![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Kom over en blogg på nettet her:
http://stopeatingmeup.blogg.no/12946...ver_again.html Bør man rapportere slike blogger ? Og til hvem ? Dette er jo oppskrift på katastrofe spør du meg! |
Tror ikke det Jabba.. Det flyter av pro ana blogge der ute... Kan jo rapportere til de som driver bloggplatformen, men blir neppe gjort noe med det.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har visst fått anbefalt ringblomstsalve før, men glemt det ... :o Fant en veldig anbefalt en på iherb nå, og ble gira på å prøve. Ikke minst kan det vel også være bra når jeg får operert bort det verste. Får nok ikke med alt, for huden skal jo syes sammen også ... Får nesten inntrykket av at det er rene vidunderurten. :) |
Kunne du lagt ut link til den salven, Photo? Ble veldig interessert nå jeg! ;)
|
Her! :)
|
Tusentakk :)
|
Jeg tror moren min brukte ringblomstsalve på lillebroren min når han var yngre.
Han er småallergisk mot myggestikk, og han klør alltid sår og sånt. Så han ble smørt med det. Og har brukt det selv av og til på munnsår og småsår. |
I dag ble det lite karber på meg (les: 5g) og nå sitter jeg her å svimler. Jeg er ikke sulten, jeg er heller ganske mett. Det er ikke lenge siden jeg har spist og jeg har heller ikke gjort noe særlig fysisk krevende den siste timen. Men nå er jeg veldig veldig svimmel, slik at når jeg bøyer ned hodet så føles det ut som jeg skal til å besvime og må raskt sette meg opp igjen. Hva er dette? Er det realatert med matinntaket? lavt blodtrykk? Gjørra'me de'a?
|
Sitat:
Forsøk med litt karbohydrater - en plomme, eller litt bær, eller noe annet rimelig sunt som inneholder karbohydrater og se. Du trenger ikke mye for å bekrefte/avkrefte teorien. |
Sitat:
Nok salter? Lav blodprosent? Muskelspenninger i nakken? Pga at du blir mer svimmel av å se ned, mener jeg! Du skal ha veldig lavt blodtrykk for å merke det om du sitter rolig! |
Sitat:
|
Lite søvn?
|
sov temmelig lenge i dag.. må legge til at jeg var i kontakt med mugg i dag. Jeg kostet/tørket av mugg av ei gammel barnevogn og regner med at jeg pustet inn noe, kan det være relatert?
|
nei nå lurer jeg veldig på hva dette er. Jeg mister balansen når jeg står, jeg er forvirret når jeg går, jeg glemmer hva jeg driver med, angsten har begynt å øke betraktlig og dødsangstet bestemmer litt her nå og tenker at jeg ikke burde legge meg for å sove, for da våkner jeg kanskje ikke igjen og jeg vil ikke forlate sønnen min, hvertfall ikke nå og sånn. Tenker på at alle de jeg kjenner som har dødd har beskrevet noe sånt som dette samme dag som de døde. De er svært uvelle, men ikke såpass at de drar til legen (1 gjorde det også, men følte seg ikke alvorlig syk, legen fant ingenting alvorlig galt heller), de lever som normalt, helt mot kveldstid hvor de dør brått eller sovner inn. Det er 4 stk som jeg kjenner til som har beskrevet akkurat dette helt urelatert med hverandre, og derfor skremmer det litt også. Jeg har gjort dette før, trodd det var siste dagen min fordi angsten tok over når jeg var i dårlig form, jeg har til og med skrevet et brev mens det pågikk for å forklare hva jeg gikk igjennom før jeg døde slik at det ikke skulle være noen feiltagelse på obduksjonen eller det de skriver som dødsårsak. Jeg har skrevet hvem som skulle få overta sønnen min og mine ønsker for han. Jeg har dratt det ganske langt med andre ord. Så det hadde roet meg veldig dersom jeg bare visste hva det var eller funnet noe som hjalp. Har prøvd mat og drikke, luftetur, distrahering, avslapping og sånt, men ingen reaksjon, fortsatt like svimmel og det ser ut til å bli verre, men ikke sånn at jeg ønsker å dra på legevakten heller..
|
Regret: du er 21 år og frisk, det er SVÆRT liten sjanse for at du dør av litt svimmelhet. Har du spist nok de siste dagene, altså over tid? Du pleier vel å ligge ganske lavt på inntaket om jeg husker rett?
|
Nei, av svimmelheten er nok urealistisk, men hva som forårsaker svimmelheten er noe helt annet.
Jeg ikke fulgt så veldig med på hva jeg har spist de siste 2-3 dagene og har ikke vært i ketose heller, og nå er jeg i ketose igjen, knall lilla stix. Men at jeg har spist for lite igjen er ikke usannsynlig ettersom jeg underspiser når jeg ikke følger med. Det kan gjerne gå en dag uten mat hvis jeg ikke blir påminnet å spise, men jeg har altså spist de siste dagene. Men jeg bruker da ikke å være sånn? selv de dagene jeg ikke spiser.. |
Sitat:
Ta deg noe mat som er lett å få ned, og som er næringstett. Cottage cheese med fløte, for eksempel, eller noe rester fra en lunsj, middag e.l. Ellers kan du lage deg en omelett med noe bacon - bare spis noe, spesielt om du tror du kan ha fått i deg for lite mat i løpet av dagen (for da slipper du ihvertfall å stresse over at det er for lite mat som er årsaken)! :) Hva med å se på en film du liker? Jeg pleier også ofte å bare ha på TV'en mens jeg spiller høy musikk, sånn at jeg "slipper" å tenke en liten stund... merkelig, men det funker. :p |
Takk til alle som prøver å hjelpe meg her! Men jeg ser at jeg tar opp hele tråden nå :p Jeg har prøvd alt du ramser opp her, Julie, men det forsvinner ikke, så jeg skal ta sjangsen på å sove nå heller og se om det ikke bare er hodet som er mer sliten enn hva jeg aner. Hører dere ikke noe mer ifra meg igjen så vet dere hva som har skjedd haha :p
Tanken på ketose roer meg veldig, siden jeg brått kom inn i ketose igjen og har bøttevis med ketoner å avse i urinen så er det jo rart om bivirkningene ikke dukker opp. Man kan jo bli svimmel i begynnelsen av ketose også ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |