Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 04-03-10 21:30

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fikk ingen skrivefeil, faktisk! Så lenge man kun ser på skjermen, så går det greit.

Photobscura 04-03-10 21:32

Nå ble jeg nesten litt hekta! 404 bokstaver i minuttet, men nå klarte jeg å ikke åpne en enete hurtigfunksjon :D

Vettel 04-03-10 21:43

404 ord i minuttet, uten skrivefeil?? erre mulig!

Du skriver 253 bokstaver per minutt
Du har 29 riktige ord og
du har 25 feile ord.

Siste forsøk jeg har tatt. Aha...Nå ser jeg øverste er 253 bokstaver, under ORD.

Photobscura 04-03-10 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 842425)
404 ord i minuttet, uten skrivefeil?? erre mulig!

Du skriver 253 bokstaver per minutt
Du har 29 riktige ord og
du har 25 feile ord.

Siste forsøk jeg har tatt. Aha...Nå ser jeg øverste er 253 bokstaver, under ORD.

Hadde to feil ord på den siste der. Men jeg skriver jo touch, da, og leser hele tiden på skjermen mens jeg skriver. Likevel sniker det seg inn noen leifer her og der :p. Men denne testen har jo bare vilkårlige ord, da.

arkine 04-03-10 22:29

nyskjerrige, hva slags jobb er det

grotingeling 05-03-10 10:03

Nå har jeg lett og lett, men finner ikke ut av dette - hvordan får jeg lagt inn smilieys når jeg gir tilbakemelding til andre på innlegg?

Gerd 05-03-10 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 842720)
Nå har jeg lett og lett, men finner ikke ut av dette - hvordan får jeg lagt inn smilieys når jeg gir tilbakemelding til andre på innlegg?

Du må skrive koden smilyen har :ja:

grotingeling 05-03-10 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 842724)
Du må skrive koden smilyen har :ja:

Takk Gerd http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/4.gif

SiljeMerete 05-03-10 10:29

Hvor mye kan deres vekt variere fra dag til dag? :rolleyes:
Min varierer VELDIG fra en morgen til neste morgen +-4kg :rolleyes:

Photobscura 05-03-10 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SiljeMerete (Innlegg 842745)
Hvor mye kan deres vekt variere fra dag til dag? :rolleyes:
Min varierer VELDIG fra en morgen til neste morgen +-4kg :rolleyes:

Min varierer helt opp til en kg fra den ene til den andre dagen. Men nå vet jeg ikke hvor mye du veier, eller om du har noen tilstander som gjør det lett for deg å samle vann. Ser jo sånn ut, fire kg fra ene til andre dagen kan ikke være annet enn vann, og mat som fortsatt er i magesekken.
Min vekt varierer veldig ut fra hvor sent jeg spiser, dobesøk, om jeg drikker for lite vann -samler vann, spiser for lite mat -lagrer vann.

SiljeMerete 05-03-10 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842751)
Min varierer helt opp til en kg fra den ene til den andre dagen. Men nå vet jeg ikke hvor mye du veier, eller om du har noen tilstander som gjør det lett for deg å samle vann. Ser jo sånn ut, fire kg fra ene til andre dagen kan ikke være annet enn vann, og mat som fortsatt er i magesekken.
Min vekt varierer veldig ut fra hvor sent jeg spiser, dobesøk, om jeg drikker for lite vann -samler vann, spiser for lite mat -lagrer vann.

Jeg samler MYE vann, aner ikke hvorfor...
Jeg skal ned mange mange kg, men har et delmål på 15kg, har gtt ned 9kg til nå. ( på ca 2,5 uke)

Takk for svar Photobscura :)
Tror jeg må konkludere med at jeg er en vannsamler :o

Vettel 05-03-10 11:36

SiljeMerethe: Veier du deg til samme tid? Beste er etter do-besøk på morgenen.

Jeg varierer nok ikke like mye som deg! Kanskje 1 kilo hit og dit.
Et tips kan være å veie deg hver dag en liten stund, og se på mat, søvn, etc. og se om det er noen sammenheng. Jeg samler vann hvis jeg har våkenetter feks.

Areola 05-03-10 12:16

4 kilo hørtes mye ut, selv for vann. Sikker på at du har en god vekt? Veier du deg til samme tid - og lar du den stå stille? (flytter du den mellom veiingene?)

SiljeMerete 05-03-10 12:45

jeg veier meg om morgenen etter do-besøk, kliss naken, vekta står på nøyaktig samme sted hele tiden. Vekta er digital, med nye batterier, er en god vekt, den stemmer på samboeren min.

Takk for tips, skal prøve å veie hver morgen fremover å se. :)

Ferskenbeinet 05-03-10 13:08

Hvor mye varierer vekta fra du legger deg til du står opp om morningen? Det lurer jeg på selv om dette blir veldig individuelt! ;)

Jeg lurer og på om noen kan anbefale en god øyenkrem for små linjer på 27 år gammel hud?

bondetuppa 05-03-10 15:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842376)
Hehe, jeg kom til å tenke på at jeg ikke har tatt en sånn skrivertest siden folkehøgskola, så jeg fant en på nettet nå, joda! Jeg er blitt flinkere, 370 tegn i minuttet, og det inkludert at jeg åpna både oversikt over nettadresser og et nytt nettvindu et par ganger :p. (Og at jeg må lime inn hver a ... :rolleyes:).
http://norwegian-speedtest.10-fast-fingers.com/

Artig test det der. Ble litt trøblete av at det ikke er sammenheng i teksten:p Men sier meg fornøyd med 278 bokstaver og 1 stavefeil pr minutt:D Bruker touch metoden, noe som er himla greit når en ikke ønsker å sitte med nesen ned i tastaturet. Det artige er at en "kjenner" når en skriver feil:)
Men til dagens spm - er det noen som har erfaring med hvor lang tid KLP tar på å behandle pensjonssøknader osv?

Rin 05-03-10 16:32

Haha, gøy! Jeg har aldri lært touch...

Du skriver 517 bokstaver per minutt
Du har 121 riktige ord og
du har 0 feile ord
.
:D

Og, hva angår vektvariasjoner, jeg kan visst fint samle et kilo vann over natta som følge av matvalg/medisin/menstruasjon, men sjelden mer enn det.

blåbær 05-03-10 19:05

Kan man vaske semsket skinn med nylonvask?

Gerd 05-03-10 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 843024)
Kan man vaske semsket skinn med nylonvask?

http://www.jensenco.no/nylonvask.php

Photobscura 05-03-10 20:49

Jeg har spurt om laserbehandling av arr tidligere. Men jeg lurer på, når man får rekvisisjon, kan man bruke den hos en privat klinikk, eller må man gå til en hudlege med kommunal avtale? Jeg kjenner bare til en her i byen, og han er en butcher, og det er ikke snakk om at han får komme nær huden min med så mye som en bomullspinne igjen!

Kanutten 05-03-10 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 843101)
Jeg har spurt om laserbehandling av arr tidligere. Men jeg lurer på, når man får rekvisisjon, kan man bruke den hos en privat klinikk, eller må man gå til en hudlege med kommunal avtale? Jeg kjenner bare til en her i byen, og han er en butcher, og det er ikke snakk om at han får komme nær huden min med så mye som en bomullspinne igjen!

Du kan spørre om klinikkene har en DRG avtale. Det betyr at de opererer på rekvisisjon. Flere private klinikker gjør det.

Kanutten 05-03-10 21:00

HER kan du også sjekke..

Photobscura 05-03-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 843107)
Du kan spørre om klinikkene har en DRG avtale. Det betyr at de opererer på rekvisisjon. Flere private klinikker gjør det.

Hjertelig! Da håper jeg at jeg får rekvisisjon (det mener jeg at jeg burde få, ettersom arrene er etter cyster som har kommet som en følge av hormonelle sykdommer).

Dersom noen har noen klinikker de vil spesielt anbefale her i Oslo, så kom med dem! :)

Kanutten 05-03-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 843111)
Hjertelig! Da håper jeg at jeg får rekvisisjon (det mener jeg at jeg burde få, ettersom arrene er etter cyster som har kommet som en følge av hormonelle sykdommer).

Dersom noen har noen klinikker de vil spesielt anbefale her i Oslo, så kom med dem! :)

Kan anbefale Aleris. Har bare hørt godt om dem..

Karissima 06-03-10 13:29

Jeg har en vekt som viser fettprosent. Kan sikkert ikke stole helt på riktigheten av prosenten som vises men den bør vel gi en pekepinn på at jeg er på riktig vei når den viser nedgang ???

Lava 06-03-10 19:28

Hvordan oppbevarer man hvitløk best?

jeg har mine i romtemperatur, men syns de tørker fort opp, selv om jeg bruker det hver dag.

Kanutten 06-03-10 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 843571)
Hvordan oppbevarer man hvitløk best?

jeg har mine i romtemperatur, men syns de tørker fort opp, selv om jeg bruker det hver dag.

I tett pose i kjøleskapet...

Kanutten 06-03-10 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 843111)

Du skal ikke håpe på; DU HAR RETT TIL Å FÅ henvisning.. Det er legene som undersøker deg ved den aktuelle klinikken som avgjør om du skal opereres for statens regning eller ikke.

Lava 06-03-10 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 843576)
I tett pose i kjøleskapet...

AHA! Takk skal du ha! :D

Photobscura 06-03-10 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 843578)
Du skal ikke håpe på; DU HAR RETT TIL Å FÅ henvisning.. Det er legene som undersøker deg ved den aktuelle klinikken som avgjør om du skal opereres for statens regning eller ikke.

Hehe, ok. Da stoler jeg på deg :D

Kanutten 07-03-10 16:07

Dette kan da umulig være seriøst??? :eek:

Hørte et innlegg i radioen om denne kokeboka og måtte sjekke; joda, "man tager en mann....og gjør så godt man kan...." :eek: :eek:

Photobscura 07-03-10 16:35

Sitat:

Some of his recipes include the Almost White Russian (...)
:lol:.

Gracella 07-03-10 18:03

"My wife freezes it in ice cube trays (which she will use as a treat for herself-kind of like meltaways)..."

Ehhh, javel.... :p

Kanutten 07-03-10 18:09

Sitat:

kari Says:
February 18th, 2010 at 12:33 am
warning: do not put this food in your vagina
:lol:

Kanutten 07-03-10 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 843906)
"My wife freezes it in ice cube trays (which she will use as a treat for herself-kind of like meltaways)..."

Ehhh, javel.... :p

vedkommede sa dette også:

Sitat:

my wife and i have known the healing properties of semen and urine for years and cook often with it. we have used it in deserts and seafood dishes and in sauces.
:eek:

Snart kommer det vel oppskrifter hvor både busemenner og ørevoks er med som ingredienser..

Gracella 07-03-10 18:12

Huff, jeg fikk noen mentale bilder som jeg nok kommer til å slite litt med å bli kvitt da jeg leste kommentarene :o.

Hver sin smak, sier jeg da :D

Gracella 07-03-10 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 843913)
vedkommede sa dette også:

:eek:

Snart kommer det vel oppskrifter hvor både busemenner og ørevoks er med som ingredienser..

Ekstrem resirkulering, hehe :D

Vettel 07-03-10 21:02

Noen som vet hva jeg kan gjøre med en aaaltfor søt krem??
Skulle lage krem og varme bær, og forrige gang ble det for lite søtt, og denne ganger for søtt! (jadda, vet det finnes milliliter, ts-mål, etc...)
Vurderer og vispe en boks med fløte og blande i, de er temmelig små her i tyskland. Men blir jo mye krem å fordøye da!

Bærene er temmelig søte de også, men syrlige samtidig så det skal nok gå å gå ned. ;)

Har angst for å kaste mat nemlig! (nok med å lære meg å ikke spise opp all mat jeg får)

Photobscura 08-03-10 10:22

Noen som har noen formening om hvor lenge en søtti liters varmtvannsbereder burde holde? Synes det er riiiimelig knapt å få dusja tre fire minutter på mårran.

Matglad 08-03-10 10:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 844212)
Noen som har noen formening om hvor lenge en søtti liters varmtvannsbereder burde holde? Synes det er riiiimelig knapt å få dusja tre fire minutter på mårran.

Det hørtes alt for lite ut. Et tips kan være å sjekke temperaturen på tanken. Jo varmere vann jo drøyere blir det.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.