Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

bente1 15-06-11 07:38

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Godmorgen, håper dere alle får en fin fin dag:)

I dag var min veiedag. Ned 1.1 kg, totalt 7.1 ned. Happppy:):)
Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen :D

Pruttilutt 15-06-11 08:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1138883)

Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen :D

Dritbra! Misunnelig :rolleyes: Opp 400 gram fra i går, har en mistanke om for lite væske de siste dagene. Som om det hjelper...Fjompenisseprutte!

Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der ;) Særlig når hun ber om oppskrift :D
Ha en kjempefin dag alle mann :blomster:

KarboMamma 15-06-11 08:23

Sitat:

Wow!! For noen resultater!! Knallbra Bente!! :heia::heia::heia:

bente1 15-06-11 08:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138898)
Dritbra! Misunnelig :rolleyes: Opp 400 gram fra i går, har en mistanke om for lite væske de siste dagene. Som om det hjelper...Fjompenisseprutte!

Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der ;) Særlig når hun ber om oppskrift :D
Ha en kjempefin dag alle mann :blomster:

Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10.:) Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på:)

-Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg:klem::klem:

Pruttilutt 15-06-11 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1138914)
Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10.:) Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på:)

-Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg:klem::klem:

Så heldig JEG er som får være sammen med dere! Enig i god og hyggelig stemning her inne, og det er meg en sann glede å få dele min kunnskap med dere, komme med råd og hjelp, for jeg får selv så mye igjen for det!
Jeg kan en del ja, men er ingen ekspert. Jeg skrev i bloggen i går at jeg er mest ekspert på meg selv og kan kun gi råd, ikke si at "sånn er det".
Ja, 20 kg ned, 14 før det igjen. Kroppen har fått 5 måneder hvile, burde ha innhenta seg til da. Men det går vel sakte men sikkert ned, og det spiller ingen rolle når jeg når målet - bare jeg gjør det :rolleyes:

Fjasnissen 15-06-11 08:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138149)
Hva er ønskevekta di? Noen mener at antall gram protein skal være halvparten av ønskevekta di. Prøv å følge den en stund?
Du må øke fettinntaket betraktelig. Jeg teller ikke med stekefett når jeg lager mat - det blir for usikkert. Da vet jeg heller at det som står på diett.no er et mininum av fett, proteinene er jeg veldig nøye med og karbene helt nazi. Skulle gjerne sett deg fordoble fettinntaket, opp til 130 gram.

Hvem sier at proteininntaket skal være halvparten av ønskevekta di?
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett.

Pruttilutt 15-06-11 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1138930)
Hvem sier at proteininntaket skal være halvparten av ønskevekta di?
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett.

Ja, er fullstendig klar over det. :) Jeg har misforstått den tråden helt og holdent.

Fjasnissen 15-06-11 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138934)
Ja, er fullstendig klar over det. :) Jeg har misforstått den tråden helt og holdent.

Okay... godt å høre.

Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da :)

Pruttilutt 15-06-11 09:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1138945)
Okay... godt å høre.

Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da :)

Nå har jeg brukt/bruker ketolyse selv, så tror ikke det er noe problem?

Fjasnissen 15-06-11 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138949)
Nå har jeg brukt/bruker ketolyse selv, så tror ikke det er noe problem?

Dette er jeg fullt klar over. Har bare sett at noen av tipsene du har gitt ikke nødvendigvis stemmer overens med ketolysekuren. Lavkarbo, joda, men ikke alltid ketolyse.

Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen ;)

Pruttilutt 15-06-11 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1138953)
Dette er jeg fullt klar over. Har bare sett at noen av tipsene du har gitt ikke nødvendigvis stemmer overens med ketolysekuren. Lavkarbo, joda, men ikke alltid ketolyse.

Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen ;)

Føler ikke jeg trenger barnevakt, da? ;) Er ikke alle her som er på ketolyse, prøver gi råd til de rette alt ettersom hva de følger... :) Æ e pruttiluttn diiiin :love:

Fjasnissen 15-06-11 09:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138955)
Føler ikke jeg trenger barnevakt, da? ;) Er ikke alle her som er på ketolyse, prøver gi råd til de rette alt ettersom hva de følger... :) Æ e pruttiluttn diiiin :love:

Neida.... du trenger ikke barnevakt... husker bare at jeg tenkte "hmmmm" på en eller to poster for ørten sider siden, men jeg hoppa ikke inn før den proteinposten :)

Det er du s'absolutt :klem:

MariaB 15-06-11 09:49

God morgen alle sammen!

Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da!

Pruttilutt 15-06-11 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1138970)
God morgen alle sammen!

Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da!

Det er en god del ost, så annet er ikke å forvente :)

Budeiea995 15-06-11 10:04

Hellu!!
Sitter å leser oppskrifter og i mange så står det "Fiberfin".
Jeg har dermed vært på butikken og sett etter dette, men ingen av mine butikker forhandler dette. Syntes datte var snodig da flere her sier at dette selges på dagligvaren.

Så i dag da jeg var inne i det nå ganske tomme melskapet ser jeg på ei pakning med Kruskakli at det står Fiberfin over...

Er det Kruskakli som menes med Fiberfin?????:confused::confused::confused:

Budeiea995 15-06-11 10:22

Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut?

MariaB 15-06-11 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1138978)
Det er en god del ost, så annet er ikke å forvente :)

Nei, det var ikke frokostmuffinsene, men noen dessert muffinser med kokosmel!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995 (Innlegg 1139003)
Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut?

Jeg trener 1-2 ganger i uken, men man må ikke trene. Torkil anbefaler ca 30 min lett mosjon hver dag mens man er på kuren :)

Foksy 15-06-11 14:29

Hei hei alle sammen!
Gratulerer Bente med supert resultat :heia:

I går begynte jeg å trene, pust pes! Har kjøpt 30 day shred med Jillian Michaels, etter at jeg leste om det i en tråd her inne. Har utsatt å begynne, men i går kom jeg meg endelig i gang. Nå følger 30 dager sammenhengende trening, men det er bare snakk om 20 min så det burde være overkommelig :)
Jammen var det mer slitsomt enn jeg hadde regna med, svetta som bare det, lenge etterpå :o

Men det bør nesten føles når man trener da, hvis ikke kunne jeg likegodt ligget i sofaen ;)

Ha en flott dag alle i hop!

bente1 15-06-11 16:28

Så flink du er som har begynt å trene Foksy!:)

Jeg går litt turer og danser litt, men ingen intensiv trening. Trente mye tidligere, men fikk en prolaps i ryggen og har trøblet mye med ryggen de siste årene. Tenker jeg holder meg til det forsiktige en stund til, kanskje tåler ryggen litt mer når jeg har fått av en del kilo til?;)

I dag var jeg litt svimlete på formiddagen. Fikk over 15g karber i går, så kanskje spilte det inn, så skal være striksere i dag. Hjalp litt etter røkelaks, egg og reker m majones til lunch.

Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss:)

Sanna 1 15-06-11 16:35

Sitat:

Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss:)
Det eneste jeg har merket, er at jeg ikke lenger "fyser" på noe godt !
Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå.
Jeg har lite eller ingen søthunger lenger !

bente1 15-06-11 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1139259)
Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå.

Ja, absolutt mindre søtsug!!! -Men jeg føler også ofte at jeg har mer lyst på ting som jeg vet er bra for meg. -Lurer på om det er fysisk, at kroppen min forteller meg det, eller om det bare er mentalt - at jeg er blitt men oppmerksom på hva som er bra og dermed føler at jeg har behov for det....Kanskje er det en kombinasjon:D

MariaB 15-06-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1139259)

Enig! Sjelden jeg har godtesug, og evt kureres det lett med en kopp kaffe med fløte! :) Deilig!

Sanna 1 15-06-11 17:01

Det hender jeg har problemer med å få i meg nok fett i forhold til proteiner.
Er jammen mer proteiner i ting og tang, enn jeg ante.....
Pruttilutt rådet meg til å spe på med litt Cocosa, - og det fikk jeg kjøpt i dag.
Gubben blir forsinket hjen fra jobb, så jeg tok meg en kopp te med 1 ss Cocosa, mens jeg venter på middag. Faktisk godt med kokossmak !!

manne 15-06-11 17:29

Godtesuget er borte, ja. Det bare forsvant en dag. I de tilfellene jeg plutselig skulle "ha lyst på noe" er som regel den første tanken som faller inn i hodet MAT og ikke sjokolade. :D

labaline 15-06-11 17:38

Sitat:

Kjempebra, Bente! Det er fantastisk å rydde ut for store klær fra klesskapet :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.