Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Tutte 21-06-10 17:07

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 894017)
Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)

Gratulerer med en flott start ! :) Lykke til videre ! :)

Grubbeline 21-06-10 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 894017)
Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)

Gratulerer, det er jo et kjemperesultat!!! :D

Kikkin 22-06-10 21:17

Tar dere vitaminer hver dag? Er det nødvendig?

Tutte 22-06-10 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 894762)
Tar dere vitaminer hver dag? Er det nødvendig?

Jeg tar vitaminer hver dag ja, faktisk 10 i antallet ! Det er nok en grunn til at legen ber oss ta akkurat disse mengdene av de oppgitte vitaminene. Kroppen trenger disse tilskuddene ! Så har du fått beskjed av legen om å ta vitaminer, så ville jeg nok gjort det ja ! :)

studine:) 23-06-10 10:42

Tja, jeg tok ikke vitaminer. Eller, jeg tok magnesium og kalium. og nå har jeg begynt på B-vitaminer.. Egentlig:P akkurat for øyeblikket har jeg glemt dem hjemme:P

Hør med legen din, du. Tror det er litt delte meninger om hvor mye man egentlig trenger.

Kikkin 23-06-10 11:44

Jeg har ikke fått beskjed om å ta noen! Derfor jeg spør... Skal ikke til legen igjen før den 7.juli... Får spørre han da...

Pearl 23-06-10 14:48

Jeg tar alle som jeg har fått beskjed om. :flink pike:

Popp 24-06-10 10:27

Her er listen over vitaminer som min lege ga meg. Iflg min lege er det viktig at vi tar disse vitaminene da den maten vi spiser i Fase 1 og tildels Fase 2 ikke innholder dette.

Omega 3 fettsyrer 3000 mg per dag
- 3 bs med tran (sitronsmak) hver dag

- Omega 6 fettsyrer (nattlysolje), 300 mg x 1 per dag
Jeg tar 3 kapsel med Efamol nattlysolje

- Vitamin E IE 350 mg x 1 per dag
Har kjøpt Bio-E-Vitamin fra Pharma Nord

- Vitamin C 1000 mg daglig
Jeg tar 1 Nycoplus C-vitamin 1000 mg med appelsinsmak daglig (blandes i ett glass vann, brusetablett)

- Magnesium 200 mg x 1 daglig
Jeg tar Bio-Magnesium fra Pharma Nord

- Kalium (Kaleroid) 750 mg x 1 daglig i Fase 1, 2 og 2 uker i Fase 3
Jeg tar 1 Kaleroid 750 mg daglig. Denne har de bak disken på apoteket, for de vil ha kontroll på hvor mye folk tar av denne.

Pearl 24-06-10 12:22

Det er den samme listen som jeg fikk.

studine:) 24-06-10 14:46

Hm. jeg har ikke tatt noe av det, men alle mine verdier har vært fine. Så jeg tror ikke det er FARLIG om du venter, i alle fall.=)

Kikkin 27-06-10 18:26

De pannekakene... de sitter bare bom fast i stekepanna uansetthva jeg gjør!
Har dere noen tips?

Pearl 27-06-10 21:02

Jeg har ikke det problemet. Jeg steker de i teflonbelagt stekepanne, uten noe fett, og de slipper ganske lett. Jeg pleier å ha litt mer vann i røren og så en skje fiberhusk. Vet ikke om det har noe betydning. Tror vel helst at det er teflonen.

Tutte 27-06-10 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 896561)
De pannekakene... de sitter bare bom fast i stekepanna uansetthva jeg gjør!
Har dere noen tips?

Ingen problemer her. Steker de i teflonpanne. Av og til med litt olje, men henger i grunnen ikke fast uansett ! :)

Kikkin 27-06-10 21:54

hmmm... Bruker teflon-panne jeg og... Skal kjøpe meg ny panne straks uansett, kanskje det blir bedre da...

Sola 55 28-06-10 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 896631)
Ingen problemer her. Steker de i teflonpanne. Av og til med litt olje, men henger i grunnen ikke fast uansett ! :)

har og erfaring med teflonpanne, fungerer kjempebra:)

Tutte 28-06-10 21:41

Da er jeg gått over i fase 2, og flytter derfor over i den tråden. Men kommer nok innom å leser her også ;) Og om endel uker er jeg nok tilbake igjen i fase 1 ! :) Lykke til alle sammen :)

Kikkin 28-06-10 22:03

Masse lykke til i Fase 2!!

Tutte 28-06-10 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 896942)
Masse lykke til i Fase 2!!

Tusen takk for det ! :)

Sola 55 29-06-10 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 897017)
Tusen takk for det ! :)

:)Hei er og å finne i fase to :)

Nefertari 08-07-10 09:33

Hei,
jeg er begynt på fase 1 idag.

Skal være der i 30 dager.

Er det noen andre her som også er i fase 1 nå?

evnt gode råd å komme med....

Tutte 08-07-10 11:54

Tror ikke det er så mange her i fase 1 nå, men vi andre titter innom tråden for det om ! :) Jeg er gått over i fase 2 etter ca 30 dager i fase 1.

Beste rådet mitt er vel å lese hele fase 1 tråden, der finner du endel tips som kan være gode å ha med på veiein ! :) Lykke til !

Nefertari 08-07-10 13:28

Takk for det, Tutte!

...og gratulerer med 30 dager i fase 1!

Jeg håper og vil, høre til på fase 2 tråden om 30 dager.

Lykke til videre du også!

Popp 08-07-10 14:52

Velkommen hit, Nefetari. Lykke til med ED, husk å krydre maten ;)
Jeg kommer tilbake i Fase1 om ca 2 uker.

Pearl 09-07-10 09:11

Velkommen Nefertari. Jeg er på vei fra fase II til III. Men som de fleste andre her, så følge jeg med i alle trådene. Lykke til. Vi er mange her som vil heie å deg. :heia::heia::heia:

savoy 10-07-10 00:21

Nå er det ikke mange dagene igjen til jeg skal starte i fase 1 heller, 12 dager. Skal bare litt på ferie først. Utrolig men jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang :) og så håper jeg at jeg får fine resultater som dere andre. Mitt mål i fase 1 er 5 kilo. Jeg kunne prøve å holde meg i fase 1 i 30 dager men klarte jeg ikke det så skulle jeg ta så mange dager jeg klarte over 10. Tipper jeg satser på 30 da :) Da jeg var på time i går så sa legen at man regnet med at jeg gikk ned alle kiloene mine i fase 1 og 2. Det høres for godt ut til å være sant.

Pearl 10-07-10 07:41

Velkommen hit og lykke til med oppstarten. :)

Kikkin 10-07-10 19:48

Velkommen til nye fjes her!! :)

Ang. det med vitaminer som jeg spurte om tidligere, så snakket jeg med legen om det.
Jeg trenger ikke ta noen ting!

Nefertari 12-07-10 10:31

hei igjen,

tusen takk for så god velkomst :-)

Nå er jeg på dag 5 i eurodietten.

Maten smaker ikke noe særlig godt, det må jeg innrømme.
Jeg har holdt meg helt til kuren, og det som får meg til å fortsette er to ting:
1. Kroppen føles lettere allerede.
2. hvis andre klarer det så må jo jeg også kunne klare det!

Riktig god uke til alle dere!

Sola 55 12-07-10 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nefertari (Innlegg 901518)
hei igjen,

tusen takk for så god velkomst :-)

Nå er jeg på dag 5 i eurodietten.

Maten smaker ikke noe særlig godt, det må jeg innrømme.
Jeg har holdt meg helt til kuren, og det som får meg til å fortsette er to ting:
1. Kroppen føles lettere allerede.
2. hvis andre klarer det så må jo jeg også kunne klare de

Riktig god uke til alle dere!

Ikke sant, utroligt hvor fort det virker.:)Stå på, og se fremover, bare å komme i fase to med ordntlig middag, det er noe å se frem til . Lykke til ;)
videre!

Pearl 12-07-10 17:22

Utrolig nok så venner man seg mer og mer til smaken på disse produktene. :)

Nefertari 16-07-10 09:15

Hei!

Nå er det fredag og ferie!!

Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.

Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.

Håper det går bra med dere andre!

God helg.

Sola 55 16-07-10 15:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nefertari (Innlegg 902936)
Hei!

Nå er det fredag og ferie!!

Ser frem til det selv om været ikke er det mest stabile på min kant av landet.
Jeg er nå på dag 9. De første 3-4 dagene var helt forferdelige, så bedret det seg en del. Da jeg rundet første uken synes jeg det begynte å gå enda bedre, så jeg holder motet oppe. Etter en uke viste vekten -5,1, det meste er vann såklart, men det er likevel ganske så motiverende.

Er ikke noe sulten egentlig, men blir fort veldig matt dersom jeg ikke er flink å drikke.
Ønsker å gå litt tur i skogen, men har ikke orket det etter jobb, derfor ser jeg frem til ferie nå.

Håper det går bra med dere andre!

God helg.

Hei Det er ikke mange som er aktive her inne nå i ferien. Selv er jeg borte å ferierer, men er innom her å ser. Du er jo kommet godt i gang. Og som du sier, greit det er vann det første, og vekta beveger seg i riktig retning.Og det er motiverende,.
God helg til deg og og stå på :)

Popp 21-07-10 10:48

Lurt å få tatt seg noen gåturer om man får til det. Det er utrolig deilig å kunne få rørt litt på seg. Men nå i sommerferien må jeg innrømme at det blir ikke mer enn å gå til stranden, gå litt i by'en og kjøre fra sted til sted. Men det er utrolig deilig det også! :D Gratulerer med fantastisk bra nedgang :heia: Stå på videre!

Popp 26-07-10 21:15

Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?

grotingeling 26-07-10 21:21

Hvis du er über streng i 1-3 dager nå i starten, så bør du være i ketose innen fredag.
Men dette er jo veldig individuelt, så kanskje allerede i morgen :cool:

Popp 28-07-10 11:15

Da er jeg på dag 3 i Fase 1 og har ikke opplevd den store hodepinen enda. Mener å huske at den kom på dag 3 forrige gang. Men jeg har hatt litt tendenser men det har heldigvis gitt seg. Jeg har vært uber streng, men merker at jeg savner både nøtter og epler som tillegg til måltidene mine. Men dette skal jeg klare.

Debz 28-07-10 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 906377)
Da er jeg tilbake i Fase 1. Men ikke mer enn 10 dager, og nå er jeg snart ferdig med dag nr. 1. Dette blir et litt deppeinnlegg. Savner allerede epler, nøtter (fikk dilla på paranøtter), mais og litt vin. Måltidene er trist uten disse tingene og jeg lengter tilbake igjen allerede. Hvor lenge må jeg gå før jeg kommer i ketose igjen og ikke savner disse tingene?

Mitt liv var fullt av sukker og karbs - jeg elsker de! Men jeg begynte man 12/7 og var i ketose neste dag...jeg tar de 3 tablettene som kommer med ketolysekuren og etter 3 dager hadde jeg gått ned 2.5 kg og sukkersuget hadde gitt seg...det går bra, bare holde ut :)

studine:) 30-07-10 09:56

Hehe:) popp har nok vært i ketose før;) hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!:)

Popp 30-07-10 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 908309)
Hehe:) popp har nok vært i ketose før;) hun lurer vel mer på hvordan andre runde med fase 1 blir! JEG HEIER PÅ DEG POPP! DU ER SÅ FLINK! Husk at det er ikke lenge i fase 1 denne gangen! Det er kanskje trist og surt nå, men over korte perioder overlever man alt!:)

Neste runde: Ja :D
Jeg jobber meg gjennom fase 1 og tenker på at det er få dager igjen. Er idag på dag 5 og kommet meg gjennom halve tiden. Det skal bli deilig med en rekesalat i fase 2 ;). Gleder meg allerede.

Leste forresten på SATS sine hjemmesider at de skulle starte opp med Zumba som så mange anbefaler her inne. Men de starter bare på noen utvalgte steder og ikke før 1. september. Det er lenge til.... :eek:

Pearl 30-07-10 10:15

:heia::heia::heia: Halvferdig.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.