![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.livestrong.com/article/10...nstrual-cycle/ http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...dometriose.htm http://kerryg.hubpages.com/hub/menstrual-cramps-and-soy Fint at det er oppklart. Er ikke interessert i mens og eggløsning så dropper ikke melka men om jeg får lyst på barn er det jo greit å vite at jeg skal kutte det ut.Mulig det hadde virka på humøret, men det finnes ikke noen god erstatning for soyamelk. |
Sitat:
Men hva bruker du soyamelken til? Jeg lager av og til eggemelk og lager kakao av dette. Men hvis du bruker soyamelk til tørstedrikk, så kan du jo prøve å lage mandelmelk for eksempel? |
Hvem i all verden kan tenke seg at mye vann er farlig hvis det inntas på kort tid???
Nå vet vel de fleste av oss her det da, men dette var tragisk..... |
Sitat:
Sitat:
|
Godt skrevet, Lillemy!
Jeg har vært skeptisk til soya i årevis, helt siden jeg fikk vite at det hadde negativ påvirkning på hypotyreose, men bruker det i begrensede mengder - en soyalatte i ny og ne. Jeg bruker progesteronkrem og har enda ikke fått hormonene i balanse (har dog merket bedring og positiv endring i lengden på syklusen), men jeg har oppdaget at akkurat rundt menstider kan det være bra med litt soya - det lindrer menssmertene! Grunnen er, tror jeg, at rett før mensen går både progesteron og østrogen ned, og det er det som fører til plagene. Så lenge man tenker balanse går det bra tenker jeg. Jeg har hørt om soya at det er et "tveegget sverd" - altså at det kan ha både positive og negative virkninger. Så alt med måte! Soyamelk hver dag ville jeg ikke tatt sjansen på. Det eneste soyaproduktet jeg ikke nøler med å bruke er soyasaus, den er jo fermentert og er visst trygg i forhold til hormonpåvirkning. (For de som bruker melkeprodukter har jo det også hormonelle virkninger, for øvrig ...) |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, spørsmålet er om tilskudd av planteøstrogen gir for mye eller for lite østrogen. planteøstrogenene virker ikke på samme måte som vanlig østrogen og hemmer østrogenopptaket, så en skulle tro at du manglet østrogen og ikke progesteron. Det er dette som er vanskelig å skjønne. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg og, noen gode avvenningsråd? |
Sitat:
Sitat:
Jeg vil i alle fall si meg enig med Lillemy, Supera og andre i at overdreven bruk av soya ikke er bra, og at når man mister mensen er det et faresignal, uansett hva det kommer av ... |
Sitat:
http://www.foodrenegade.com/dangers-of-soy/ Jeg bruker samme mengde kokosmel som jeg brukte soyamelk, synes ikke den er noe tynnere enn soya. Det handler kun om tilvenning. Jeg syntes soya også var tynt/skvipete da jeg begynte med det. Jeg syntes det var forferdelig å kutte fløte og nesten all ost, men det går. Handler kun om vilje og tilvenning, og jeg skal love deg at da jeg lærte om alle bakdelene til soya ble det fort slutt på det. Var verre med osten..... :rolleyes: Det går også ann å venne seg til å bruke mindre mengder melk i te/kaffe om man vil eller rett og slett drikke mindre av dette og drikke mer vann/iste...... alt går hvis man vil. Mandelmelk kan du lage selv vet det finnes både oppskrifter her på forumet og på nettet, det skulle jo gjøre det billigere regner jeg med. Har ikke prøvd selv. |
Tusen takk Lillemy!
|
Sitat:
Ja, det er mest vanlig å ha for mye østrogen i forhold til progesteron, men om det gjelder når man inntar mye soya er jeg usikker på. Jeg har ikke symptomer som er typisk østrogendominans. Ikke ømme bryster osv. Og jeg har sett flere steder at det står at planteøstrogen hemmer opptaket av østrogen. Spennende med hormoner, veldig vanskelig:) |
Sitat:
|
Sitat:
Har du nemlig først bestemt deg for å slutte, vil du klare å være bevisst nok til å velge det vekk også, og heller drikke andre ting. Jeg slutter stadig vekk jeg hehehe - og bør nok jobbe kraftig for å slutte HELT med sortbrus! Drikker nå vann, med en og annen lett-gulbrus innimellom, føler ikke det gir samme suget som sortbrus. Mitt nye motto er JUST.DO.IT (goddamnit!!!). Jeg er ekspert på å utsette og "ignorere" - helt til jeg MÅ ta tak... alt må heller ikke planlegges til detalj, er du av typen som utsetter ting fordi de må "planlegges" før du kan gjøre endring, prøv å bare slutt med det du er hekta på. NÅ! Fjern alt fra kjøla, kjør det vekk, tøm det ut, gi det til naboen! Drikk så et stort glass vann og kjenn hvor letta du føler deg ;) (Jeg snakker like mye til meg selv her altså *ler*) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den andre: Kan akupunktur fungere? Jeg har som sagt ingen liknende erfaring i samme klasse, så jeg kaster bare fram forslag her... |
Sitat:
Jeg har gjentatte ganger snakket høyt og vakkert om mine resultater etter å ha fått en blandet kosttilskuddspakke etter hårmineralanalyse, og i mitt tilfelle var det som om kroppen "fant igjen seg selv". Jeg sliter også mye med forknytte muskler, det låser seg lett om jeg er i samme stilling over litt tid, og jeg må brekke meg opp om morgenen. Det eneste som gjør det LITT bedre er jevnlig bevegelse. Trening gjør godt der og da, og løsner det meste, men når jeg da kommer hjem og slapper av i sofaen en time må jeg igjen brekke meg opp. Mine resultat ga svært lave verdier på bla magnesium, natrium, kobber og en hel haug andre ubalanser (noen var for høye, fordi andre var for lave osv.). En måned etter at jeg begynte med den tilpassede kosttilskuddspakken, var absolutt alle vondter vekke! Jeg testet det ut med en aromaterapitime der jeg for første gang i mitt liv ikke syntes NOE var vondt, ikke engang brystmuskulaturen som ofte er litt stramme på de fleste. Behandler var helt overrasket, siden hun for få år siden gjorde samme behandling - og da måtte være så forsiktig fordi vondtene satt absolutt overalt. Nå har jeg vært uten i 6 uker i påvente av nye prøvesvar, og mye har kommet tilbake... korsryggsmertene, hoftesmertene er verst... Jeg sier ikke at dette nødvendigvis kan utgjøre en forskjell for deg - men siden jeg har så gode erfaringer selv - kan det være noe å tenke på? :klem: |
Sitat:
Samtaleterapi har vært til meget goe nytte for meg. Elin |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Grrrrrrr !
Hvorfor er det komplett UMULIG å overføre bilder og sanger fra min bærbare PC til min nye IPHONE??:mad::confused: Har alltid med andre mobiltelefoner kunnet dra bildene eller sangene over fra lagret mappe på pc, og over til telefonen. Er iphone helt annerledes eller??:mad::mad: |
iphone krever itunes. uten itunes, ingen pc tilgang
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Er itunes et slags overføringsprogram da? Merkelig at det må være så tungvindt, at man ikke bare kan overføre slik som på mine gamle mobiler. :confused: |
apple er apple. itunes er vel en av de største grunnene til at det aldri kommer iphones i hus. itunes er et overføringsprogram, og brukes også til apple's musikkkjøp.
|
takk for link.
Jeg var ikke klar over at det var så komplisert med apple. Jeg har iallefall ingen planer om å drive å kjøpe musikk. Jeg vil høre musikk på tlf fra WIMP jeg, for jeg har canal digital, og dermed wimp. Kan man legge til musikk fra wimp som ringetone? Jeg savner ringetoner, ikke bare disse lydene som følger telefonen. |
hvordan wimp og iphone vil snakke sammen vet jeg ikke. stor sansynlighet for at den ikke vil like noe som ikke er itunes.
jeg har ikke iphone, men alle mp3 filer jeg overfører til min tlf kan settes som ringetone. de fleste telefoner har den funksjonen, noen er bare litt mer knotete å finne ut av. de jeg kjenner med iphone har også sanger som ringetone, så det går nok der og. |
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Det jeg synes er så festlig er at man må ha en pc for å starte en Ipad første gang og at for de som opplever at den "henger" seg så må de koble den opp mot en pc for å få gang på den igjen Ikke særlig smart løsning det gitt......:D |
Søren heller, ante ikke det var SÅ bakvendt og dumt med apple ..... :-/
Men nå som jeg har kjøpt tlf må jeg bare gjøre det beste av det ..... sukk, og så jeg som gledet meg sånn til å lettere kunne overføre ting ... trodde jeg . |
Sitat:
|
Hvor finner jeg smilefjes når jeg sender meldinger med iphone 4 ???
|
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ja. Jeg spiller LP-er også. :cool: Søk på smileys+iphone4 på google, så finner du sikkert ut av det. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19. |