![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg tror at hvis dere har en god og trygg atmosfære hjemme, så vil alle tjene på at dere prioriterer dere selv også. Jeg vet at etter en jentekveld eller liknende er jeg storfornøyd, har fått fylt opp skravlekvoten, osv, og det tror jeg alle tjener på ;)! Jeg har også alltid vært slik som trenger litt alenetid. Selv nå, med store, selvgående barn, hender det at mannen min foreslår at jeg feks tar en helg i Oslo. Han merker på meg at jeg trenger litt annen "luft". Til høsten skal jeg studere i en annen by, og jeg må ukependle. Jeg gleder meg som en unge! Akkurat passe alenetid, da kan jeg studere, lese, sosialisere, trene så mye jeg vil, uten å tenke på noen andre :D! Det høres kanskje litt egoistisk ut, men nå er barna mine i flytteklar alder. Tror de knapt kommer til å merke at jeg er borte, faktisk! |
Sitat:
|
Sitat:
Var sjå lege i dag, har hatt en merkelig vektkurve. Har nå fått vanndrivende å skal tilbake i morgen formiddag å ta en del forskjellige prøver. Håpe det ikke er noe som varer lenge, for dette føles som jeg har byttet ut føttene med to vedkubber. Men lurer på, trenger jeg egentlig ligge med føttene høyt når jeg har vanndrivende? For jeg ligger ikke noe godt på ryggen. Elin |
Sitat:
Sitte med bena opp på dagtid, ja, men ikke noe om natten annet enn at man kan gjøre motsatt av det man gjør med ørebarn, nemlig legge noe under den nederste delen/bena av sengen slik at den blir hevet aldri så lite. Husk å drikke mye selv om du går på vanndrivende! Lykke til med å finne ut hva dette kan komme av! :) |
Sitat:
Men hvor rask "tilbaketrekking" av vann i kroppen kan jeg forvente, på samme tidsramme som det kom på? Det er vel kanskje mangel på sol å varme, og det fuktige været som gjør vannet stiger sjå meg:eek: Elin |
Sitat:
Ofte så er det varmen som gir vann i kroppen, da. Ville ikke spekulert i hva det kan være før legen har fått svar på prøvene, var jeg deg! Det kan være så mangt, så vent heller på prøvesvarene. |
Hvorfor svetter jeg så forferdelig, når jeg har våkne nattevakter.. Ikke bare på natten, men hele dagen også?
Temperaturreguleringa er jo helt på bærtur. |
Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg når det er en butikk som holder åpent på søndager? Det er vell ikke lov?!?
|
Noen butikker har lov til å ha søndagsåpent, men kommer nok litt an på.
|
Det er lov hvis den er så og så liten, selger så og så mye planter og greier og greier..
|
Det er snakk om en stor butikk som selger klær...
|
Om den ligger i et turistområde er der egne regler.
|
:confused:
Sitat:
|
kommer an på. hagesentre har lov, og matbutikker under en viss størrelse. jeg vet om enkelte butikker med dispensasjon og.
er vel kommunen som tar seg av sånne ting tror jeg? o_O |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjæresten jobber i en butikk som har holdt åpent på søndager i flere år, uten lov..
|
På hvilken måte påvirker det deg at butikken har åpent på søndager? Jeg skulle ønske alle butikkene kunne være åpne på søndager hvis de ville selv, så jeg ser ikke poenget med å rapportere butikken uansett om den har lov til å ha åpent eller ei. :geip:
|
Sitat:
|
Er det bare meg som har problemer med NRK Nett-tv? Det buffrer og buffrer, og stopper og hakker og hikker. Kjempeirriterende. Har ingen problemer med nettet ellers. På innstillingene på nett-tv, så måler den til over 8000 kb/s.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen nørds her som kan fortelle meg hvorfor Bitlord plutselig får nettleseren min til å krashe etter en liten stund? Altså i den forstand at den oppfører seg som om jeg ikke har nett ... (Alt annet funker, nettradio, dersom den er åpen i eget vindu, Bitlord fortsetter å laste ned etc). Dette er tilfelle uansett nettleser. Det begynte etter at jeg avinstallerte Firefox og begynte å bruke Chrome. Så var jeg så misfornøyd med Chrome at jeg avinstallerte det igjen, og gikk tilbake til Firefox. Det begynte altså etter installering av Chrome, men har fortsatt med Firefox. Har testa med IE også, det samme skjer ... :o Greit nok at nettet blir treigere når jeg laster ned noe, men dette er jo bare teit ...
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er det mye rart som av en eller annen grunn kan skje med nettlesere tydeligvis, siden jeg har sett at folk har diverse problemer med en nettleser som jeg aldri har opplevd selv feks. Og første gang jeg lastet ned firefox, fordi jeg fikk høre at den var så bra, virket den ikke hos meg i det hele tatt. Den brukte enten flere minutter på å få fram en side, eller oftest sto den bare der og prøvde å koble til, men ingenting skjedde. Så jeg måtte avse firefox som en ubrukelig nettleser. Men så prøvde jeg igjen noen år senere, og det funker utmerket. Mye bedre enn IE, som jeg brukte før. Jeg har heller ikke opplevd de problemene jeg har hørt andre ha med Google Chrome, så det er mye rart som skjer tydeligvis :p |
Og jeg er bare glad for at det ikke er kun meg som opplever slikt!:p
Er jo så totalt ikke god på sånne pc- greier at jeg alltid først og fremst lurer på hva JEG har gjort galt når ting krasjer!:o Adobe krasjer og den nyeste oppdateringen til FF er slett ikke til det bedre, nei! :( |
Sitat:
Ettersom jeg antar problemet ligger hos Bitlord, skal jeg nå bare prøve å avinstallere og installere igjen. Som med FF er Bitlord den eneste torrentklienten jeg noensinne har vært fornøyd med, fram til nå. Ofte er total reboot det eneste som funker, akkurat som å sparke hvitevarer som fjusker. :p |
Noen her som har operert ut lymfeknute:confused:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg fikk i dag hjelp til å legge inn WIMP på min IPhone. Men jeg er usikker på hvordan jeg "laster" ned sangene i spillelistene mine, slik at jeg kan høre dem "offline". Det blir ganske dyrt hvis mobilen skal koble seg til mobilt nett hver gang jeg vil høre musikk.
forstod det slik at jeg bør lage spillelistene på min pc, og så "laste dem over" til mobiltelefonen, og slik kunne høre sangene "offline". Men jeg forstår ikke hvordan jeg gjør det. Det virker som om den kobler opp på internett hver gang. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Saken er rapportert og virkningen vil vise seg på søndag :p |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Er det noen her som har vært på julemarked i ett eller flere østblokkland? Jeg og mannen planlegger en julemarkedreise, men vi er ikke sikre på hvor vi vil dra enda. Har noen anbefalinger? Tyskland og Wien er uaktuelt, forresten.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men den hjelper meg heller ikke helt, for når jeg går inn på mine offline spillelister under mer, så kommer det bare opp en tom side. Og når jeg velger spillelister nede på telefonen kommer de opp. jeg finner heller ingen pil øverst som skal peke nedover. og den sirkelen som surrer og går og skal vise at det er aktivitet, er den samme som surrer og går når man surfer på det dyre nettverket. Så jeg blir litt forvirret. Antennen viser når Wifi er på, men det surrer likevel i sirkelen når den leter etter sider åpne |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Gå inn i spillelisten, da skal du få opp et bilde som ser ut som denne skjermdumpen. til høyre for der det med lys skrift står "6 låter spilletid 26:15" så er det en en pil med en strek under og en playknapp. du skal trykke på den pila med streken for å gjøre den offline. Eller er det slik at det er denne du ikke får opp? (Du må forresten gjøre dette mens du er på nett! Skru av pakkedata (det dyre nettverket) og gjør hele greia på wifi. virker det nå? |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |