![]() |
Sv: Fettfestivalen
Jeg lå på 1-2 % karber, 80 % fett og resten proteiner noen dager, og det funket fint. Men nå har jeg visst glemt at jeg er med på fettfestivalen, for jeg har spist knekkebrød og havrekjeks med geitost i tre dager nå. :(
Har funnet fram gamle bilder og tatt nye bilder i dag, så hvis jeg poster i bildetråden 2009, gir det meg sikkert et tupp i ræva til å velte meg i fett igjen. :D I mårra blir det ribbe! (takk for tipset om Prix :) ) |
Den ble jo mer som en gryterett etter at den kjølna, men gud bedre så godt!
|
Og hurra hurra for søttitallet, Sulphur! Juhuuuu! :heia:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmmmmm. Mulig. Jeg er jo ikke kjent for å være så oppmerksom på detaljer når det kommer til geografi :o
|
Sitat:
|
Godt, godt ;)
|
Jeg drikker eggemelk til frokost - 94 % fett, 4 % protein og praktisk talt null karbo.
Den må jo være genial på fettfestivalen? |
Det kommer sikkert an på hva den er søtet med. Stevia burde vel være "lov", men ikke noen kunstige søtningsmidler?
|
Njææ, jeg har laget mine egne regler for tia, så for meg er den lov. :lol:
Men jeg søter den ikke mye, bruker vanilje istedet. Skal smake på den neste gang før jeg søter - kanskje den er like god? |
Tenkte jeg også ville poste reglene mine, siden vi alle tilpasser litt pga forskjellige behov og forskjellige intoleranser. (Det siste virker det ikke som jeg har lenger, bortsett fra at jeg tydeligvis har nytte av å ligge veldig lavt på karbene, og så går jeg ut i fra at jeg ikke har godt av kunstig søtning, men men har vel det! ;) )
Her er mine. En miks av Chunky og Photos: 1. Minimum 1 gram protein per kilo kroppsvekt per dag for å opprettholde muskelmasse. 2. Kun sitron og agurk av frukt og grønt. 3. Fordeling minst 80 % fett, 1 - 2 % karbo og resten protein. 4. Karboinntak på maks 15 gram 5. Mindre mosjon enn vanlig. Blir allikevel en lang men rolig tur med hunden ca annenhver dag. 6. Minimalt med kunstig søtning. 7. Minst 3 liter vann. Har også kuttet ut planteoljer og proteinpulver, men spiser kokosfett sammen med mørk sjokolade. |
Sitat:
|
Ja, den eggemelka er ikke så god uten søtning, enn om jeg lot det ligge en vaniljestang i sikkert et kvarter, så jeg bryr meg ikke så mye om den nå, ikke har jeg råd til stevia heller, så ...
Det ser ut som jeg har kommet over iskneika. omtrent to kg opp fra laveste notering (veide meg i går, har veiedag på torsdag), men alt i dag viser vekta 300 gram ned igjen. Skal ikke smugveie meg mer, men det var litt sånn *puh* å få se søttitallet igjen :) |
Hei hei. I dag går festivalpasset mitt ut og jeg tar fri over helgen. Søndag kveld er jeg tilbake igjen for å kjøpe pass igjen! :lol: 19 dager på festivalen har gått unna som fy. Er glad og fornøyd, samt 2.9 kg lettere! Fra mandag til i dag har jeg faktisk gått ned en halv kg til.
|
Det er bare så bra! Min festival går ufortrødent videre, jeg skal ha en pause den 18. juli, for da skal jeg feire bursdag. Men det blir lavkarbokake og blåmkålsalat og grilling, og kanskje sukkerfri punsj. Så, jeg skeier jo ut med måte as usual ;) (Om man ser bort fra hagendassen, da. Men den er fra og med og nå glemt ;))
|
Skal du feire min bursdag, Photo? :o
|
hei! kan jeg også få slenge meg på? er på dag 2 med fett fett fett og akkurat nå er jeg kvalm, er første gan jeg har blitt kvalm.. mulig pga noe ost jeg spiste i stad?
blir veldig inspirert av dere som går ned masse! |
Sitat:
|
Hei!
Jeg vil gjerne bli med på fettfestivalen! Har fulgt OE i 3 mnd nå. Gått opp 7-8 kg(kremt). Har ikke vært så "feit" som jeg er nå noengang... men noen fordeler har jeg alikevel fått. Blodsukker er mer stabilt. huden er bedre(men ikke helt bra ennå) og energien er også noe bedre. Så da er det verdt å dra på noen få ekstra kg.... Men hvis jeg kommer over 20-30 g karboer på en dag ser det ut til at jeg blir dårlig(i følge OE skal jeg ligge på ca 30-40 g regnet fra vekten). I går "skeiet" jeg litt ut med gulrot/pastinakk chips og kjøpte meg en dressing til salaten som innholdt ganske mye karboer. Og jeg hadde ganske mye på.. + at jeg spiser endel løk, tomater, søt paprika, jordbær etc... Idag våknet jeg opp, kroppen er super STRESSET, irritert, trøtt(må hvile og sove flere ganger om dagen), småør/svimmel, småverking(uro) i hele kroppen. NÅ ER DET SLUTT!!! FETTFESTIVAL HERE I COME:) |
Og velkommen skal du være! Her har du festivalpasset ditt :D
|
Sitat:
første kveld på festivalen. Mye bra fett her(heter fettmarked nå, ikke kjøttmarked..:p), mange hyggelige mennesker, og ikke minst hyggelige priser. skjønner ikke hvorfor jeg har vima rundt på sukkerfestivalen så lenge:rolleyes: Det er jo mye bra mennesker der(sukkerfestival), mange fristelser, men kult er det ikke. vel..vel..kommer vel til å følge litt med og stikke innom for å hilse på gamle kjente av og til:) ihvertfall av de jeg liker best.. Men nå trasker jeg rundt i fettet og tenker bli her en liten stund og se om det skjer no... Men det er no sånn..at man får ikke mer moro enn man lager selv:) |
ai..har visst "sprukket" før jeg fikk begynt gitt... første dag og 19 karboer!.. søren og, men % er det ikke så ille: 3 % karbo, 19% P og 77 % fett. I morgen er det ny dag og nye muligheter.
Men hva skal jeg spise da? idag har det gått i 7 hele egg + 2 plommer, en pakke bacon, litt skinke, 2 pølser + karboene(jordbær blant annet). Jeg finner liksom ikke på noe annet enn å spise egg, kjøtt eller fisk hele dagen. Ikke noe tilbehør? bare smør og litt krydder? Jeg må jo lage meg "middag" til hvert måltid nå da? Jeg ser spinat og annen grønn salat har bare 0.5 k/100 g. Der er det jo noen muligheter for tilbehør. Og agurk. Tror jeg trekker inn litt grønne grønnsaker(jeg skal holde karbogrensen under 10 g).. Skulle gjerne sett noen flere dagsmenyer :rolleyes: bare sånn at jeg har noen å sammenligne meg med...og se at også andre lever litt ekstremt om dagen.. og at jeg er på rett vei:) |
Hvor finner dere ribbe for tida? Ikke grillribbe, men sånn hel i stykker som man har til jul.
|
Sitat:
FETTFESTIVAL?? Alle som vil kan få fra meg.... nei.. hvor var den linken... kan dere slenge fett rundt dere.. kan jeg...eneste som blir tynn i huset her.. er katta... og det er ikke mye fett han vil ha... kanskje kattemat er tingen..?? Fant jo ikke engang innlegget mitt fra igår..(desperat rop om opplysninger) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37. |