![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Muffinskant, artig uttrykk! Det er vel akkurat den jeg også gjerne vil bli kvitt... Flisespikkeri kanskje... Er vel litt fiksert på tallene og, fordi jeg har et konkret mål, et sted jeg alltid lå... Men jobber litt med hele greia.
Klarer meg bra på lchf for tiden, eller kanskje vi skulle omdøpe den lcmf (moderat)? Problem heller at jeg går lenge uten mat... Men så er stressnivået på ca 500% I morgen er det kosekveld med scrappbooking da, det ser jeg fram til! |
Sitat:
Så ikke delta på mosjonskonkurranse som eksvis "Hennes rittet" uten å ha legens godkjennelse da. Kjett å bli kalt inn til tilfeldig kontroll og pisse positivt? Sikkert ikke noen stor issue her, men er da en del av dere som deltar i noen slike mosjonistkonkurranser da ;-) |
Tarato - så fantastisk. :) Muffinstoppen ser jeg overalt, så sålenge den ikke plager deg så er den vel ingenting å bry seg om. Gøy med stilskifte da.
VSB - får håpe du får ned stressnivået i kveld? Jeg var på "syklubb" i gårkveld og selv om det ble seint så var det kjempekos å ta noen timer til skravling og avslapping med jentene. For min del har det gått ganske greit denne uka. Har fått lagt inn litt trening igjen etter å ha økt medisinen "et knepp". Tror jeg begynner å skjønne at når jeg får dårlig søvn, kalde hender, manglende treningslyst og nedstemthet samtidig - da må medisinmengden vurderes. Det er uansett ikke ukjent at stoffskiftemedisinering må litt opp på vinterstid. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg er tilbake på minstenotering igjen, og kan rapportere om 72,1 kg. Deilig. Prøvde en kjole/tunika i dag; jaggu er jeg smal når jeg ser meg fra siden - og samtidig holder inn magen:p Hold inn er sentralt for å holde både muffinskanter og hengehud litt her og der samlet; men det er helt greit. |
Må bare få dele med dere hva jeg koser meg med i kveld! Etter å ha fått påvist kumelkproteinallergi, har jeg jobbet iherdig med å lære meg å like ost av geite- og sauemelk. Har vært ganske utfordrende, men jeg tror jeg har kommet i mål nå. I kveld er kosen min noen biter chevre, machengo, snøfrisk og balsfjordost, med litt akasiehonning og agavesirup til. Og selvfølgelig en god vin til.
God fredag alle sammen! |
Gratulerer med minstenotering, Tarato! Du er jammen flink! Og er imponert over at du klarer å drikke geitemelk og spise snøfrisk etc. Det hadde ikke jeg klart! Men jeg er ikke glad i ost... Smeltet hvitost er vel det jeg kan spise uten å brekke meg og noen får utvalgte smøroster.
Nyter et glass rødvin i kveld mens jeg venter på at mannen skal komme hjem fra jobbreise i Italia. Har fortsatt stikkende smerter i venstre flanke så burde nok bare drikke vann... Men det kan være en muskelstrekk og ikke noe med nyrene å gjøre så da går der vel greit :p Ha en fortsatt fin fredagskveld alle sammen :) |
Søvnmønsteret mitt er helt på bærtur, for de som tør å se på tidspunktene jeg poster... Frustrert! Men ellers er vekta jevnt tilbake på 72-isj, det er godt. Hadde en kos kveld uten de store utskeielsene.
|
Huff, håper du får søvnen på rett kjøl igjen snart! Det må være slitsomt å a det sånn.
I dag står det pinnekjøtt på menyen :D nam, nam! Gleder meg allerede! Og så kommer sønnen på besøk for å spise med oss. :) Ryggen er fortsatt vond, men tror det går mot bedre tider :) Ha en super lørdag! |
[quote=Tarato;1396158] Og som sagt, så ser jeg meg rundt og ser at veldig mange på min alder har fått en gigantisk en. Og mange av disse har aldri hatt problemer med vekta - før nå. Godter meg en smule!! :Dquote]
Skadefryd er den eneste sanne fryd :p;) Har nok tenkt den tanken jeg også, når folk som aldri har hatt problemer med vekta plutselig må tenke litt på hva de spiser. Da får de endelig se hvor enkelt det er for oss andre som legger på oss bare vi lukter kake. Stå på folks :klem: |
Sitat:
Sitat:
[quote=Annala;1396437] Sitat:
Det skal veldig lite til før jeg samler vann nå ser jeg, og tror kanskje jeg har kommet til et punkt hvor jeg skulle/burde/kan endre litt på opplegget mitt. Kanskje mer systematisk trim er tingen; ikke som til nå da jeg går turer i helgene. Har jo sett at de ukene jeg også har litt aktivitetet i ukedagene så skjer det mer enn de andre ukene. Noen av dere som har erfaring med behov for slik justering? |
Tror trim betyr mye mer for velvære og kroppsfassong. Men spiser du mye vil det kanskje bidra, men jeg blir mer sulten og. Så liksom teller du kalorier vil det utgjøre noe, spiser du etter sult, så jevner det seg kanskje ut? Ellers så dekker trim opp for det at jeg ikke jobber mer enn 30% så summen av aktivitet betyr vel også mye?
Skeiet ut litt på lørdag, med god samvittighet i grunn og uten at det tok helt av. Merkelig nok ingen reaksjon på vekta i dag, vi får se i morgen... Men tror nok for meg vektmessig betyr mengde mer enn kh. Lavkarbo har med psyke, matlyst osv å gjøre. |
Tarato:
Ikke ny minstenotering? Nei, da trekker jeg gratulasjonen tilbake! :høh: Neida! ;) det er tross alt bedre å nå siste minstenotering enn å nå siste høyeste vekt.... Bra jobba det! Ha en super søndag! :D |
Enig med deg VSB; trim/trening har mye å si for kropp og fasong, men også for psyken. Viktig å finne en balanse slik at det ikke blir for mye - eller for lite. Var ute og gikk ei mil i dag; og sitter med et smil om munnen av den grunn.
Da er snart helga ved ende, og jeg har hatt en deilig versjon av den. Nyvasket hus gjør noe med sjelefreden min, så også lange gåturer. Jeg har fått lest, slappet av, strikket, sett på TV - og sovet en time ekstra i natt :D Gjør meg klar for ny uke med å lage matpakke og finne fram klær. Skulle ønske hver helg er like god! Ha ei riktig god uke alle sammen; kommer vi oss gjennom mandag er vi godt i gang! |
God kveld alle sammen :)
Er bare innom for å ønske dere en god helg. Jeg reiser til Trondheim i morgen så det blir nok lite tid til å henge her inne ;) Helgeklem fra Fedona :) |
Sitat:
Og jeg sier bare - gid det var helg allerede... Her er forøvrig konklusjonen at rakfisk er glimrende slankekost... Jeg endte opp med å i størst mulig grad å spise kokte grønnsaker med smør, og rødløk med rømme... *blææææh!* Til og med Husets Herre (som ikke kaster mat før den går sjæl) syntes dette kunne gå i søpla. |
Ha ha ha; er rakfisk så ille?? Mener jeg lukta på det en gang i tiden, men utover det har jeg ikke smakt. Det er kanskje et poeng å drikke noe sterkt samtidig? Om enn ikke annet for å drepe evt bakterier i fisken??
God tur til trøndelag Fedona; håper du får godt vær! |
Sitat:
|
Rakfisk er helt j.... Og jeg ble narret i det, under påskudd av at det var gravet. I tillegg til nesten å spy, har jeg sluttet å spise gravlaks. Har ikke helt tilgitt mann/svigerfar den...
Her går det vel sånn tja... Halloween med unger, ble nok noen utskeielser ja, mest av lk slag. Ellers er det tøft og litt ekstra medisiner har ikke positiv virkning på matlysten. Hva er best? Spise pga medisiner eller trøstespise? |
Oh... sto opp for å som vanlig dra på jobb i dag, men melder sykdom og blir i senga kjenner jeg. Har gått og brygget på en forkjølelse i lengre tid - i går eskalerte den med hodepine og i dag leddsmerter. Senga neste!
|
God bedring smgj
|
God bedring smgj! Du vet du er skikkelig flink når du melder deg syk og holder det hjemme ikke sant?
Jeg har veiedag i morgen, og er spent fordi jeg samler nå dette vannet da vet dere. Er det for ille så ser jeg det an til lørdag, og legger inn det som veiedag - hvis det gir meg ny minstenotering vel og merke :D |
71,6! Ny minstenotering! Herlig deilig etter noen uker med variabelt resultat.
|
Sitat:
|
:heia:
|
Takk! Jeg har "feiret" med pizza av speltmel og er spent på å se om vekta går opp de neste dagene ;) Jeg lager tynn bunn og brukte 55 gram mel; dvs ca 36 g kh. Litt var det også i sausen. Hadde på skinke, sopp og geitost oppå. Synes egentlig ikke det er så ille med tanke på kh?? Har tatt meg hele to glass vin i kveld, og kjenner at det virker :full:
Koser meg med gullrekka,vin og strikking - og tenker med glede at det er to deilige fridager som står for tur! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |