![]() |
Sv: Europrat 2007
Det jeg er overrasket over ifht ed - produktene er at det faktisk er ganske mye karber i de produktene! Var ikke klar over det .....gikk jo rett på fase 3 med 2 produkter per dag + 1 brødmåltid + 2 kjøtt og grønnsaker måltid + nå 1 porsjon frukt....men det oppllegget der kan jeg bare glemme. Vekten stod bom stille en stund kjørte jeg i meg det der. Så har kuttet ned til et ed produkt + enten frukt elle brødmåltid + det andre per dag og da løsnet det :)
så ketogen diett er definitivt det rette for meg - får i meg mindre karber da faktisk enn om jeg bare skulle hatt ed produkter liksom, men greit med ed - produkter for variasjon. men gleder meg til å bli helt ferdig....vet jeg kommer til å gå tom for produkter før neste time men tror ikke jeg gidder bestille flere...i så fall bare muslibarene, men håper jeg definitivt er ferdig neste gang jeg går til legen....er så spent :) |
Sitat:
Skal prøve å være forsiktig med knekkebrød, ost, nøtter, bær osv i fase tre, kanskje begrense det til to ganger i uken (hvis jeg klarer det). Er skikkelig redd for at jeg skal stå stille i fase tre, og da er det jo bare bortkastet å spise de produktene! |
Hei Euro-folk! Noen som har lista over grønnsaker man kan spise på fase 3?
Kanskje noen hadde giddet å legge den ut? Jeg har liste over grønnsaker man kan spise på fase 1 og 2, men regner med at det er mer som kan spises etterhvert? Skal reise bort den første uka i fase 3, og vil gjerne vite :) |
Sitter her og vurderer sterkt om jeg skal høre med legen om å få ED eller om jeg ikke skal gjøre det. Jeg har en BMI på over 30, og jeg går ikke ned. Det frister veldig å oppsøke den legen her i trondheim som anbefales av lindbergklinikken, og høre med han. Det som bekymrer meg er om man må blande disse produktene med melk eller egg... siden jeg ikke tåler dette må jeg ha produkter som kan blandes med vann. Jeg kommer sikkert til å ringe legen og få time først på august, men dersom alle produktene blades med ting jeg ikke tåler, så er det jo ikke noe vits...
|
Sitat:
Flott tips, men jeg lager de som små lapper jeg :) Synes det var mer appetittvekkende. Får som regel syv ganske små lapper istedet for en eller to store :) |
Sitat:
Nesten alle produktene jeg har skal blandes i vann.. Unntatt drikkene som varm sjokolademelk og cappuchinoen.. Som jeg vet om da.. |
Sitat:
Tusen takk :) da kan jeg bestille meg legetime (når jeg har kjøpt meg bil, og vet hvor mye penger jeg har...) Jeg må sikkert bestille meg ganske mye mat på en gang når jeg først gjør dette.. |
Lykke til Jeef! :klem: Du kan blande ut alle produktene med vann hvis du ønsker det, de selger også en spesiell type melk, mulig det er for de som ikke tåler melk....
|
Sitat:
|
Ja, det er lurt å finne et passende tidspunkt og smart og starte når man har noen dager fri og ikke mye yte så mye :ja:
|
Sitat:
Hei, svarer litt sent, håper ikke du har reist på ferie! Du kan spise så mye du vil av grønnsakene fra liste en, og opp til 250 gram av grønnsakene fra liste to. Samme som fase en og to. Det nye i fase tre er at du kan spise 100 gram av disse grønnsakene hver dag: Artisjokk, bønner, erter, gresskar, gulrot, kikerter, kålrot, linser, mais, pastinakk, rødbeter og vannkastanjer. Lykke til! |
Sitat:
Greit å vite at jeg kan spise bønner, erter og linser! De andre er nok ikke aktuelle uansett. Men skuffa over at jeg ikke kan spise avocado... Jaja, får vente til høsten da! |
Sitat:
Lykke til! |
Sitat:
min aller største bekymring er faktisk ketoseånden...jeg er livredd for å ha dårlig ånde |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hellu :) Er det noen her inne som bor i bergen og har tenkt seg på neste ed treff som kunne tenke seg å bytte noen produkter ?
har 8 poser pannekaker liggende som jeg får helt makk av å tenke på å spise (+ evnt 4 jordbærdesserter) og kunne tenke meg å få byttet disse til sjokoladefrokost ( helst) og noen muslibarer viss noen er interesert. Klem delfinen. |
Hei Dolphin, har du solgt unna pannekakene? Hvis ikke er jeg intressert....
|
ikke solgt de nei - hadde ikke tenkt til det heller, men viss du vil bytte så er det greit :) - er bare 8 poser altså! ( ikke pakker med 5 i)
+ at jeg har fire jordbærdesserter, men de var så fæle at de kan jeg aldri tenke meg noen vil bytte mot! men send meg en pm du viss det er aktuelt så kan vi jo avtale noe :) |
Sender deg en pm jeg :)
|
Jeg skal til ED-lege i morgen... skummelt
|
Oj, lykke til, Jeef, det går sikkert kjempefint :klem:
|
Jeg har vært der i dag, og tatt blodprøver og snakket med legen. Han var overraskende positiv til at jeg kunne starte ED, dersom blodprøvene ikke viser at noe er riv ruskende galt med meg...
så da sitter jeg her med ei liste over produkter... og tenker. Jeg må vel velge ut hva jeg vil ha, men hva skal jeg i så fall velge? forslag til noe som ikke smaker helt aperompe? |
Så bra, Jeef, håper du snart er i gang :D
Mine favoritter er: Brownies Sjokolade og Muslibarene Sjokoladefrokostblandingen Pannekake Sjokoladepudding Skinkeomeletten |
Sitat:
synes liksom det er mere "godis" enn dessert på den lista... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27. |