![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Kjekk lege, men jeg må nok klage litt mer om jeg skal få undersøkt mer. Og ja, jeg er villig til både å ha det vondt, og prøve mye før en evt operasjon! Men som Kitt nevnte, så frister det ikke å tenke på at jeg kanskje ikke skal klare meg selv i hverdagen om 30 år pga at jeg ikke blir undersøkt godt nok nå :o Takk for innspill! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for tips, Kennygirl og Edla! :blomster:
|
Sitat:
Jada masa! :lol: Skal ringe og bestille time etter helgen. Nå oppfører forten seg bra i dag, men hvordan den blir etter å traske rundt i kr.sand i mange timer .. ja det får vi se på. |
Sitat:
Sier også etter egen erfaring at du bør lese henvisningen før legen skriver den ut. Min første henvisning sa ingenting om varighet av smerter, smertenivå, eller hva det hindret meg i å gjøre i hverdagen slik at jeg ble ikke prioritert i første omgang (og jeg hadde vært sengeliggende hjemme i over 2 mnd da på massiv blanding av smertestillende...). Nye MR bilder kan være greit og få tatt for å se om det har utviklet seg til det verre. Det er også bare en henvisning, ta den med i hånda selv og ring rundt til de nærmeste røntgeninstitutt evt sykehuset så tar det muligens kortere tid også :) Kitt - man må bare skryte når jeg ved TO anledninger har hatt så gode opplevelser på MHH. De mest respektfulle kirurger med litt avvikende humoristisk sans, hehe, og de skjønneste syke/hjelpepleiere som virkelig bryr seg :) I all min kontakt med helsevesenet har jeg aldri følt meg så respektert og tatt vare på ;) |
Sitat:
|
Er det fortsatt sånn at alle forelesninger på Blindern er åpne? Jeg skal kanskje studere neste år, men kunne gjerne tenkt meg å gå på noen aktuelle forelesninger for å få en idé om hva jeg skal velge.
|
|
Sitat:
Siste år på VGS gikk jeg innom mange ulike forelesninger. Er en flott måte å se hva som kan være interessant. En gang dukka jeg opp i en bitteliten sal og foreleseren spurte hvem jeg var. Svarte bare som sant var; ville sjekke ut litt forskjellige før jeg valgte studievei. Han synes det var helt ok :D Kos deg!! |
Sitat:
Detta blir spennende! Begynner forelesninger på diverse språk/lingivstikk/litteraturstudier om mindre en uke eller to! :) |
Hva er ditt beste tips for hvitere tenner ?
Og er det noe du ABSOLUTT ikke anbefaler? Vil jo ikke at tenna skal dette ut..... :-) |
Sitat:
|
Sitat:
I love eBay! |
Jeg har prøvd en del forskjellige blekinger og annet som hevder å bleke tennene, men jeg måtte krype til korset og innrømme at jeg og min familie ikke eier gener til perlehvite tenner. Vi er faktisk gul/grå hele gjengen uansett hva vi gjør :( Håper du er mer heldig enn meg, Jabba! :)
|
Noen som vet om det er vanlig praksis at en bruktbil må være ned betalt til den er 13 år? Fikk vite dette av en bilselger hvis jeg ville ha lån hos dem, gjalt 13 års regelen. Men om dette også gjelder i banken vet jeg ikke? Og hva er mest gunstig , låne i bank eller via bilselger?
Dvs at dersom bilen er 5 år, må den være nedbetalt på 8 år. Hvis den er 10 må den være nedbetalt på 3 år. Og hvis tiden er kortere blir jo også beløpet som må betales hver måned dyrere. |
Sitat:
Lånet via bilselger er jo gjerne en annen type låneinstitusjonen enn en vanlig bank, men det er jo rentene som bestemmer hva som er gunstigst. Ofte har de andre bedre billån når det gjelder mindre lån, etter som jeg har skjønt! |
Sitat:
Dette stemmer nok det er helt vanlig at bilen skal være nedbetalt innen en viss aldersgrense, pga av verdinedskrivningen. Jeg lånte via bilforhandler (det er jo egentlig ikke bilforhandler, de bare formidler kontakt) for det ble mest gunstig, ikke minst siden jeg hadde så godt som ingen egenkapital og ingen sikkerhet. Jeg fikk lån via Santander (de driver nesten bare med billån) og har vært veldig fornøyd med det. Hva som er billigst, er vanskelig å svare på her. Du må bare gå på nettisdene til ulike banker, bruke lånekalkulator og sammenligne priser. Lånepriser kommer litt ann på hvor mye du har egenkapital om du kan stille sikkerhet/kausjonist osv osv. Det enkleste er å kontakte banken din, sjekk med bilforhandler hva de tilbyr også sjekk f.eks ulike nettbanker som Skandiabanken, GE Moneybank, Santander, osv. Det er den eneste måten og få konkret svar på |
ingen egenkapital, og sikkerhet her. Må nok sjekke litt ja så jeg ikke blir lurt
|
Jeg har snart vært sykemeldt i ett år. Jeg skal over på AAP siden jeg fremdeles er under utredning og NAV anser meg som delvis ufør (jeg skal jobbe 30%) på ubestemt tid. For endel år tilbake tegnet sambo og jeg forsikringer og en av forsikringene sier dette:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg måtte ikke be om en gang, de maste faktisk om at jeg skulle søke på det jeg hadde krav på!!! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett synes jeg du skal ringe de og spørre for å få det avklart :) Har selv fått søknad om uførepensjon i hende - siden jeg har vært sykmeldt i 6 mnd - og angrer litt nå på at jeg ikke skrev en uføreforsikring for mange år siden... men men - jeg skal jo bli FRISK og FIN! ;) |
Sitat:
Men bevare, jeg VIL jo tilbake i jobb! Jeg elsker jobben min og hadde aldri insistert på å jobbe 30% hvis jeg ikke hadde lyst og behov. For som jeg sa tidligere i denne tråden; jeg identifiserer meg med jobben, uten jobben er jeg ingenting, jeg trenger den! |
Sitat:
Jo kortere nedbetalingstid, jo høyere mnds avdrag/renter - men TOTALT sett vil du jo betale en del mindre. Da er det litt opp til deg hva du har råd til pr mnd for å bestemme nedbetalingstid. De fleste utlånsinstitusjoner har kalkulatorer på sidene sine der du kan prøve ut litt selv og finne mndsbeløp som passer deg :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |