Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

grotingeling 15-08-11 20:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1183810)
Til dere med Stavanger kunnskap:
Hvor er Stavanger Storsenter ? Er det i det kjøpesenteret som tidligere het Arkaden ?

:ja: - består av flere bygninger i tillegg til Arkaden

Kanutten 15-08-11 20:58

Noen her som kan komme å ta meg i nakkeskinnet??? :eek:
Jeg er ALTFOR svak overfor podesmigring... :o På null kommanull niks har størstepoden smisket til seg bankkortet mitt for å kjøpe seg noe på nettet... :o At jeg aldri lærer!!!!!!! :rolleyes:

Suann 15-08-11 21:08

Får jeg imeg nok?'
Dette er første gang jeg har lagt inn på Diett.no
Ser disse datene helt borte vekk ut?
Må jeg spise mer/mindre?

Energi:653Goal:1737Fett:53.28Karbohydrat:4.36Prote in:39.05

Nerthus 15-08-11 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Suann (Innlegg 1183844)
Får jeg imeg nok?'
Dette er første gang jeg har lagt inn på Diett.no
Ser disse datene helt borte vekk ut?
Må jeg spise mer/mindre?

Energi:653Goal:1737Fett:53.28Karbohydrat:4.36Prote in:39.05

Du skjønner kanskje selv at 600 kalorier er for lite mat på en dag :) Forhåpentligvis spiser du ikke så lite hver dag? Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet for litt inspirasjon, evt noen av de flotte lavkarbobloggene, kanskje www.lenabeatrice.net sin?

Nerthus 15-08-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1183825)
Noen her som kan komme å ta meg i nakkeskinnet??? :eek:
Jeg er ALTFOR svak overfor podesmigring... :o På null kommanull niks har størstepoden smisket til seg bankkortet mitt for å kjøpe seg noe på nettet... :o At jeg aldri lærer!!!!!!! :rolleyes:

Er ikke slikt genetisk umulig og gjøre noe med? ;) Har han først funnet nøkkelen til mammas hjerte (og ikke minst mammas bankkort hehehe) så er vel løpet kjørt. Dog KAN man stramme seg opp, si nei - ferdig med den saken - og se om man takler store våte valpeøyne og dårlig samvittighet :)

Ønsker deg lykke til, håper du deler kunnskapen om du finner utav hvordan du får til å stå imot!

Suann 15-08-11 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1183895)
Du skjønner kanskje selv at 600 kalorier er for lite mat på en dag :) Forhåpentligvis spiser du ikke så lite hver dag? Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet for litt inspirasjon, evt noen av de flotte lavkarbobloggene, kanskje www.lenabeatrice.net sin?

Uff ja får nok i meg litt for lite.
Har vært å kjøpt en oppskriftsbok i dag.
Kan jeg spise litt ekstra på kvelden da? Eller det dumt?

Kitt 15-08-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Suann (Innlegg 1183912)
Uff ja får nok i meg litt for lite.
Har vært å kjøpt en oppskriftsbok i dag.
Kan jeg spise litt ekstra på kvelden da? Eller det dumt?

Spiller ingen rolle om du spiser om kvelden. Poenget er at du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten.:)
Dog bør det ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hver måltid.

Spiser du for lite, vil kroppen tviholde på alt den får.....:p

Er et eget oppskriftsforum her, da! Med masssssssssse supre oppskrifte!

Suann 15-08-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1183942)
Spiller ingen rolle om du spiser om kvelden. Poenget er at du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten.:)
Dog bør det ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hver måltid.

Spiser du for lite, vil kroppen tviholde på alt den får.....:p

Er et eget oppskriftsforum her, da! Med masssssssssse supre oppskrifte!

Ja skal prøve å ta meg litt tid og lese og planlegge litt innkjøp.
Men det er vel kanskje sånn i begynnelsen at man er litt redd for hva man skal spise og for å gjøre feil.
Takk skal du ha!

Lava 15-08-11 22:29

To spørsmål:

1= Hvordan endrer jeg enklest dette til lavkarbo:
5 dl melk, 2 ss mel. Kan jeg blande litt fløte og melk og bruke JBKM ?
I tilfelle ja, hvor mye jbkm.. (bare en del av en oppskrift, blir nesten som hvit saus)

2= Finnes det noen øvelse jeg kan gjøre for å minske plagene ved isijas?
Tenker på evt tøyning, strekking ol..

takker! :)

Kitt 15-08-11 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Suann (Innlegg 1183954)
Ja skal prøve å ta meg litt tid og lese og planlegge litt innkjøp.
Men det er vel kanskje sånn i begynnelsen at man er litt redd for hva man skal spise og for å gjøre feil.
Takk skal du ha!

Det er litt tungvint og trøblete i begynnelsen, ja! :eek:
Men som du sier, ta deg litt tid til å sette deg inn i ting, så går det sååååå mye lettere etter hvert!:D

De to vanligste fellene er at man spiser for lite eller at man for å være på den sikre siden, spiser det samme hver dag og blir så matlei at man gir opp!:p

Jabba 15-08-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1183816)
:ja: - består av flere bygninger i tillegg til Arkaden

Takk skal du ha!!!
Et spm til til Stavanger kjente ....
Det finnes visstnok 2 stk Design Forum butikker i Stavanger
Hvilken av dem er nærmest Stavanger Storsenter og hvor sånn ca ligger den ?
Er på jakt etter undertøy på Change (Stavanger Storsenter) og El Naturalista sko.....:D
Har ikke handlet i Stavanger på sikkert 14 år.... aner jo ikke hvor butikkene er lenger....

Suann 15-08-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1183974)
Det er litt tungvint og trøblete i begynnelsen, ja! :eek:
Men som du sier, ta deg litt tid til å sette deg inn i ting, så går det sååååå mye lettere etter hvert!:D

De to vanligste fellene er at man spiser for lite eller at man for å være på den sikre siden, spiser det samme hver dag og blir så matlei at man gir opp!:p

Takk snille du! Klem

Lillemy71 16-08-11 08:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1184015)
Takk skal du ha!!!
Et spm til til Stavanger kjente ....
Det finnes visstnok 2 stk Design Forum butikker i Stavanger
Hvilken av dem er nærmest Stavanger Storsenter og hvor sånn ca ligger den ?
Er på jakt etter undertøy på Change (Stavanger Storsenter) og El Naturalista sko.....:D
Har ikke handlet i Stavanger på sikkert 14 år.... aner jo ikke hvor butikkene er lenger....

Change ligger i Torgterrasen i midtetasjen rett ved rulletrappene, kan ikke unngå å finne den :) Skal du først på undertøy jakt i Stavanger anbefaler jeg deg også Sørbø i Østervåg, damene der er helt fantastiske og de har egentlig undertøy i alle prisklasser.

Design Forum har butikk i Østervåg 24 og Haakon VII's gate 7 (Ankerbygget). Håper du finner det du er på jakt etter, jeg har svart belte i shopping så det er bare å spør, er ikke sikkert jeg kan svare på alt men prøver så godt jeg kan :D

Cherry 16-08-11 09:06

Det er farlig for blodtrykket mitt å lese politikk i disse dager.

Hvorfor er det sånn at det blir ramaskrik hver gang en FRPer lufter en tanke, mens ingen reagerer på noen av de mest åndsvake tankene til sosialistene?

Jabba 16-08-11 09:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1184162)
Change ligger i Torgterrasen i midtetasjen rett ved rulletrappene, kan ikke unngå å finne den :) Skal du først på undertøy jakt i Stavanger anbefaler jeg deg også Sørbø i Østervåg, damene der er helt fantastiske og de har egentlig undertøy i alle prisklasser.

Design Forum har butikk i Østervåg 24 og Haakon VII's gate 7 (Ankerbygget). Håper du finner det du er på jakt etter, jeg har svart belte i shopping så det er bare å spør, er ikke sikkert jeg kan svare på alt men prøver så godt jeg kan :D

Tuuuuusen takk!!! Setter stor pris på hjelp! Og siden du tilbyr deg ...hvor er Østervåg ? Er det gatene ned mot kaia ?

Lillemy71 16-08-11 09:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1184207)
Tuuuuusen takk!!! Setter stor pris på hjelp! Og siden du tilbyr deg ...hvor er Østervåg ? Er det gatene ned mot kaia ?

Stemmer det er den lange gata som går nesten helt nede med kaien. Her finner du bla Beneton, Bodyshop, Sørbø, Mæhle, Design Forum, Kaffehuset, Expert og Elkjøp m.fl. Se kart her

Carisma 16-08-11 09:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1184201)

Hvorfor er det sånn at det blir ramaskrik hver gang en FRPer lufter en tanke, mens ingen reagerer på noen av de mest åndsvake tankene til sosialistene?

Det er vel ingen hemmelighet at det er endel røde journalister her i landet. Når det er sagt kan det jo også ha med at FRP alltid sier ting på mest mulig provoserende måte.

Bønna200 16-08-11 15:46

Det ser ut til at mobilen min ikke vil være blandt oss stort lenger. Vet noen om en mobil som holder lenger enn et år i disse dager? Det er så mange å velge mellom, men mine tre siste har alle tatt kvelden etter et år:mad:

nellie 16-08-11 15:56

Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Kitt 16-08-11 15:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1184731)
Det ser ut til at mobilen min ikke vil være blandt oss stort lenger. Vet noen om en mobil som holder lenger enn et år i disse dager? Det er så mange å velge mellom, men mine tre siste har alle tatt kvelden etter et år:mad:

NOKIA E7
Har forgjengeren og den har vart i årevis! Først på jobben hos gubben og nå snart et år hos meg! Skal ut å kjøpe meg E7 en av dagene. Ikke fordi den forrige har gitt seg, men fordi noen på jobben til gubben vil ha den tilbake! How ruuuude!

Kitt 16-08-11 16:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1184743)
Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Noen har fått vite noe i dag i hvert fall. Hvordan vet jeg ikke!

Huldr 16-08-11 16:03

Jeg sjekket Altinn på fredag, og da hadde jeg fått skatteoppgjøret ...

nellie 16-08-11 16:06

Åååååååh. BLÆ! Jajja.... Får vente i to eller tre måneder til da:p De sier i fra om de mangler noe eller?

Huldr 16-08-11 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1184759)
Åååååååh. BLÆ! Jajja.... Får vente i to eller tre måneder til da:p De sier i fra om de mangler noe eller?

Vet ikke :o

Full sympati, er kjempekjipt å måtte vente! :( Siste er vel 20. oktober, krysser fingrene for at du får i september!

Bønna200 16-08-11 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1184749)
NOKIA E7
Har forgjengeren og den har vart i årevis! Først på jobben hos gubben og nå snart et år hos meg! Skal ut å kjøpe meg E7 en av dagene. Ikke fordi den forrige har gitt seg, men fordi noen på jobben til gubben vil ha den tilbake! How ruuuude!

Ja, det var da makan til frekkhet! :p Takk for tips:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.