![]() |
Sv: Vafler med JBKM
man kan få kjøpt vaniljepulver i helsekost og på nett. koster 50 kr for 10 gr men den er drøy. er ekte vaniljekorn, det smaker himmelsk!!!
|
Lagde disse i dag. Kjempegode. Tynne, og fettete, men utrolig gode. Samboeren spiste flere av disse vaflene enn han gjør av de "vanlige", og fikk også lov til å servere disse til ikke lavkarbere.
|
Sitat:
|
Fy faderrullandeihuheihei!!!!!!!!! Detta var godt.. De forsvant før jeg rakk å ta bilde..:-P Tilogmed min bedre halvdel likte disse.. og han er VEEEELDIG glad i høycarb vaffler...
|
Fy søren, disse var nydelige!! Røra ble SVÆRT tykk, men den klarte fordele seg fint inne i jernet, likevel.
Disse skal lages ofte. :D |
Wow!! Spennende å lese om deres erfaringer med denne oppskrifta..Skjønner jo at jeg må ut å kjøpe vaffeljern i morgen:)
|
Er det best å bruke fiberhusk eller JBKM? Jeg har begge deler i skapet nemlig og skal lage vafler til svigers i kveld.
|
Jeg liker Fiberhusk bedre og bedre. Man må bare tilsette forsiktig, ellers blir røra plutselig en deig!;)
|
Sitat:
|
Er en stund siden jeg laget akkurat disse, men mener jeg først hadde en toppet teskje, lot den stå en stund og så hadde bare litt til!
Gode er de i hvert fall!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Disse var gode! Beste lavkarbovaflene jeg har smakt til nå
|
Har prøvd å steike som tjukk pannekake, synest dei blir veldig lause og vanskelege å snu. Mykje meir praktisk med steiking i jern, sidan den då blir steikt på begge sider samtidig.
|
Sitat:
Jeg laget disse vaflene ikveld,lot de stå i kjøleskapet i 20min,da var røren bare suppe,lot de stå 20 til,fortsatt bare suppe! tenkte at,-jaja de skal vel være sånn? men da jeg hadde de var ferdige var de så tynne at jeg måtte lirke de ut,hjerte for hjerte,allikevel røk de,man kunne faktisk se gjennom dem!! Hva har gått galt? Hvis du til og med må ha vann i dem for å tynne de ut,må jeg jo ha gjort noe feil? (fulgte oppskriften hele veien,og er vanligvis ganske god på kjøkkenet..helt til denne lavkarbo"bakingen" startet...):p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og så hjelper det at røra er TJUKK, og så putte i berre ei spiseskei med røre i midten av jernet, det sprer seg fint utover - i alle fall som eg har erfart.
|
mmmmm disse pannekakene husker jeg godt, kanskje på tide å lage noen :)) men er det mulig å bruke fiberhusk istede for jbkm?
|
Ja fiberhusk funkar. Som eg skreiv lenger oppe så måtte det til for at eg i det heile tatt skulle få vafler av det, og ikkje florlette, nesten gjennomsiktige, tynne "pannekaker"...
|
Tusen takk for kjempegode vafler! Godt for en nybegynner å finne oppskrifter på noe som virkelig smaker bakverk og helgekaffekos. Nydelig, særlig med rømme og et par markjordbær på toppen.
|
Kan jo ikke spise vaffel uten brunost :(
|
Jauda det kan du, vafle med smør og litt splenda (eller liknande) er digg.
|
Tusen takk for en super vaffel oppskrift. Har nettop laget den, men jeg delte røren i to, den ene med jbkm. den andre med fiberhusk. Smakte helt likt men den med fiberhusk var mye lettere å steke. Barnas kommentarer :1. Denne var mye bedre en vanlige vaffler. (Mor veldig fornøyd)2. ÆSJ denne likte jeg ikke. Ja ja alle kan ikke like det samme. Lager to rører meste gang da.
|
Laget denne oppskriften med dama idag :)
Den ser ganske lovendes ut ;):p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09. |