![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eller du kan maske sammen (sy så det ser ut som strikking, sånn en gjør med skuldersømmer.) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Tunika til meg! Jeg synes det er så mange fine tunikaer på markedet, men jeg finner dem jo ikke i butikkene! :( Så jeg kom på den glitrende ideen - jeg kan jo strikke en selv! *host* Men så var det å finne en oppskrift da...
Noen som har en oppskrift på kortermet tunika i ull (eller blanding), litt tykt garn og tykke pinner (ikke av typen "legg opp 502 masker...") sånn at jeg blir ferdig en gang? Gjerne med mønsterbord øverst og nederst, raglanfelling har jeg aldri prøvd, men det kan vel ikke være såååå uhorvelig vanskelig? Ikke Marius-mønster, jeg liker absolutt ikke akkurat det mønsteret av en eller annen grunn. Heller ikke med hodeskaller eller "data-mønster". :) |
Ah. Da har jeg strikket ferdig CanCan-ene: http://www.ravelry.com/patterns/library/cancans
Så fant jeg ut at jeg fryser på den ene hånda fordi at jeg har vært litt sparsommelig med stoffskiftemedisinen. :p Og så strikket jeg ikke begge like stramme slik at den ene er i str M og den andre i M(L). Jaja. De får ligge på jobb til jeg blir frossen uansett. Nå må jeg finne mønster til et pent og varmt pannebånd... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er du medlem på Ravelry, der kan du søke med strikkefasthet og pinnestørrelse også. Her har jeg søkt på p.nr. 5 mm Er du ikke medlem, burde du bli det. Masse flotte mønstre og inspirasjon.
|
1 Vedlegg
Har hekla lue nr 2. Og den passer;) Gullgarn heklenål 8 mm og 60 masker. Chartet fant jeg her.
|
Sitat:
|
Jeg synes denne er så fin:
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=15&lang=no men mister jo motet alt i første linje av oppskriften - "legg opp 640 masker..." Men det er jo ikke mange pinnene med så mange masker egentlig... Hm. Kanskje jeg skal gjøre et forsøk. Må høre med min private "garn-pusher" i morra om hun har dette garnet eller et annet som kan brukes istedet. :) Hun er et unikum! |
Sitat:
|
Sitat:
Og så synes jeg knittinghelp er genialt siden de som regel viser både "europeisk" og "kontinental" variant... http://www.knittinghelp.com/videos/decreases |
Sitat:
|
I går strikka jeg et stykke på ei jakke i Alpakkagarn, men la det vekk igjen. Er bare ikke i strikke-jakke-modus.
Er på jakt etter inspirasjon til noe nytt. Hva skal mor strikke nå da tro? |
2 Vedlegg
Broderen hadde stappet noe garn inn i julegaven, så i romjula har det blitt vest på miniprinsessa mi :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nydelig prinsesse med flott vest :)
Jeg fant frem heklenåla og noen rester naturhvitt Mor Aase. La opp luftmasker i 1,5 meter og begynte å hekle rundt og rundt med 2 staver og 2 luftmasker, sånn vridd skjerf-sak :) kanskje pynte opp med noen hekla blomster med en perle på etterhvert. |
Hvordan i all verden har jeg fått lagt inn 2 innlegg?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |