![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Idag blir det grytemat her i gården. Har tjuvsmakt litt, og herlighet noe så snadder!!!
Kokt elgkjøtt(ca 1 kg) til det var i "falle fra hverandre-modus". Deretter fisket det opp fra gryta, og skåret i passe biter. Kokte ned krafta til en knall buljong sammen med sjampinjong og litt vårløk. Da den var passe redusert hadde jeg i en boks creme fraiche, rørte godt, og heiv kjøttet oppi igjen. Salt&pepper er alt som skal til oppi her, altså! Blir å servere med broccoli i kveld, frem til da skal den få stå og kooooose seg på plata. (hvis ikke jeg sniksmaker opp hele herligheten før gubben kommer hjem, da :p) Tar litt tid, men kjøttet koker seg jo sjøl egentlig... |
I dag blir det tyrkisk gryte: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31675
|
I dag var jeg og min kjære veldig i stuss på hva vi ville ha. Jeg følte meg kjempekresen i alle fall.
Det ble biffsnadder. Knorr har en bearnaisesaus i "pose" som har 4,5 karber, og er på 2,2 dl. Den er veldig drøy, spesielt når den er kald, så da trenger man ikke så mye :) Kjempegodt. Svinestrimler, bacon, purre, bacon og champignon blir stekt. Serveres med salat og knorr sin bearnaisesaus. (kan lage hjemmelaga, men av og til er man bare lat, og knorr sin er virkelig god..) |
I kveld blir det biff skåret fra kalvestek. Jeg har aldri i mitt liv klart å steke biff uten at den blir seigere enn et tyggebein til bikkja, men av kalvesteken skulle man tro jeg var mesterkokk :p
Blir å servere med hjemmelaget bearnaise, sjampinjong surret i fløte sammen med spinat, og litt broccoli. Hjelpemeg - vi spiser broccoli så å si hver bidige dag, og det ER så godt!! Får håpe jeg aldri blir lei ;) |
I dag skal jeg lage en pølseform med mye ost, brokkoli og purre. Pluss smøreost som saus :)
|
I dag blir det kokt krabbe og litt reker. En spisemoden avocado blir tilbehøret. Og så en god skalldyrsaus med rømme, majones og hvitløk.
....og så skeier jeg ut med et lite glass tørr hvitvin (eller kanskje 2 glass)! |
Skal ut og spise Tapas! :love:
Og i morra blir det et eller annet med bernaisse! Fant nemlig endelig essens på Centra på Høvik! :heia: |
Idag blir det tacokjøttboller med tzatziki, salat og salsa :)
|
Har i dag hatt sjølvkomponert tomat og pølse gryte. Det beste eg veit!
Dette blir sånn ca oppskrift, for eg lager den litt ut fra kor masse ingredienser eg har: 400 gram pølse, finn den med minst karbohydrater. (tot 20,4 k) 4 store champignoner ( tot 1) 1 stor løk (5,7 i 100 gram, ca 18) 1 boks hakka tomater (tot 12 k) 1 boks rømme ( tot 4,8 k) salt pepper Stek store biter med løk og sopp i meierismør, tilsett pølser i store biter og stek litt til. Ha så i tomater og rømme, salt og pepper, og la koke i 5-10 minutter. Før brukte eg dolmio saus og hadde det på pasta, men det er nydelig også med tomater og uten pasta. Er litt overraska over at eg ikkje savner pasta, for det trodde eg skulle bli det verste å ikkje ete.. Tot antall karber (Ca): 56, 2 karber |
I dag har jeg spist laks, brokkoli og blomkål. Stekt i rapsolje på svak varme. Når det nesten er ferdig tar jeg oppi litt Cremé Fresh og lar det surre litt. Lettvint og kjempegodt:)
|
Kylling, hjemmelaga saus og salat :)
|
Lavkarbopirog med mye ost! :sikle: Og salat seff. :p
|
Sitat:
|
Gyros og blomkål.
|
ovnsstekt kyllingfilet i 1,5 time på 100 grader.. nam så saftig! Masse krydder og løk sammen med den :)
|
Hjemmelaga kjøttkaker i kjøttkakesaus (4,5 karber pr dl). Hjemmelaga kålrotstappe attåt.
|
Sitat:
På Gjøvik så blir kjøttkaker = medisterkaker;) Er sausen din hjemmelaget også? Oppskrift? Eller bruker du pose? Marius |
Skinkestek med fløtegratinert blomkål, brokkoli og rosenkål. Og saus på krafta og fløte :)
|
Idag blir det wok av svinekjøtt, masse grønnsaker, med kokosmelk og grønn curry paste :D
|
Andebryst med sellerirotmos og rødløkskompott :sikle:
|
Tacosalat
|
i dag ble det hjemmelaget kjøttboller med løk og fetaost inni:) Blomkål, brokkoli, sopp surret med fløte i pannen..
Men ble så fysen på noe bare to timer etterpå. Så stekte litt kjøttdeig og spiste uten tilbehør... rart?ja, men bedre enn å spise noe ulovlig tenker eg...:utenutryk Hadde likssom brukt opp karbene mine for i dag:o |
Sitat:
|
Surret lammestek, langstekt på litt under 100 grader, provence lammesaus (pose, 3 karber pr dl), potetmoserstatning av blomkål, sellerirot, litt hvitløk og en god klatt smør, + salt, pepper og litt muskat i.
Det ble saftig og godt! |
Stekt laks med agurksalat, rømme og brokkoli :)
|
Sitat:
Kald avkokt laks med agurksalat, rømme og brokkoli her! :lol: |
Andebryst (harryversjon som er 1/3 av den norske prisen).
|
svinekoteletter med salat og oste-peppersaus :D nammmm
|
Hjemmelagde "joikakaker", dvs kjøttboller av reinsdyr, med blomkålmos, kantareller og cremefraice saus
|
I dag ble det kylling filet stekt med løk, brokkoli og blomkål. Fløte over som koktes inn med endel karri:) pluss litt crem fresh..Var så lett,og så godt...
|
Sitat:
|
steikte lammepølser meg salat og rømmedressing.
|
Indrefilet av svin med stekt brokkoli, rosenkål og purre + litt gul paprika. Med masse CF-karrisaus.
|
I morgen skal jeg lage tykk kyllingsuppe med kokosmelk og masse godt krydder.
|
Idag blir det ostelasagne :D :D
|
Ribbe .....må prøvesmake før jul:rolleyes::D
|
Svinestrimler med asparges og peppersaus.
|
Findus Fransk Fiskegrateng med brokkoli/blomkål-mos + rømme :slafs:
|
Sambo mekket ovnsbakt laks og brokkoli, jeg fikset hjemmelaget hollandaise.
|
Flesk og duppe.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08. |