![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Tusen takk for kjapt svar!
Glemte å få med at det det var chickenburgeren jeg spiste, og da var det visst 30 karber ifølge linken. Burgeren var forøvrig god, likte veldig godt brødet! |
Sitat:
|
Er det lov med heklenåler på fly? Eller går det under "skarpe og spisse gjenstander" som f.eks saks og strikkepinner?
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg glemte nemlig å pakke det ned i kofferten når jeg kom på flyplassen og tenkte ikke over det før jeg var gjennom. det skjedde ingenting XD Vet ikke om det var fordi jeg pakket den i aluminiumsfolie da. |
Noen erfarne kontaktlinsebrukere/optikere her?
Bruker linser fra Specsavers - de har basiskurve 8.6. Opplever ofte å bli ganske tørr, i tillegg til at de har en tendens til å sitte bom fast når jeg skal ta dem ut. Lurte på å prøve en annen type, i silikon. Disse har dog en basiskurve på 8.5 eller 9. Lurte på om det kanskje kunne være en ide å prøve den med BC 9? Er det noen annen "bivirkning" enn at de eventuelt faller ut om de er for "store"? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Har oppskrift på muffins, men lurer på om jeg kan lage den kremen som er på cupcakes i lavkarbo variant=
|
Sitat:
|
Eggene jeg skulle hatt i omelett i dag var ekle. Ikke klare i hviten, men litt grumsete.. Da er det nok best å ikke spise dem,sant?
Ikke utgått på dato |
Eggene er spiselige. Egg er generelt spiselige helt fram til at de brått lukter sånn at det ikke ville ramle deg inn å spise dem. :) (Men de fleste kaster dem når de har dehydrert så mye at de flyter om du legger dem i et glass vann.)
Har vokst opp med 2000 høner... og spist mer egg enn de fleste. :D |
Vi har alltid egg vi er i tvil om i en kopp og lukter på dem først. Har også vokst opp med høner og plutselig fant man et reir man ikke visst om :rolleyes:
Men jeg lurer på om noen med litt mer datakompetanse enn meg kan svare meg på følgende: på den forje pc'n, HP, hadde jeg ved siden av "start" knappen helt nederst til venstre et ikon som gjorde at jeg fikk opp skrivebordsbakgrunnen. Har bytta pc til en anne HP, tror faktisk det var vista på begge to også, men nå er det fine ikonet mitt borte. Er det noen innstillinger jeg kan endre på så den kommer tilbake? |
Sitat:
|
Eller du kan trykke på Start (Flagget) + D på tastaturet.
|
Sitat:
|
hmm hvordan tolker man at samboer tviholder på en vippestol gutten vår brukte som baby? han har sagt at han ikke føler seg i stand til å få fler barn (psykisk, å få ansvar for flere og det å være rollemodell) og er generelt negativ til å få fler barn (:(), men nå som jeg skulle til å legge den ut for salg så nekter han og lar meg ikke selge den. Det er ikke snakk om en tilknytning fordi gutten vår har brukt den, men han har mer den innstilling 'hva hvis vi får bruk for den'.. Hva skjer?
|
Sitat:
|
Joda, selvfølgelig :p Jeg lurer mest på hvordan jeg skal tolke det.. for han sier ingenting! Jeg har jo lyst på flere, men har lagt tanken langt baki rotrommet og ikke tenkt noe mer på det pga holdningen hans, men nå titter jo et lite håp opp.. :o
|
Nå vet jeg ikke hvor gammel han er i forhold til deg, men er han ca på din alder så har dere gooood tid. Jeg har drøyt ti år på deg, og jeg er OVERHODET IKKE KLAR FOR BARN! :lol:
Likevel har jeg nekta søstra mi å kaste de feteste barneklærne hun har, og begge søstrene mine er over førti og har fått de barna de skal, såååå ... |
Ja, han er omtrendt like gammel som meg, et par år eldre. Ja jeg har mer enn nok tid å ta av når det gjelder å få fler, men fordi vi allerede har 1, så vil jeg gjerne ha en til relativt snart. Litt pga egne erfaring med å ha søsken som er både nær meg i alder og ei som er mye yngere, og jeg må si at jeg har mye bedre forhold til hun jeg vokste opp sammen med enn hun jeg bare har. oi, nå holdt jeg på å glemme at jeg faktisk har enda ei søster haha, hun ble født nå i juni, så hun er vanskelig å huske på :o men henne vil jeg nok ikke se på som en søster pga aldersforskjellen (21 år), men mer som faren min sitt barn. Men selvsagt, jeg skal ikke tvinge mannen min til å få fler, så om det blir fler så er det fordi han selv har sagt at han vil ha fler. For meg var veldig viktig å få nr 1 ganske tidlig, og tilfeldigvis så fikk jeg det også (gravid som 18, ikke uhell :cool:) så jeg har jo egentlig fått det jeg har drømt om siden jeg var barn selv :) Jeg er født til å være mamma, så barn er selvsagt svært viktige for meg, men det er også mannen min. Jeg er nok sånn typisk 50-talls husmor :D
|
Har noen prøvd denne nettbutikken: www.modcloth.com
Synes de har så mye stilig, bl a denne: http://www.modcloth.com/Modcloth/Wom...ove-Song-Dress sukk....kanskje en dag....he, he.... |
På pcen min, har DELL med w.7, så har det skjedd noe rart. Hver gang jeg klapper igjen lokket så blir bildet feil vei, dvs at bildet ligger 90 grader feil vei, altså sånn at jeg må snu pcen for å se bildet korrekt. Da må jeg trykke F1 og jeg får opp en meny hvor jeg får fire valg, koble fra prosjektor, duplikat, utvid og bare prosjektor. Jeg må trykke på utvid sånn at bildet blir korrekt og jeg kan bruke pcen på normalt vis.
Noen som vet hvordan jeg får dette bort? PS: det har ingentingtingelig med kontrollpanel-strømforsyning-batteri å gjøre. |
Sitat:
Super nettbutikk, og ikke noe tull:) Det tar ca 1,5 uke å få varene, de bruker UPS til transport, så du kan følge pakken hele tiden. Min absolutte favorittbutikk faktisk:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |