![]() |
Sv: Carbonara med squash-tagliatelle
Prövde nå med strimlet vitkål og d ble MEGA bra!! Den kunne man virkelig snurre på gaffelen :D
|
hvordan type squash bruker dere?
grønn vanlig eller sånn oransje? |
Sitat:
Det hørtes også veldig fristende ut... :) Hadde du den rett i sausen, eller koka du den litt først? |
Vår nye favoritt, fantastisk godt:D
|
Denne var kjempegod. En av favorittrettene mine, helt klart. Denne har jeg laget mange ganger.:) Tusen takk for oppskriften.
|
Dette blir middag i morgen!! Men, jeg har to spørsmål..ser jo at et par av dere har hatt problemer med squashen..at det blir mer mos-aktig.
Derfor lurer jeg på: Skal man ha den strimla squashen i vannet når det begynner å koke? Eller før? Og, skal Squashen koke 2 minutter til i sausen, etter det minuttet det allerede har kokt? Det er en stund siden noen har skrevet på denne, men håper dere kan hjelpe meg |
Denne var fantastisk!!! :D Hadde ikke parmesan i hus, men det funket fint med 50 g vanlig ost også... ;) T.o.m sambo, som er svæææært skeptisk til hele lavkarbo-greia, synes dette var kjempedigg! "Har du laga detta fra scratch lissom???" :D:D:D
|
Sitat:
|
Åhh hørest utrolig godt ut! Skal absolutt prøves ut. Har nettopp fått 2 digre squasje fra min venninne som har dyrket det i sommer:)
|
Prøvde denne i går, og det smakte helt himmelsk - må prøves! Et tips er imidlertid å ikke bruke for salt bacon, da det lett blir veldig salt ;)
|
kan jeg forreseten spise dette når jeg går på fedon lindberg?
|
Dette er en gammel favoritt jeg hadde til middag idag. Super godt som alltid.
|
Sitat:
Jeg har lagt meg spaggethi med squash en gang før, og da ble jeg dårlig av konsistensen på squashen, det var det ekleste jeg har smakt. Og jeg savner litt pasta, så leter etter en god erstatning. |
Sitat:
|
Hvordan blir squash-tagliatellen dagen etter? Altså, fungerer den som restemat? :)
|
Helt NYDELIG!!!!!!!:)
|
Dytter litt her, for denne skal jeg prøve i veldig nær fremtid :D
|
Denne skal jeg lage i dag igjen, og gleder meg allerede til å se fjeset på ungene. De ELSKER dette.
Hvis noen spør guttungen hva som er det beste han vet så svarer han "squash carbonara"... Vi deler forøvrig oppfatningen. Dette er DIGG mat! Klem, Sprettball. |
Denne må jeg virkelig prøve for dette er en av de rettene som til stadighet dukker opp.....det må jo bety KVALITET!!!
|
Ikke lest hele tråden, men hvor mange er oppskriften til?
Gleder meg til å prøve. |
denne skal jeg a med elsklingen min ikveld
|
namme namm
|
lager den nok uten parmesan neste gang, for dette lukter ille. smaken er heldigvis bedre. uten squash for min del, men mere kylling og fløte. ble kylling og bacon ostegryte :p
|
Brukte ikke parmesan hadde oppi champingjong og ikke bacon stekte med kylling kjøttdeig. og hadde oppi 1 dl fløte ekstra.
|
Dette skal jeg ha til middag i dag. De andre i familien skal ha pizza, så da er det fritt til meg å velge noe kjempegodt. Så derfor går jeg og lager squash carbonara.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07. |