![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Laktoseintoleranse påvises lett med en laktosebelastning. Kaseinintoleranse testes som regel fra urin. |
Sitat:
Men sånn, av ren nysgjerrighet... kan man bli "mer" intolerant etterhvert? (Ble litt rar ordlegging, men du skjønner sikkert hva jeg mener :p) Har nemlig aldri hatt så "sterke" symptomer før, men det kan vel kanskje også ha noe med mengden man inntar... |
Sitat:
Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: Ja! Jeg tålte fint fløte, rømme og ost, men utvilket over tid (og kanskje på grunn av overforbruk?! :o) kaseinintoleranse. Spiser jeg for mye av særlig ost, får jeg rosacealigenden utslett, mageknip og blir rastløs i kroppen og får gjerne mareritt ...! Den gode nyheten er at det finnes stadig fler laktosefrie produkter, og man kan også ta probiozym som hjelper kroppen å bryte ned proteinene, da kroppen gjerne mangler eller produserer for lite av dette enzymet selv ved kaseinintoleranse. |
Sitat:
Datteren min gjorde det når noen ringte og ville ha henne med på noe hun ikke hadde lyst til. Ellers er jeg troende til å mene at det er "de som er mest tøffel" som gjør slikt for å på en måte hevde seg overfor kamerater.. :rolleyes: |
Hvor får jeg kjøpt en vår/høstjakke ?
Har sett i butikkene siden tidlig i vår, men finner ikke noe jeg liker, og nå er det bare tykke vinterjakker. Vil ha en pen hverdagsjakke, som jeg kan bruke til jeans og litt høye hæler, uten at jeg ser ut som om jeg skal i selskap :p Har både kort. mellomlang og lang kåpe, skinnjakke og dongerijakke (lys) men ønsker meg en litt sånn.. pen jakke liksom..:p Har rød fløyelsjakke også, og beige halvkåpe som jeg ikke bruker. Lei av å bruke regn/allværsjakke :rolleyes: |
Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake morgenstivhet, leddsmerter ved væromslag/kulde, usymmetriske leddsmerter, men som ikke viser seg som hovne ledd?
Jeg er lei av å føle meg som en gammel krok. *syter* En 26-åring skal ikke slite med å gå hjem fra jobb på en helt vanlig dag fordi leddene verker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg skal kanskje kjøpe en brukt jakke på Finn, den er ett år gammel. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en relativt dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.
Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet? Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den :p |
Sitat:
|
Sitat:
Det at moren din har det samme, er nok en grunn til å mistenke fm, da dette ofte er arvelig! Be legen din ta de prøvene som trenges og evnt henvise deg til en reumatolog. Du er alt for ung til å måtte lide unødvendig uten diagnose lenge! |
Sitat:
|
Sitat:
Hvor lang garanti skal denne jakken ha i utgangspunktet? |
Sitat:
Les deg opp litt om fm, ta gjerne med en utskrift og legg det hele frem som et spørsmål, men vær tydelig på at du forventer hjelp til en utredning! Masse lykke til og bare spør om det er noe! Kan svare både som sykepleier og som erfaren fibromyalgist!;) |
Sitat:
|
Lurer på hvor jeg kian få kjøpt godteri fra deBron når de ikke har det i min lokale helsekost?
|
Sitat:
Jeg tror jakken skal ha 5 års garanti. Den er fra Norrøna. Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Man skal likevel aldri si aldri. Lurt å få en legesjekk, så finner man i hvert fall ut hva det ikke er!;) |
Det var det med usymmetriske muskelsmerter som ticket min boks. Jeg er disponert for ms, og det er en av tingene jeg er velddig obs på. :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke før senere og da fikk jeg fm- diagnosen (som nå kanskje skal gjøres om til senskader etter nettopp hjerne- og ryggmargsbetennelsen:p) Usymetriske muskelsmerter kan jo være hva som helst og er da ikke typisk for MS når jeg tenker meg om. Eller er min viten veldig foreldet? Er lenge siden jeg jobbet på nevrologen på Ullevål.....:o |
Garanti er ofte gyldig kun til original kjøper, ikkje ved evt vidaresalg. Uansett om det har gått kortare tid.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |