![]() |
Sv: Hva har du spist til frokost i dag?
Halv naturellskyr med hakkede valnøtter og en babybel.
|
3 egg med ost og smør
|
1 stk nannah-vaffel med smør og gulost. Den smakte helt likt vanlige restevafler dagen etter! :ja:
|
Hjelp!
Jeg har bestemt meg- NÅ skal jeg starte med lav karbo diett. Er det noen som har gode råd til en som er ny i "gamet"? Jeg vil bli takknemlig for alle svar:)
|
Sv: Hjelp!
Sitat:
|
En porsjon ostelasagne, laget i går. :hungry:
|
En halv kyllingfilet, en halv avocado og en dæsj hjemmelaget majones med avocadoolje. Sistnevnte ble veldig god, første majonesen jeg faktisk er fornøyd med! Men avocadooljen er sviiiindyr, så det blir nok ikke så ofte. (Prøvd med rapsolje før, det ble ikke så bra.)
|
I dag ble det smelta hvitost igjen :o
|
Omelett-ting av 2 egg med blåmuggost og litt stekt falukorv. Og masse pepper og godt krydder. Og litt revet Jarlsberg på toppen. Og litt bacon ved siden av.
Må bare si at jeg ELSKER lavkarbo! Hvor ellers kan man spise så god frokost med så god samvittighet? Digg krydderblanding, forresten: Spisskumen (cumin), cajennepepper og dill. Nammenam på bacon, men passer nok best i kjøttgryter (a la chilli-gryter). Det var dagens digresjon fra Mill ;) |
3 egg med litt løk og ost stekt i smør
|
2 kokte egg...
|
To tekaker med smør, jegersalami og ost + 2ss tyrkisk yoghurt
|
Idag har jeg spist vafler(egen variant av en oppskrift jeg fant her på forumet)med spekeskinke og majones.
Til lunsj har jeg spist Gerd's fløtegrøt:) Jeg tåler ikke kunstig søtning,så jeg improviserte litt når jeg laget vafler. Vafler 3 dl rømme 4 egg 2 ts bakepulver 5-6 ts johannesbrødkjernemel Ca 4 ss kokosmasse som jeg malte til mel. 1 ts kardemomme Spe med litt kaldt vann når røren tykner(for mye) Kjempegode til frokost med div.pålegg på og med rømme og rørte bringebær til. |
Hei, jeg er ny og jeg lurte på om man kan drikke melk, spise ost og frukt/bær?:)
|
Svinekotelett med pestosmør
Sitat:
Du kan spise så mye ost du vil med unntak av brunost/prim. Men det er verdt å nevne at noen opplever liten/ingen vektreduksjon når de spiser ost. Ost er en av partystopperne. Man kan spise litt av noen frukter og bær. Avocado har bare 0,5g kh per 100g, mye fett og er ypperlig ketolysemat. ;) Men det er få frukter vi kan spise. Bær er som regel bedre enn frukt. Her er en liste med frukt og bær med minst kh i stigende rekkefølge. Så jo høyere opp på skalaen, jo mindre kan du spise av det. Og man bør ikke spise de med mest hver dag når man skal være så streng som ketolyse heller... Avocado: 0,5 Rabarbra: 0,7 Lime: 0,8 Sitron: 2,2 Bringebær: 3,2 Melon, kantaloupe: 4,2 Molter: 4,4 Guava: 5,0 Stikkelsbær: 5,4 Melon, honning: 5,6 Paradisepler (hva nå det er): 5,8 Pasjonsfrukt: 5,8 Bjørnebær: 6,4 Jordbær: 6,6 |
I dag hadde jeg deilig omelett-brunsj... Omelett laget av to egg, fløte, sopp og bacon, samt en god del ost. Krydret med pepper :) Spiste noen cherrytomater ved siden av.
|
Datteren min fyller 18 å idag,og ønsket pannekaker til frokost.
Jeg lagte vanlige pannekaker til ungene,og lavkarbo til meg. 2 egg 1dl fløte 1 dl vann 2 ts jbkm 1 ts fiberhusk 3-4 dråper vaniljeessens litt seltin De ble kjempegode og smakte ikke omelett i det hele tatt:D |
2 egg med en dæsj fløte som jeg stekte til eggerøre
Ved siden kjøttdeig fra middagen i går med tacokrydder. Ikke sånn på pose, men fra santa maria. Og litt kinakål. Skikkelig nammis:D |
naturell skyr yoghurt med søtstoff.......
|
Eggerøre av 2 egg,gressløk og fløte, og røykelaks ved siden:)
|
Microknekkis med gresskarkjerner + chevre med en halv teskje sukkerfritt eple/pære syltetøy
|
Det ble en grov rugkjeks med 3 skiver ost til. Litt mye karber, men regner med at dagen i dag blir en høykarbo dag. Skal ut med jentene på jobben. Og da er det ikke så lett å se for seg hva man skal spise.
|
Tre bløtkokte egg med masse smør oppi!
|
et lite knekkebrød med masse smør og pastrami på:D
|
I dag rakk jeg bare en Skyr med skogsbær :rolleyes:
Men ellers lager jeg omelett med bacon....... :p Eller pannekake :D |
i dag begynte jeg på lavkarbo igjen siden ungene nå reiser til faren i morgen... så frokosten i dag ble en kyllingfilet stekt i meieri-smør og 2 speilegg til...
|
Idag ble det krydret omelett med tre egg og ost på toppen :-)
|
2 egg med masse smør :D
|
Eggerøre og salat med sæterrømme som dressing:)
|
i dag ble det 2 speilegg, noen skiver servelat, halv pakke bacon og en ristet skive.. (bare måtte ha en skive) tok karbo-blokkere før mat da...
|
Svinekotelett med hjemmelaget pestosmør
|
2 speilegg,bacon,salat med cf-dressing
|
en kyllingfilet, salat, 2 skiver ketolysebrød og 2 speilegg...
men hva drikker dere til frokosten? jeg drakk funlight i går og i dag... kanskje te med fløte blir godt... |
Sitat:
|
I dag ble det en Atkins-bar :hearts:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Idag ble det eggerøre og røykelaks til frokost.
Drikke: farris bris og te |
I dag ble det resten av gårsdagens middag, kyllinggryte med salat til og to store glass vann. NAM! Jeg har aldri klart varm frokost, med unntak av kokt egg, nå går middagsrester ned på høykant! :D
|
Skinkesalat og vatn, med dei tre siste paranøttene i åpna pose attpå.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |