Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Pearl 07-06-10 14:05

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, den har reddet mange situasjoner for meg også.

grotingeling 07-06-10 14:07

Ja de kjeksene var rett og slett en redningen i flere familiesammenkomster - og jeg har hamstret en del i siste bestilling slik at jeg har en stund selv om jeg ikke lenger følger ED.

Pearl 07-06-10 19:00

God ide. Den skal jeg følge.

gobli 10-06-10 14:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av krisjaj (Innlegg 766910)
Jeg er på min andre dag i fase 1, og er så sulten. Har hørt at de første 3 dagene er verst...stemmer dette for dere andre? Velger å ikke gå på vekten før det er gått en uke.
Gleder meg til fase 2:p

er også på andre dagen... sulten, men det hjelper med grønnsaker. har kutta opp lovlige grønnsaker å satt i ei skål på bordet....

Pearl 10-06-10 16:52

Velkommen hit Gobli og Krisjaj. Jeg var sulten den første uken. Så greide kroppen min å venne seg til det nye kostholdet. Det hjelp for meg med en mos av blomkål og selleri. Det var ganske mettende og smakte ganske greit.

Tutte 10-06-10 18:28

Jeg var også ganske sulten spesielt de 3 første dagene, så kom det seg gradvis. Nå når jeg er på siste dagen i uke 2 så er det sjelden jeg føler meg noe sulten, må sjekke klokka for å prøve å huske å spise når jeg skal sånn ca ! :) Så hold ut, det blir bedre ! :)

Jeg har veiedag igjen i morgen, da er jeg ferdig me uke 2 på ED, skal bli spennende å se hva resultatet blir denne uken, føler hvertfall at det går veldig greit ! :)

Tutte 11-06-10 12:01

-1,4 kg denne uken ! Veldig fornøyd ! :) Har gått ned 5,1 kg på de to første ukene på ED ! Herlig start på helgen ! :) Ha en riktig fin helg alle sammen ! :)

studine:) 11-06-10 14:12

mellom 18 og 25 er normalverdi på BMI=) mulig jeg ikke fikk med meg hele samtalen, men det er i alle fall det som er riktig;)
=)

Popp 13-06-10 13:11

Velkommen Gobli og Krisjaj!
Fantastisk vektnedgang, tutte! :heia:
Gøy å høre at det går nedover hos dere, motiverer litt til meg - som sliter litt med stålviljen min.

Tutte 13-06-10 13:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 890257)
Velkommen Gobli og Krisjaj!
Fantastisk vektnedgang, tutte! :heia:
Gøy å høre at det går nedover hos dere, motiverer litt til meg - som sliter litt med stålviljen min.

Takk for det ! :) Er kjempefornøyd jeg ! Stålviljen din kommer nok tilbake skal du se ! Dette klarer vi :)

Pearl 13-06-10 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 890257)

Dette klarer du. Det er jeg helt sikker på. Du har allerede gjort en kjempejobb. Hold ut litt til så er jeg sikker på at kroppen venner seg til dette nye. :heia: fra heiagjengen.

Sola 55 15-06-10 08:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 886556)
Da er jeg over i 2 uken med ED, og jeg synes det går utrolig greit ! Vekta viste -3,7 kg etter 1 uke, er kjempefornøyd med det ! :) Så nå skal det bli spennende å se hva de neste ukene viser ! I kveld er det feiring av min fars 60 års dag, og jeg har laget en stor skål salat med bare lovlige ingredienser, og så tenkte jeg at jeg skal kose meg med litt kylling og noen reker i salaten. Og når de andre spiser kaker, så skal jeg kose meg med kjeks ! :) Ha en fortsatt fin helg ! :)

Hei jeg er vel i samme fase som deg, synes også at det går bra. Ikke alle produktene som smaker like bra, men, men. Slapp opp for forsyning i går til middag.:( Laga meg ei brokolisuppe, stekte en lakse bit og litt sopp. Det hjalp meg gjennom :)
Trener en del ved siden av. Gjør du?
Hadde en reduksjon på 3 kg første uka.;)
Har og tengt å gå i første fase 30 dager. Skal til min lege på torsdag så får jeg høre hva hun sier videre. Fint å finne denne tråden :)

Tutte 15-06-10 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 891268)
Hei jeg er vel i samme fase som deg, synes også at det går bra. Ikke alle produktene som smaker like bra, men, men. Slapp opp for forsyning i går til middag.:( Laga meg ei brokolisuppe, stekte en lakse bit og litt sopp. Det hjalp meg gjennom :)
Har og tengt å gå i første fase 30 dager. Skal til min lege på torsdag så får jeg høre hva hun sier videre. Fint å finne denne tråden :)

Heisann :) Nei, ikke alle produktene som smaker like godt...men jeg synes ganske mange av de er ganske ok. Jeg trener vel ikke akkurat mye utenom nei. Jeg går tur ca 1 time til dagen, og så har jeg ca 2 timer på crosstraineren i uken, så litt blir det nå hvertfall ! :) Nå er jeg på slutten av 3. uken på ED, så begynner jo faktisk å minke på tiden igjen i fase 1...synes det har gått fort jeg ! Håper det går like fort i fase 2, når vi en gang kommer over der ! :)

Sola 55 15-06-10 16:55

Hei
Kan jeg lese diagrammet at du har gått ned 22 kg?
Har det da vært bare på Eurodietten?????

Tutte 15-06-10 18:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 891439)
Hei
Kan jeg lese diagrammet at du har gått ned 22 kg?
Har det da vært bare på Eurodietten?????

Jeg har gått ned 22 kg ja, stemmer det ! :) Jeg spiste et kosthold a la ketolyse i et år og gikk ned rett over 20 kg på det, men de siste 6 mnd gikk jeg ikke ned noenting, så da hadde jeg lyst til å prøve meg på et annet kosthold, og det ble da Eurodietten ! :) Gikk opp noen kg noen uker før jeg begynte på ED pga at jeg mått spise "vanlig høykarbokosthold" i ca 3 uker for endel prøver som skulle tas hos legen. Så nå etter 2 1/2 uke på ED har jeg gått ned 6 kg. Jeg er kjempefornøyd :) Stortrivdes på ketolyse-kostholdet også, men har lyst til å gå ned endel kg til, så da blir det ED en god stund hvertfall....mulig jeg går tilbake til et kosthold lignende ketolyse når jeg er ferdig med ED, får se etterhvert ! :)

Pearl 16-06-10 08:38

Du er jo bare syyyyykt flinke.

Tutte 16-06-10 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 891727)
Du er jo bare syyyyykt flinke.

Tusen takk ! :) Alltid kjekt med litt skrøyt ! :)

Sola 55 16-06-10 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 891268)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Macarena (Innlegg 483621)
Jeg lager en egen fase-1-tråd jeg! Håper jeg ikke blir alene om å skrive her, for jeg føler jeg trenger drahjelp og motivasjonshjelp. De andre trådene her inne begynner å bli så lange, og når jeg sitter og leser og syns jeg finner gode råd - så ser jeg plutselig at det ikke gjelder fase 1...

Er noen av dere på fase 2 osv - så lag gjerne en egen tråd til det også.

:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 891905)
Tusen takk ! :) Alltid kjekt med litt skrøyt ! :)

Hei
Det må jeg si immponerende, og stanhaftig :)

Tutte 16-06-10 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 891958)
Hei
Det må jeg si immponerende, og stanhaftig :)

Takk takk ! :) Gir meg ikke så fort når jeg har bestemt meg for noe nei ;) Men så må jeg jo også si det at det er ikke så vanskelig å holde seg til lavkarbo når en kjenner alle de gode virkningene det har på kroppen, og i tillegg vekttapet ! :)

Sola 55 16-06-10 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 892024)
Takk takk ! :) Gir meg ikke så fort når jeg har bestemt meg for noe nei ;) Men så må jeg jo også si det at det er ikke så vanskelig å holde seg til lavkarbo når en kjenner alle de gode virkningene det har på kroppen, og i tillegg vekttapet ! :)

Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......:D
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)

arkine 16-06-10 22:21

du går nok litt opp i vekt den dagen ,,men det er bare vann ,,, hold degf unna vekta ,, så vil du ikke , merke det
men er du flink og holder deg unna alt som ikke er lov ,, går det jo bra ..
men du skal leve også ,, så spis og drikk det du virkleig har lyst på .og da mener jeg VIRKELIG ,,
LYKKE TIL, i bryllup skal en kose seg ,, men ikke nødvendigvis med mat og kaker,,
nei nå ble det mye rør ,, men også mye sannhet

Tutte 16-06-10 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 892069)
Utruligt bra.
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)

Jeg har ikke enda hatt noen sprekk på ED, så jeg kan ikke svare deg på det. Men jeg hadde jo noen planlagte sprekker på ketolyse, så litt det samme blir det jo. En går jo ut av ketose, og en bruker som oftest 2-3 dager på å komme tilbake i ketose. Så vekten vil nok gå noe senere nedover i de dagene etterpå, og vekten vil nok vise litt opp dagen etter bryllupet, men det er hovedsaklig vann som samler seg i kroppen, og forsvinner relativt fort igjen. Så i slike anledninger syner jeg det er lov å kose seg, så lenge en er rett tilbake i gammel tralt igjen dagen etterpå ! :) Jeg har bursdag om litt over en uke, og vurdere og ta en planlagt sprekk den dagen....men jeg får se hva jeg tenker når dagen er her !

Kos deg så mye i bryllup :)

grotingeling 16-06-10 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 892069)
Utruligt bra.

Hei Sola (herlig navn :D - varme......)
Jeg gikk på ED i fjor da jeg deltok i et bryllup mens jeg var i fase 2, så ja litt erfaring har jeg nok...
Hvis du ønsker å begrense utskeielsene, finn ut hva som blir servert spesielt til middag. Koldtbord er jo det beste, for da kan du jo velge eggerøre, kylling, laks/ørret, spekemat, reker/kreps/hummer og ellers alle "rene" fisk-, fugl- og kjøttretter som måtte være der i tillegg til salat/grønnsaker.
Varmretter kan være en større utfordring, men ikke umulig med mindre det er pasta eller lignende som serveres :p. Ellers kan du jo bare utelate potet/ris, kompansere med grønnsaker og ta så lite saus som mulig.
Kaker - dette er jo bare utelukket hvis en skal følge ED helt og holdent.
MEN - har du mulighet til å ta med kake som du selv har bakt? Evt. få noen til å bake for deg?
I så tilfelle har jeg noen oppskrifter jeg kan sende deg på f.eks. muffins eller ostekake/fromasjkake med nøttebunn (har fått oppskrift av legen som satt meg på ED = godkjent som unntak i denne type situasjoner)
Let me know :)

Pearl 17-06-10 09:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 892182)
I så tilfelle har jeg noen oppskrifter jeg kan sende deg på f.eks. muffins eller ostekake/fromasjkake med nøttebunn (har fått oppskrift av legen som satt meg på ED = godkjent som unntak i denne type situasjoner)

Er det kanskje en mulighet for å dele disse oppskriftene med andre også?:spisesnak

Tutte 17-06-10 14:48

Sitat:

Jeg gikk på ED i fjor da jeg deltok i et bryllup mens jeg var i fase 2, så ja litt erfaring har jeg nok...
Hvis du ønsker å begrense utskeielsene, finn ut hva som blir servert spesielt til middag. Koldtbord er jo det beste, for da kan du jo velge eggerøre, kylling, laks/ørret, spekemat, reker/kreps/hummer og ellers alle "rene" fisk-, fugl- og kjøttretter som måtte være der i tillegg til salat/grønnsaker.
Varmretter kan være en større utfordring, men ikke umulig med mindre det er pasta eller lignende som serveres :p. Ellers kan du jo bare utelate potet/ris, kompansere med grønnsaker og ta så lite saus som mulig.
MEN - har du mulighet til å ta med kake som du selv har bakt? Evt. få noen til å bake for deg?

Hadde vært supert hvis du ville delt disse oppskriftene ! :) Hadde vært greit å hatt noe litt mer "lovlig" til slike unntakstilsteldninger ! :)

grotingeling 17-06-10 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 892263)
Er det kanskje en mulighet for å dele disse oppskriftene med andre også?:spisesnak

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 892494)
Hadde vært supert hvis du ville delt disse oppskriftene ! :) Hadde vært greit å hatt noe litt mer "lovlig" til slike unntakstilsteldninger ! :)

Selvfølgelig skal jeg dele med dere alle sammen :D - legger ut et par gode oppskrifter i fase 2 - oppskrifts-tråden om et par strakser :p

grotingeling 17-06-10 21:13

Da er oppskrift på kakebunn samt forslag til topping lagt ut i oppskriftstråden :D
Skal finne igjen muffinsoppskriften min og legge ut den også;)

Sola 55 17-06-10 21:39

Sitat:

Tusen takk for tilbakemelding.
Ja takk send gjerne over kakeoppskrifter:)
Var til lege i dag og legen sa det samme som deg.:) Du e go ;)
;)Har ikke tenkt å drikke..... et glass vin i slike lag er bare til å lure meg.

grotingeling 17-06-10 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 892682)
Tusen takk for tilbakemelding.
Ja takk send gjerne over kakeoppskrifter:)
Var til lege i dag og legen sa det samme som deg.:) Du e go ;)
;)Har ikke tenkt å drikke..... et glass vin i slike lag er bare til å lure meg.

Hei - du finner oppskriftene i denne tråden :D

Sola 55 17-06-10 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 892683)
Hei - du finner oppskriftene i denne tråden :D

:oTakk, men ikke kaker?????:o:o:o

grotingeling 17-06-10 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 892687)
:oTakk, men ikke kaker?????:o:o:o

Ja da - nederst i tråden finner du mandelbunn samt oppskrift på fromasj og is som til sammen blir enten fromasjkake eller iskake :cool:
Har også nettopp lagt ut oppskrift på muffins - vanilje eller sjokolade:p

Pearl 17-06-10 22:07

Du er en engel. :suss:

grotingeling 17-06-10 22:09

Marmorkake er nå lagt til i tråden ;) - men nå tror jeg at det får holde med kaker for denne gang :p

grotingeling 17-06-10 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 892702)
Du er en engel. :suss:

Åååååå, takk skal du ha :love:- kan jeg anta at vingene er på vei i posten?:lol:

Pearl 17-06-10 22:18

http://chicleak.com/wp-content/uploa...ngel-wings.jpg

grotingeling 17-06-10 22:21

Tuuuuusen takk, de skal jeg bruke så ofte jeg kan :klem::love:

Tutte 17-06-10 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 892666)
Da er oppskrift på kakebunn samt forslag til topping lagt ut i oppskriftstråden :D
Skal finne igjen muffinsoppskriften min og legge ut den også;)

Tusen takk ! :) Du er så snill !!! :)

Tutte 18-06-10 12:55

Da var jeg ferdige med 3. uken i fase 1 på ED. Synes fortsatt det går ganske så enkelt og greit. Vekttapet denne uken er på 1,4 kg. Så det vil si at jeg har gått ned -6,5 kg på 3 uker, supert ! :) Så i dag starter jeg på 4. uken i fase 1 ! Ha ei riktig god helg alle sammen ! :)

Kikkin 21-06-10 12:06

Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)

Sola 55 21-06-10 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 894017)
Jeg har veiedag på mandager, selv om jeg begynte dietten på onsdag. Så etter 5 dager på eurodietten har jeg gått ned 4kg blank! Jeg er ganske så fornøyd med det ja... :)

Gratulere Kikki:D Det e god motivasjon, vær stanhaftig og hold på dietten. Lett å la seg lure, og det er jo bare en sjøl en lurer. Stå på videre:D:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.