![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Sammenlignet med mobilen jeg hadde før den så var den stor, klumpete, og ikke minst ekkel å holde i hendene og sende meldinger med. Den er litt for firkantet til at den ligger komfortabelt i hendene - men dette er nå min mening. :p Før E7'en hadde jeg Nokia N97 Mini, og den er, med ett ord, helt fantastisk. Jeg simpelthen elsket den mens jeg hadde den, men etter at jeg mista den første i elven (long story :p) og mistet den andre i gulvet - ja, jeg bestilte N97 Mini'en på nytt siden jeg var så fornøyd (og JA, jeg har STOR uflaks med mobiler) - bestemte jeg meg for å prøve noe nytt. Et voilà, E7'en kom i hus. N97 Mini'en er en ganske (veldig, mtp telefonmarkedet) gammel modell, men når E7'en gikk i gulvet nå på torsdag, var det ikke snakk om å bestille den på nytt, til tross for at mamma sa at jeg ikke måtte tenke på pengene (det var hun som fikk den til å deise i gulvet). Jeg gikk med én gang på nett for å finne N97 Mini'en, og til tross for at den er så gammel så fant jeg den på nettet, til mindre (mer? Gikk plutselig helt i surr her!) enn halve prisen av E7'en (cirka 5000 mot 1800 eller noe sånt)! :heia: Nå er den i hus (ble sendt på fredag ettermiddag, og ankom I DAG - JA, helt utrolig service!!), and I couldn't be happier. :D Og PS: jeg sponses ikke av Nokia eller noen andre for å si dette her om N97 Mini'en, altså - det er bare en mobil som virkelig vant hjertet mitt. :love: |
Sitat:
Den høres jo bra ut ellers også. Jeg bruker min hovedsakelig til meldinger, da jeg ikke tåler strålingen ellers. Er den god til det? Men det var da veldig til mobil-hærping;) |
Sitat:
|
Hvorfor
assosierer man ofte seg selv og det man ER, med det forholdet man har til jobben??
Jeg likte ikke den tanken som ramlet ned i hodet mitt i går.. Jeg tenkte at "NÅ er jeg ingenting lengere..". Tidligere var jeg i allefall ei som kjempet for å yte maksimalt, vise hva jeg kunne, være til stede, punktlig, effektiv etc etc. Men nå som jeg blir videre sykemeldt er jeg liksom ingenting... :( Hvorfor henger det i oss så himla hardt at det er JOBBEN som er det ultimate her i verden og som forteller oss hva vi ER? Hvorfor smiler jeg ikke lettet og tenker at NÅ skal jeg konsentrere meg om meg selv for å bli frisk samt være der for de andre hjemme? Slike tanker plager meg.....Hvorfor det?? |
Sv: Hvorfor
Sitat:
Sånne tanker er veldig deprimerende:( Jeg har heldigvis kommet over det nå:) |
Sitat:
Men jo, jeg sleit veldig med akkurat dette i en periode - klarte ikke å snakke med folk av ren frykt for å bli spurt "Ja, hva har du gjort i dag, da" og måtte svare "ingenting", igjen og igjen. Rota meg frem til en psykolog som forklarte meg et og annet om kronisk sykdom og sorgprosess. :cool: |
Sitat:
Du kan kanskje svare at du har pleiet kroppen din på best mulig måte for at du skulle ha glede av den samt kanskje være tilstede å glede noen andre? Minstepoden ble i allefall overlykkelig da han hørte om avgjørelsen min om å søke AAP. Han har rett og slett gått for lut og kaldt vann det siste året og NÅ ER det hans tur til å bli ivaretatt! :love: |
Sitat:
og når det gjelder å være jobben sin.. Jeg var litt sånn før, men etter å ha vært igjennom noen oppsigelsesrunder på plasser jeg har jobbet lærte jeg å være meg selv i stedet :ja: |
Sitat:
|
Jeg har måtte ta meg selv hardt i nakkeskinnet og skikkelig riste meg selv, for å klare å innse at jeg ikke lenger er den som alltid fikser alt og stiller opp når arbeidsgiver ønsker det.
Å måtte godta og miste ene jobben min fordi jeg hadde vært sykemeldt ett år, var hardt. Før sommerferien fikk jeg klare signaler om at jeg mister min andre jobb, hovedjobben, og at vikaren min nå har skrevet kontrakt om å overta min jobb fast. Selv om jeg det siste halvåret har innsett at mine dager som yrkesaktiv er historie, så er det ikke lett og godta at man "bare" er hjemme"..... Såvidt jeg skjønner skal det bestemmes på neste NAV-møte i september om jeg skal søkes over på uføretrygd, etter å ha vært syk i tre år. |
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder NAV-møtet håper jeg det ender opp slik at får det slik du føler du mestrer! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
60 400 kr i rente i første og 55200 kr i rente i andre forslag. |
Sitat:
Sikkert lett å finne ut, men ikke helt logisk i mitt hode:rolleyes: |
Går det an å lage sånn iskaffe mocka på lavkarbo og uten lavkarbo? Har fått dilla på Tine sin i sånn sølvfarget pappkartong. (har en lavkarbopause, vet den er fy på lavkarbo)
Så, kan jeg lage noe slikt selv, og spare noen kroner? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for utregning folkens :-)
Ser det er dyrt med lån ! Men må man så må man |
Sitat:
1) Finn en stilling som gir lite smerter og bruk denne innimellom for å hvile kroppen fra smerte-stress 2) Hold deg i lett aktivitet, gange i ulendt terreng er best Vet ikke om du er diagnostert med årsak til isjias, er du det sies det at det ENTEN vil gå over av seg selv over tid, eller at du etterhvert må vurdere operasjon hvis det hemmer deg i hverdagen såpass at du blir sykmeldt over lengre tid. Når det gjelder smertestillende har jeg forsøkt "alt" - og det som faktisk fungerer best er og spise ibux samtidig med paracet :) Fortetabletter fungerte aldri på meg. Dette er kvalitetssikret ved at faren min også gikk fra forte-tabletter til ibux/paracet blanding og dermed kunne fungere på jobb (bartender, stående over lengre tid). Sjekk maksdosene på pakningene du får kjøpt på apoteket, evt spør - jeg vil ikke anbefale dosering her selv om det er nevnt i pakningsvedlegget :) Husk at ibux også er betennelsesdempende, og kan avhjelpe om isjiasen skyldes betent vev i ryggen feks rundt en prolaps. Er du ikke diagnostert, KAN isjiasopplevelsen skyldes stramme rumpe-muskler, og da vil uttøyning av disse musklene kunne avhjelpe. :) |
Hei hei alle fra Tromsø.
Æ har laga ei gruppe på facebook som heite Lavkarbo Tromsø. Meld dokke rinn vesst dokker har løst :) |
Hvorfor må ett voksent menneske på 40 år väre nervös for å reise til NAV?
Sier til meg sjöl at jeg er jo bare tåpelig, men föler meg liten som ei mus på det kontoret........... :o |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |