![]() |
Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold
Sitat:
Imorgen blir det storinnhandling! |
Spelt har så vidt jeg vet ikke lavere GI enn vanlig hvete, men det har mer næring -altså både i skallet og i kjernen i motsetning til hvete som bare har det i skallet :)
|
Åh denne var jammen super! Har nettopp startet med lavkarbo og prøver å følge lindberg litt, så denne var god!:)
|
veldig bra innlegg her! finner mykje inspirasjon og motivasjon her! er ny på lindberg, så her var mykje hjelp å hente!
|
tokk meg dagen idag og MALTE litt over 2 kg paranøtter og linfrø idag , i blenderen til fint "mel" ,eller støv.. deilig i lavkarbo oppskrifter!
råder til dere alle og ta dere tid tild et samme- det blir sikkert lettere nå :) heller 40min en dag, en 15 minutter alle dager !:) |
Hva skal du bruke det til ?
Hørtes spennende ut! Sitat:
|
Åh, så glad jeg ble da jeg fant denne tråden! Brått ble det mye mer overkommelig å skulle legge om kostholdet!
Fikk diagnosen PCOS i mars-09, noe som kanskje kan forklare hvordan jeg klarte å gå OPP 10 kilo i løpet av 7 GreteRoede-kurs mens andre gikk ned 20-30! :mad: Et par spm; - er Byggris (boil in bag) greit som tilbehør til middagen? Jeg strever med å få middagen min til å virke "komplett" uten et eller annet som erstatter poteter/ris/pasta - Dersom jeg spiser byggris til middagen, kan jeg da spise fedon-vennlig brød til frokost/kvelds? |
Sitat:
Man skal kun ha et c-måltid pr dag, og begge deler teller som c. |
Sitat:
Hva med smør... Skal man holde seg til ekte meierismør eller lettere varianter her? (vet at fedon sier magre meieriprodukter, men så er det dette med margarin og alt som er tilsatt i det...) Eller skal man kutte alt av smør, og til steking kun holde seg til olje? |
Sitat:
|
Gikk til ernæringsfysiolog ved en Fedon-klinikk eller noe i den dur for et par år siden. Hun mente det var ok med litt frukt, men at juice (uansett fersk og uten sukker) var fy-fy, fordi man mister fiberet i frukten og "bare" blir sittende igjen med det høye karbohydratinnholdet.. Just a thought :)
En ting jeg lurer på er hvordan det er med kaffe? Har mye erfaring med Ketolysekuren, der ble det opplyst at kaffe var helt ok, men opplevde selv at jeg måtte gå over på koffeinfri for å ikke stagnere vekttapet. Hvordan stiller Fedon seg til dette? Hva med kunstige søtningsmidler? Takker alle for masse nyttig info både her og i forumet generelt :-) |
en liten bump for de nye
|
Super info :D
og jeg fortsetter å lese.... |
Jeg gleder meg til å ta fatt på en mild variant av denne. Det vil si, enkelte ting vil nok være vanskelig å kutte helt ut med det første, men jeg har kommet godt i gang. Dessuten liker at det er mulighet for å f.eks spise pasta osv, for min del er det noe jeg er ekstremt glad i og vanskelig å holde unna. Uansett, dette blir spennende!
|
Ser at de siste innleggene er gamle,men bare en liten kommentar til brød: Jeg har fått beskjed om at jeg kan spise 1 skive Fedonbrød eller Omega-brød. Eller Rugsprø som de andre skriver.
|
Jeg får heller ikke lov til å spise mye frukt (kun 1 pr dag og da i forbindelse med måltid), juice dropper jeg av samme grunn.
|
Lindberg:heia:
|
Sitat:
Jeg vet ikke for mye om Lindberg, men en tng er sikkert, det er like vanskelig å si hvor mye man går ned på Lindberg som hvilken som helst annen diett, da alle kropper er forskjellige mht til alder, helsetilstand, kjønn, grad av overvekt, og ikke minst hvor lenge man har vært overvektig. Jeg vil anbefale deg å lese alle trådene her inne om Lindberg, og ikke minst, kjøp eller lån Fedons Metode på biblioteket :)=. |
Så flott tråd! Hva med muslii?
|
Takk alle makter for denne tråden:) Jeg er helt ny på dette, har ikke spist en karbohydrat siden søndag og var i ferd med å kaste inn håndkledet. Kvalm og sliter med¨å få i meg noe som helst i dag. Å spise mye fett er helt unaturlig for meg, (jeg har jo blitt godt opplært i å unngå saus, smør, fettrander, majones, dressing osv osv...og har likevel hverken flat mage eller tellbare ribben...) men denne dietten her skal jeg vel klare å følge opp over tid.
Ikke helt sikker på om jeg skjønte hvordan jeg skal finne ut og forholde meg til matens GI, men jeg får vel kjøpe boka jeg som alle andre;) |
Når jeg skal finne GI, så bare søker jeg på nettet, gjerne på engelsk. F.eks GI kidney beans. Ittno problem :).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43. |