Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Pizza med johannesbrødkjernemel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20273)

Malin_ 20-09-09 14:45

Sv: Pizza med johannesbrødkjernemel

Denne pizzaen ble utrolig god!!:)

Peaches 28-08-10 19:38

Huff, ble svært skuffet- Tenkte at denne pizzaen skulle bli god, men den var så bløt og oljete... Klarte ikke spise den. Kansje eg må steike bunnen mer, eller lage tynnere bunn? Har noen tips?

Krøllerellerei 28-08-10 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peaches (Innlegg 924115)
Huff, ble svært skuffet- Tenkte at denne pizzaen skulle bli god, men den var så bløt og oljete... Klarte ikke spise den. Kansje eg må steike bunnen mer, eller lage tynnere bunn? Har noen tips?

Jeg lager denne ofte. Smører deigen ut på et bakepapir, den er ca 4 mm tykk tipper jeg. Så steiker jeg den på full guffe i 10 minutter. Tar den ut og lar den bli kald. Så legger jeg ost på og fyll oppå der og steker til osten er ferdig. Jeg liker en enormt godt!

Snømann 04-09-10 18:55

Har akkurat laget denne for første gang, synes den ble kjempegod! Brukte spekeskinke, tomat, tomatsaus og ost som fyll. Pluss at jeg hadde pesto og ruccola som tilbehør, kjempegodt!!!

Tiki 08-02-11 08:28

Lagrer til en senere anledning :)

tullemor74 08-02-11 11:40

Denne må prøves...savner virkelig pizza nå..:rolleyes:

TrineG 08-02-11 12:50

Denne så også kjempe god. :) Skal testes :)

TrineG 08-02-11 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stupedama (Innlegg 500138)
Nestargel! Svar avgitt.

Har de dette fortsatt på Apotek ? Jeg spurte på et apotek, og de hadde aldri hørt om det...

Kanskje 08-02-11 17:42

Hehe, dette er litt håpløst !!!!

Noen synes denne er helt fantastisk, og andre synes den er Fæl!

Jeg har lyst til å prøve, får se om jeg har kjøttdeig i fryseren :)

Veggpryd 08-02-11 17:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1024247)
Har de dette fortsatt på Apotek ? Jeg spurte på et apotek, og de hadde aldri hørt om det...

De sluttet å selge det i fjor, men det går fint an å bruke fiberhusk i stedet. Har laget denne pizzaen utallige ganger og også med fiberhusk. Bare la røra stå i 10 minutter så den tykner litt før du smører den utover bakepapiret.

Fiberhusk kan kjøpes på Meny (sikkert andre butikker også, men jeg har ikke sett den på små Rema-butikker). Står sammen med glutenfrie produkter.

TrineG 08-02-11 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1024526)
De sluttet å selge det i fjor, men det går fint an å bruke fiberhusk i stedet. Har laget denne pizzaen utallige ganger og også med fiberhusk. Bare la røra stå i 10 minutter så den tykner litt før du smører den utover bakepapiret.

Fiberhusk kan kjøpes på Meny (sikkert andre butikker også, men jeg har ikke sett den på små Rema-butikker). Står sammen med glutenfrie produkter.

Flott ! fiberhusk har jeg :) Takk for tips !

Kanskje 09-02-11 00:02

Jeg prøvde pizzabunnen, men hadde i ett egg isteden for to.

Røren ble klissete men jeg fikk smurt den utover. Mens jeg steikte den så badet den i fett, måtte stoppe underveis og helle av fra steikeplata :eek: jeg må ha gjort noe feil :confused:

Den ble sprø, og jeg tok den ut og hadde på litt tomatsaus, kylling og kjøttdeig og ost, og det ble en veldig god og mektig pizza :-):)

Hvordan er denne dagen etterpå?

Og hva kan jeg gjøre for å ungå at den bader i fett?

Veggpryd 12-02-11 09:58

Står det TO egg i oppskriften? Ah, stemmer det. Jeg gikk over til tre egg etter andre pizza'n jeg lagde. Det var ikke så lett å spre to egg utover ei stekeplate, altså. hehe. Har holdt meg til tre egg siden, og det funker veldig bra.

Edit: Nå måtte jeg se hvordan oppskriften egentlig er, og jeg skjønner jeg har moderert den veldig. Min er ganske annerledes enn originaloppskrifta:

3 egg
En solid neve revet ost
2-3 teskjeer fiberhusk
litt salt

Veggpryd 12-02-11 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1024931)
Hvordan er denne dagen etterpå?

Og hva kan jeg gjøre for å ungå at den bader i fett?

1. Dagen etter er den nesten bedre enn dagen før. :lol: Kald pizza der digg.
2. Bruk flere egg, og dropp smøret. Det er helt unødvendig når du bruker revet ost. :)

Kanskje 12-02-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1028124)
1. Dagen etter er den nesten bedre enn dagen før. :lol: Kald pizza der digg.
2. Bruk flere egg, og dropp smøret. Det er helt unødvendig når du bruker revet ost. :)

Fiberhusk, og minus smør, det må jeg prøve.

Lisa-pyon 15-03-11 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mocca75 (Innlegg 500100)
Lagde pizza i går kveld m jbk i stedet for soyaprotein i bunnen. Brukte ca 2 spiseskjeer, pluss 1 dl smeltet smør, 1 dl vann, 2 egg, salt, oregano og litt revet ost i bunnen. Pizzaen ble super god m fyll. Ble hard, fast og tynn bunn som bar pizzaen veldig godt.
Er det noen som vet hvor mange karber det er i jbk? Hvorfor blir ikke det brukt til eks pizzabunn?:confused:

Hei!
Bladd igjennom de 4 sidene for å se noe om det står hvor stor pizza du får med denne oppskriften? Er litt fersk på det med baking enda, så klarer ikke se for meg hvor mange personer denne er for, eller hvor stor den blir.

Får venner over så tenkte jeg kunne servere noe godt som jeg også kan spise, så må nesten finne ut hvor mye jeg må bruke:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.