![]() |
Sv: Fedons Franske Sjokoladekake ( helt uten mel )
Du kan laste opp bilder på f.eks. Photobucket.com eller imagshack.us !! Vil gjerne se bilde! :D
Skal legge ut av vår nå..Selv om glassuren ikke er stivnet. Får ta ett imorgen og ;) |
Kaken fra ovnen (før glassur):
http://i91.photobucket.com/albums/k3...amma/Kake2.jpg Etter glassuren var tatt på (ikke stivnet, men..) http://i91.photobucket.com/albums/k3...Mamma/Kake.jpg Om noen lurer på hva det hvite under kaka er er det bare bunnen av formen med bakepapir på :p Her dagen etter når glassuren er stivnet: http://i91.photobucket.com/albums/k3...amma/Kake3.jpg |
La til bilde fra i dga og, før vi skal smaake :p
|
Her er min variant. Har sjokolademouse på toppen istedenfor glasur.
http://i287.photobucket.com/albums/l...d/CIMG0659.jpg |
Her er forresten antall karber i den vi har brukt:
375 g mørk sukkefri Anthon Berg = 24 g karber 150 g smør = 1.5 g 5 egg = 4.5 g 125 g sukrin = 0 g 2 ts vaniljesukker = 3 g? 1 dl kremfløte = 2 g? SUM = 35 karber hele kaken /20 stykker = 1.75 g per stykke Neste gang utelukker jeg vaniljesukkeret, ante ike at det var så mye det :eek: :rolleyes: Og det funker like godt uten for vår del.. |
Sitat:
|
nam nam...... :sikle: blir en stund til neste gang jeg lager den! men fy så god den er!
|
Min ble veldig god og veldig populær. Den eneste kaka som ble spist opp!
|
1 Vedlegg
Ikke akkurat verdens beste bilde, men verdens beste kake :)
Vedlegg 4771 |
mmm, den så herlig ut, Tina! Åssen klarte du å få fyllet så kremet av bare ren fløte og sjokolade? *blond* :lol:
|
Sitat:
Glasuren har ikke stivnet helt på dette bildet. |
jeg lagde den med cloetta mørk sjokolade.. uff. den smakte skikkelig vondt. meg jeg merker at dette er en kake jeg kan like, bare jeg bruker en bedre sjokolade. anton berg sjokoladen er god :)
ikke hadde jeg miksmaster heller, (var på camping), så det var skuffende greier :( |
Den ble ganske.."sterk" (kan man kalel den det? :lol: ) med bare Anthon Berg. Jeg innbiller jeg at man ikke trenger SÅ mye sjoklade i bunnen, det ble veldig..mektig med kakao/sjokoladesmak.
Men når man ikke har spist kake på aldri så lenge så sluke rman denne altså :lol: |
Jeg synes også den ble ganske sterk. Lagde denne med Anton Berg jeg også. Men om man dropper glasuren og istedet bare drysser litt sukrinmelis som pynt, kanskje det hadde vært en ide?
Jeg synes iallefall det var himmelsk med sjokoladekake, lenge siden sist:D |
Jeg brukte ikke glasur, men syns likevel denne ble mektig ja. Så mer enn nok å halvere oppskriften og lage dem i muffinsformer syns jeg ja :)
|
Hvor får jeg kjøpt sånn ANton berg sjokolade???
Har sett etter sukkerfri sjokolade i butikken, men syns ikke det er no mindre karber i de jeg, er vel sikkert forskjellig fra type til type????:confused: Denne ser jo fryktelig god ut da. :sikle: |
brukte en 70% sjololade og en sukekrfri jeg. God, mye smak og mektig. med liiiitt. vanileis eller heistad vaniljesaus til. Evt vanilje kesam.
|
Sitat:
|
jeg bruker faktisk bare 100g sjokolade i kaken og 100 til glasuren... for ellers så blir det for skarpt...
|
Sitat:
|
Denne skal testes :D
|
Sv: Fedons Franske Sjokoladekake (helt uten mel)
Flere som har eksperimentert med sukrin og mengde? Kan kankskje ha mindre enn 125 gram?
Noen som har laget denne i langpanne og har justert oppskriften? |
Hei jeg er ny her lurer på fruktose og sukrin er d samme..? Jg skulle bruke sukrin i denne kaken blir d like mye??
|
Jeg bruker Sukkerfritt sin mørke sjokolade (den med færrest totalkarber) og samme mengde som i originaloppskriften.
Bruker 125 g. Sukrin og har i 10 dråper vaniljessens istedet for vaniljesukker. I glasuren har jeg 15 dråper romessens - setter en piff på det hele. Også steker jeg den i liten langpanne i 30 minutter. Oppbevares i kjøleskap (ta den gjerne ut av kjøleskapet 10 min. før servering) - og blir veeeldig lite karber med dette innholdet. Her i huset serveres den ved alle styremøter o.a. sammkomster og går ned på høykant! |
Denne skal vi lage i dag.
Håper den er god og ikke samker for mye kakao.. Har laget en sjokolademoussekake her inne, og den smakte for mye kakao for oss :rolleyes: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45. |