! :suss:
|
Slenger meg på. Du blei jo den rypa... :)
Synes sveisen og fargen kledde deg, men skjønner at du bruker litt tid på å bli kjent med speilbildet ditt etter å ha vært rødtopp i mange år :D |
Så kult sveisen ble, og så fin du er! :love:
|
Sitat:
Sitat:
Nå skal det tygges b-vitaminer! Jeg vil ha lenger hår :D |
Så utrolig fin du har blitt, photo!! :eek: :ja: :ja: Sexy mama! :D
|
Sv: Den store hårtråden!
Oi, glemte å svare, tusen takk Mofe! :suss:
Jeg døpte om tråden til ''Den store hårtråden'', så kan alle som har hårspørsmål stille dem her :) I den ånd, så spør jeg i vei; Er det fortsatt en fordel å vaske håret sjeldent når det er nylig behandlet? Jeg prøver å vaske det så sjeldent som mulig, og kurer det nå hver gang ettersom det er såpass nybleka, men vet ikke om jeg heller burde vaske det oftere, sånn at jeg også får kura det oftere. Og, kan noen anbefale et virkelig bra varmebeskyttende hårpreparat? (Gjerne noe som kan bestilles fra lookfantastic, ettersom det er så billig :D). Kunne også gjerne tenkt meg en anbefalning på noe som jeg kan ha i tuppene som gjør at håret samles litt og blir litt tyngre på en måte. Bruker sebastian crude clay, som forøvrig er genial, men den holder ikke så lenge til akkurat det formålet. Og spørsmål nummer tre: Hvor lenge bør jeg vente med å farge håret nå? Glemte å spørre frisøren om det, for hun satte bare i en minikolerasjon, ettersom håret er så porøst nå som det er nyavfarga, og utfallet med permanent farge er litt usikkert. Jeg antar at når minikolerasjonen går ut, så blir håret mitt fifty fifty hvitt og gult :o |
Jeg kan svare på vask av hår og minicolorasjon:
Det er lurt å ikke vaske håret for ofte, for det blir veldig tørt av det. Det gjelder når håret ikke er nyfarget også. Jeg har ekstremt tørt hår, og ville blitt seende ut som en trollunge på hodet hvis jeg hadde vasket håret hver dag, slik mange gjør. Derfor bevarer jeg også min fine røde hårfarge lenger og jeg trenger stort sett ikke ta ny farge før 4-5 uker etter forrige farging. Hvor ofte du vil vaske håret, er opp til deg, men det blir jo ikke skittent på en dag...det mister kanskje fasong, og da holder det bare med en rask skyll uten shampo så er det klart for ny styling... Minicolorasjon: Mener å huske at den varer en 15-20 vask...alt etter hva slags farge du har under og hvor mørk den fargen du bruker er. Tror du vil merke det når håret begynner å miste glansen...da er det fremdeles farge der, men någet svakere vil jeg tro. Meeen når det er sagt...så har du nå ganske lyst hår, ikke sant, og bunnfargen din er litt mørkere? Hvis det er slik, kan det hende du kan drøye litt ekstra, for en mørk ettervekst på et lyst hår er ikke så sjenerende, og vil også gjøre at håret virker fyldigere... Det var det jeg kunne si om den saken...:ja: |
Takk! Jeg har normalt sett hår som blir veldig fort fett, og pleide å vaske håret mitt annenhver dag før, og, klart jeg vet ikke hvordan det blir nå med blekinga, men håret mitt er følgelig også veldig blankt, speilblankt, faktisk, og det har det alltid vært (antagelig den eneste fordelen med å ha en fet hårtype :rolleyes:).
Men takk for svar! Jeg skal nok fortsette å vaske det sjeldent (for meg er sjeldent hver tredje dag, liksom :p, så kanskje enda sjeldnere enn det). Håret mitt er på bedringens vei, men jeg kjenner bedre nå at det er bleka enn forrige gang, altså, så fasongen bekymrer meg ikke så mye for. Jeg har det satt opp uansett ettersom det står til alle kanter :p (Oppklipt og porøst, liksom :o). Jeg skal uansett innom frisøren min i dag, så håper hun kan svare meg på et par spørsmål. |
Er det forresten noen som har prøvd denne? Mener jeg fikk den anbefalt, men husker ikke helt ...
|
Den er veldig god! Og lukter kjempegodt!
|
Sitat:
|
Jeg syns i alle fall Joico K-Pak og Redken Cat er de beste altså. Og K-Paken lukter absolutt best. :p
|
Sitat:
|
Den er vanlig kremete. Cat'en er litt plundrete sånn sett, ja. Kan egentlig ikke huske den var i spray da vi brukte den på frisørskolen for 9 år siden. Men den var i alle fall i spray da jeg kjøpte den for få år siden.
|
Sitat:
|
Kjempe fint ble det :D
|
Sitat:
Jeg kler meg fortsatt i svart og går i alt for korte skjørt, hehe, men likevel så sier folk at jeg nå bare ser snill ut, og ikke det minste skummel. Tiden med isprinsessestempelet er kanskje forbi :p |
Nå begynner jeg snart å bli tom for shampoo og balsam her! Er det noen som kan anbefale meg noe bra for blondt hår? Gjerne som kan kjøpes fra lookfantastic, jeg har jo som vanlig ikke så god råd, hehe. Men shampoo og balsam må man jo ha!
Og, forresten! Joico K-pac er absolutt helt fantastisk! Lukter godt gjør den, altså, enn om det nesten kan blir litt kvalmende når man sitter med den i timesvis :p |
Nå er vel hele meg litt utenfor topic i denne tråden, men jeg har merket noe helt sprøtt... Jeg har siden begynnelsen av 20-årene vært nesten helt grå i håret på sidene, men nå dukker det jammen opp flere mørke hår?!? Ikke fulldekkende mørkt hår ennå, men ser ut til å være mørkere ved røttene og noen hår er helt mørke hele veien. Festlig :)
|
Sitat:
Skjedde dette etter kostholdsomlegging, eller? I tilfelle er det en bieffekt jeg ikke har hørt om før! Jeg merker uansett at håret mitt er noe bedre på lavkarbo, enn om jeg mistet en del i starten og etter et stort vekttap, så er jeg nærmere det tykke håret jeg hadde tidlig i tjueåra nå enn noensinne. Åtte år som veggis gjorde ikke mye bra for hårprakten for å si det sånn :o |
Ja, skjedde etter ca en mnd i ketose. Blir spennende å se om det vedvarer. Selv har jeg ikke no prob med "sølvfarge" (som frisøren insisiterer på å kalle grått hår), men hadde jo vært kult om den normale mørke fargen dukket opp igjen.
|
Sitat:
|
Sitat:
Finnes i mindre, mer normale flasker også altså :D |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22. |