Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dilly 05-06-12 22:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355002)
Takk, men jeg vet jo dette fra da jeg var i arbeid og hadde biinntekter. :) (Og det lille jeg jobber ved siden av aap er ikke nok eller stabilt nok til at jeg tror det er verdt å endre skattebetingelser for). Bare akkurat den dagen ble jeg brått veldig usikker om Nav sånn sett går som arbeidsgiver, og måtte få et svar fort. Lett for å bli forvirra muligens? ;) Jeg har jo ellers et biskattekort hos et firma jeg gjør noen småjobber for til vanlig, så egentlig visste jeg det jo, men i blant går hjernen i blank. :cool:

Og, hehe, service-bedrift ... Jeg antar du ikke har jobba på Nav Grünerløkka. :cool:

He he, nei da, så galt er det ikke, men har vært i skatteetaten ganske lenge.
Sånn del 2 av skattekortet, det er som sagt et rent skattekort, og det kan du få så mange eksemplarer av som du ønsker, enten du har 1 eller 8 bi-jobber...

Skatt er noe herk, og kan virke ganske vanskelig, men det er bare å spø rre, f.eks. meg eller noe... :)

langaard 05-06-12 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1354996)
Ok, et spørsmål til siden dere var så effektive :)
Vi skal i bursdag på lørdag (40 år). Innbydelsen sier terrasse / hagehabitt! La meg i tillegg legge til at dette ikke er de mest formelle menneskene jeg kjenner.
Hva ville dere ha valgt å ta på dere? :)

Grilldress:lol:

Carisma 05-06-12 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1354994)
Man kan måtte snu på krona selv om man tjener "greit" også, dessverre.:p

Jeg har levd på alt fra veldig lite via greit til endelig litt romslig, og jeg må si det er mer slitsomt å ha det greit. Med større inntekt følger ofte større utgifter også. :rolleyes: på lite måtte man ha kontroll på alt.

Forøvrig mente jeg at alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet.

smgj 05-06-12 22:40

Hva pokker er det som knirker/knaker/gnurer i huset vårt ... nå????

Kanskje 05-06-12 22:44

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1354963)
Noen som kjenner til teen Matte leão? cha mate tosado Peso liquido.

Prøvde denne i dag, og den både lukter og smaker tobbak:confused: Denne går i søpla, for jeg klarer ikke drikke den.

slik ser den ut
http://steepster.com/teas/matte-leao...a-mate-tostado

er bare så nysgjerrig på dette jeg. Er dette faktisk te med tobakk smak? eller laget jeg den litt for sterk kanskje :confused:

LaLa77 05-06-12 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1355010)
Grilldress:lol:

God ide! :D Det jeg har vurdert bare på surr, er å ta på meg det jeg har hatt på meg i hagen/ terrassen. Vi har bygd opp hagen på nytt, så for meg er hageantrekk ; slitt arbeidsbukse med masse lommer til verktøy, joggesko med malingsflekker, og bustete hår :D
Og heller skifte til normale klær litt senere :)
Det er jo et hageantrekk!!!

Carisma 05-06-12 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1355016)
Hva pokker er det som knirker/knaker/gnurer i huset vårt ... nå????

Rotter? Kakkerlakker? Eller bor dere på en gammel indianerkirkegård? :D

LaLa77 05-06-12 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1355000)
Da hadde jeg kledd meg i hva som helst :) Om det var varmt, gjerne shorts/skjørt og t-skjorte/topp, og ellers samme hva. Dette må jo være helt greit og valgfritt :)
God kveld og kos deg masse.

Takk for svar, det er litt det jeg har tenkt selv, utenom når jeg har fått rare ideer i hodet :)

LaLa77 05-06-12 22:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1355004)
Pent, varmt og uformelt. :)
Lag-på lag... og med et par lette pledd i bilen.

Pledd er en lur ide! :)

smgj 05-06-12 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355022)
Rotter? Kakkerlakker? Eller bor dere på en gammel indianerkirkegård? :D

Heldigvis ikke... de to første er skumle, og den siste får meg til å tenke på Steven Kings "Pet cemetery" ... :eek:

Nei - fant ut av det --- var gubben som satt på gjesterommet/kontoret og så på en videosnutt med "lydspor i mye vind" :o

Photobscura 05-06-12 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355013)
Forøvrig mente jeg at alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet.

Vel, det skal jo liksom være noe som gjelder for alle som er så uheldige at de kommer i en møkkasituasjon hvor de er arbeidsuføre, og skal sånn sett være en selvfølge. Sitter ikke akkurat og jubler av den grunn når jeg mesteparten av tida har levd under fattigdomsgrensa. ;) (Med det sagt er jeg så klart takknemlig for at jeg bor i Norge). Jeg har hatt det greit, og jeg har hatt det sånn at jeg faktisk går i minus hver måned dersom jeg både skal spise OG betale regninger. Jeg vet hva jeg foretrekker. (Men så har jeg kontroll uansett hvor mye jeg tjener, da).

Nei, nå ååååårker jeg ikke å snakke mer om penger!

Kitt 05-06-12 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355013)
...........alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355030)
Vel, det skal jo liksom være noe som gjelder for alle som er så uheldige at de kommer i en møkkasituasjon hvor de er arbeidsuføre, og skal sånn sett være en selvfølge.

Gjelder jo også de som jobber i stat og kommune. Det er skattepenger som betaler lønna vår også, alt går jo ikke til "trygd"!:p

Penger er noe dritt! Men det er tross alt de vi lever av i vårt samfunn!:p

langaard 05-06-12 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1355021)
God ide! :D Det jeg har vurdert bare på surr, er å ta på meg det jeg har hatt på meg i hagen/ terrassen. Vi har bygd opp hagen på nytt, så for meg er hageantrekk ; slitt arbeidsbukse med masse lommer til verktøy, joggesko med malingsflekker, og bustete hår :D
Og heller skifte til normale klær litt senere :)
Det er jo et hageantrekk!!!

:ja: Go for it:D

Carisma 05-06-12 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355040)
Gjelder jo også de som jobber i stat og kommune. Det er skattepenger som betaler lønna vår også, alt går jo ikke til "trygd"!

jepp, var jo nettopp det jeg sa. Og gjelder ikke bare trygd, jeg tok jo ut litt av sparepengene da jeg var i barselperm.

Photobscura 06-06-12 00:21

Og skolene vi går på, og legene som vi går til, og sykehusene vi blir innlagt på, og gamlehjemme vi havner på til slutt (osv osv). Fine greier!

Photobscura 06-06-12 06:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1355047)
Ok, men det jeg ikke ville si direkte, men prøvde å legge mellom linjene var at det er vel unødvendig å klage på å betale skatt når man er avhengig av å få den tilbake.
Forøvrig er det nok ikke plass til oss i hverken helsevesenet eller på offentlige gamlehjem innen vi trenger det, så vi får bare igjen en brøkdel av det vi betaler gjennom livet.

Siste ord fra meg ifm med dette: jeg har ikke noen steder klaget over å betale skatt.

TrillTrall 06-06-12 08:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1354996)
Ok, et spørsmål til siden dere var så effektive :)
Vi skal i bursdag på lørdag (40 år). Innbydelsen sier terrasse / hagehabitt! La meg i tillegg legge til at dette ikke er de mest formelle menneskene jeg kjenner.
Hva ville dere ha valgt å ta på dere? :)

Snekkershorts, støvler / crocks, hagehansker, et par hageredskaper i lomma og en solhatt eller caps. :)

LaLa77 06-06-12 10:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1355071)
Snekkershorts, støvler / crocks, hagehansker, et par hageredskaper i lomma og en solhatt eller caps. :)

Hehe, da blir jeg sikkert søt! :p

Kitt 06-06-12 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1354770)
Og så lurer jeg på en annen ting. Er det virkelig tilfelle at en som går på aap havner på sosialstønad dersom søknaden avslås? Vedkommendes aap går ut august 2013. Jeg mener å ha hørt at dersom søknadsbehandlinga tar lenger tid enn dét, så vil aap-en antageligvis midlertidig utvides, og i ytterste fall kan den bli forlenget med ett år, og kanskje også dersom et eventuelt avslag påklages og fram til klagen er behandlet ... Men etter det? Vi snakker om et meget reellt tilfelle av noen som absolutt burde få uføretrygd her, altså ... Men man vet aldri med systemet ... :o Og dette var mer eller mindre hva vedkommende fikk beskjed om på Nav akkurat nå og er livredd for å havne på sosialpenger "for alltid". Alle vet jo at det ikke er mulig å leve på over tid ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1354872)
Jeg har søkt uføre etter at nav ba meg om det og fikk beskjed fra nav- damen min at dersom den ikke ble innvilget, ville jeg få 3 nye år på AAP hvor tiltaket skulle være å bli frisk!:p Men det er nok ikke vanlig over alt!
Behandlingstiden for uføre er ca 8 måneder og det er også den tiden man får AAP mens søknaden behandles.
Er borte i MANGE i den situasjonen og har ALDRI hørt om noen som må på sosialen fordi nav er så ulidelig trege til å behandle uføresøknader. (Som jeg går ut i fra at du mener, selv om du bare skrev søknad)
Får man avslag på uføresøknaden, skaffer man seg advokat med fri rettshjelp og KLAGER så fort som bare f.... og da går det som regel gjennom ASAP!
MAsse lykke til til vedkommende! Grusom tortur å la folk gå så lenge å vente på noe sånt!:mad:

Rare greier!
I dag fikk jeg brev fra nav! Alltid like spennende! Eller kanskje heller skummelt! Konvolutten var alt for tynn til å innholde noe vedtak ang uføre i hvert fall!
Det var et vedtak ang AAP i perioden jeg vurderes for uføretrygd! Og jeg hadde oppfattet riktig. Det står at jeg er innvilget AAP ut august i første omgang, noe som er ca 4,5 måned fra jeg leverte søknaden. Og det står at om de ikke er ferdige med å behandle søknaden til da, vil AAP forlenges i inntil 4 måneder til!
Men, det står jo også at om kravet blir avslått, stanses AAP, også om man klager!
Har jo en avtale med min saksbehandler som har fulgt meg de siste 6 årene (minus en periode på attføring før hun lært det), men ønsker jo helst å få innvilget uføre nå etter så mye tull i så mange år!

Zillah 06-06-12 16:11

Meir om mat...

I går var ikkje alle elevane gått da eg slutta for dagen, fordi dei held på med eksamensførebuingar. I dag tidleg da eg kom, var det skrekkeleg rotete i den kroken der ei av jentene hadde holdt til (uvisst kor godt budd ho blei av å ligge på sofaen heile dagen, men ho om det). Mest søppel, men også 6 pakkar bacon... (!!)

For meg er det heilt skrekkeleg å skulle måtte kaste mat. Spesielt ettersom vi har det så trangt at det ikkje er sjølvsagt at vi får ete oss mette kvar dag. Ville de tatt sjansen på at det framleis går å bruke etter eit døgn i romtemperatur?

TrillTrall 06-06-12 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1355233)
Meir om mat...

I går var ikkje alle elevane gått da eg slutta for dagen, fordi dei held på med eksamensførebuingar. I dag tidleg da eg kom, var det skrekkeleg rotete i den kroken der ei av jentene hadde holdt til (uvisst kor godt budd ho blei av å ligge på sofaen heile dagen, men ho om det). Mest søppel, men også 6 pakkar bacon... (!!)

For meg er det heilt skrekkeleg å skulle måtte kaste mat. Spesielt ettersom vi har det så trangt at det ikkje er sjølvsagt at vi får ete oss mette kvar dag. Ville de tatt sjansen på at det framleis går å bruke etter eit døgn i romtemperatur?

Hun har sikkert glemt det i all eksamens-forvirringen. :) Ja, jeg hadde nok brukt det, åpne en pakke og lukt på den - lukter det greit så er det brukanes også. Du skal jo ikke spise det rått heller, men steke det godt først og det er jo røkt (bacon er jo røkt), med mindre det bare er sprøytet inn røykaroma da... :rolleyes:

Jeg glemte en gang flere pakker middagspølser i gangen hjemme (jada, litt sløv ja...), de ble stående over natten før jeg husket dem, men det gikk helt fint å spise dem. :)

Photobscura 06-06-12 16:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355214)
Rare greier!
I dag fikk jeg brev fra nav! Alltid like spennende! Eller kanskje heller skummelt! Konvolutten var alt for tynn til å innholde noe vedtak ang uføre i hvert fall!
Det var et vedtak ang AAP i perioden jeg vurderes for uføretrygd! Og jeg hadde oppfattet riktig. Det står at jeg er innvilget AAP ut august i første omgang, noe som er ca 4,5 måned fra jeg leverte søknaden. Og det står at om de ikke er ferdige med å behandle søknaden til da, vil AAP forlenges i inntil 4 måneder til!
Men, det står jo også at om kravet blir avslått, stanses AAP, også om man klager!
Har jo en avtale med min saksbehandler som har fulgt meg de siste 6 årene (minus en periode på attføring før hun lært det), men ønsker jo helst å få innvilget uføre nå etter så mye tull i så mange år!

Jøss, timing, liksom ... :o Det er jamen ikke lett! :eek: Nå håper og tror jeg at det er så selvfølgelig både i din og omtalte persons sak at dette går bra, men det betyr da i praksis at OM (bank i bordet) du skulle få avslag, og klager, så vil du da eventuelt måtte leve på sosialstønad inntil klagen er behandlet når aap-en går ut? (Og om så, betale det tilbake dersom klagen innrømmes). Føttigrisen ... :o

smgj 06-06-12 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1355238)
Hun har sikkert glemt det i all eksamens-forvirringen. :) Ja, jeg hadde nok brukt det, åpne en pakke og lukt på den - lukter det greit så er det brukanes også. Du skal jo ikke spise det rått heller, men steke det godt først og det er jo røkt (bacon er jo røkt), med mindre det bare er sprøytet inn røykaroma da... :rolleyes:

Jeg glemte en gang flere pakker middagspølser i gangen hjemme (jada, litt sløv ja...), de ble stående over natten før jeg husket dem, men det gikk helt fint å spise dem. :)

Det er uansett røkt/ikke røkt nitritt og salt i baconet og det er begge holdbarhetsmiddel.

Er enig - lukt på det.

Kanskje 06-06-12 18:32

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre. :veitikke:

Så det er vel lurt å leke litt detektiv :detektiv:og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

De er både dyre og avanserte disse flate moderne.

Jeg trenger en telefon med
* godt og enkelt kamera
* som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp
* bruke på internett
* lett å bruke, skrive på
* tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider.

Noen som utmerker seg da?:hjelp:

TrillTrall 06-06-12 18:39

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1355284)
Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.

Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre. :veitikke:

Så det er vel lurt å leke litt detektiv :detektiv:og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste

* godt og enkelt kamera
* bruke på internett

Jeg har en LG 500 Optimus one og er veldig fornøyd med den. :) De første to dagene surret jeg en del, men det tok ikke lang tid før jeg overhodet ikke kunne tenke meg å gå tilbake til taste-telefon igjen!

Det eneste jeg har å utsette på den er at den er glatt - det er liksom ingenting som holder igjen om den først glipper ut av hendene og det gjør den innimellom når jeg skal gripe den i farta. Så den har gått i golvet noen ganger så telefon, deksel og batteri flagrer i alle retninger, men etter at den er pent satt sammen igjen virker den like godt. :)

Betalte ca. 1500,- på cdon.com (el. cdon.no?) uten binding for ett år siden.

Nerthus 06-06-12 18:42

Sitat:

* godt og enkelt kamera
* bruke på internett

Er ekstremt fornøyd med samsung galaxy s2 - selv om den ikke bør gå så mange ganger i gulvet ;) Du kan vel kjøpe til en ordentlig holder som kan dempe litt kanskje? Den er veldig intuitiv å bruke og jeg har hatt MANGE telefoner opp gjennom årene... har kjentfolk som også er fornøyde med htc sine.
De som tåler litt mer hardhendt behandling er vel ikke med store skjermer?

Her er link til dinside.no som har hatt stadige tester på mobiler - kanskje du kan finne inspirasjon der?

Lich 06-06-12 19:25

Jeg kjøpte nylig i Phone 4 etter at Nokiaen sa takk og farvel .Den har fantastisk kamera ,veldig enkel å forstå og utrolig morsom å leke med ,jeg er en barnslig sjel,liker å leke,men man kan også ringe med den.

Har pakket den inn i et futeral da tåler den en tur i gulvet

Ulempen er at den er dyr :rolleyes:

elien 06-06-12 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1355295)
Er ekstremt fornøyd med samsung galaxy s2 - selv om den ikke bør gå så mange ganger i gulvet ;) Du kan vel kjøpe til en ordentlig holder som kan dempe litt kanskje? Den er veldig intuitiv å bruke og jeg har hatt MANGE telefoner opp gjennom årene... har kjentfolk som også er fornøyde med htc sine.
De som tåler litt mer hardhendt behandling er vel ikke med store skjermer?

Her er link til dinside.no som har hatt stadige tester på mobiler - kanskje du kan finne inspirasjon der?

Kan si meg enige om Samsung, er kjempefornøyd. Var på forhånd skeptisk til tuch, men det går kjempegreit:)
Jeg har på en slags "demper/beskyttelse" på den, å den har gått i gulvet noen ganger. Har gått greit til nå.

Elin

smgj 06-06-12 20:39

Omtrent hvilken som helst nyere android-telefon (samsung, lg, htc osv) eller iphone har det du etterspør. Uansett trenger du et deksel for å ta imot litt når den ramler i golvet. Det koster ikke all verden - spesielt ikke fra ebay. 20-40 kr er nok. Min samsung har vært i golvet noen ganger og det har gått helt fint *bank i bordet* så langt. Den fikk noen skrammer etter siste tur siden det var asfalt der.. men bare på kanten, heldigvis. Den har også vært en kjapp tur i badekaret (lydbok + ledning + reise seg ... ), men jeg tok ut batteriet umiddelbart og la den i stekeovnen på laveste varmluft med døra på gløtt noen timer. Siden har den vært like god.

Kanutten 06-06-12 21:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lich (Innlegg 1355324)
Jeg kjøpte nylig i Phone 4 etter at Nokiaen sa takk og farvel .Den har fantastisk kamera ,veldig enkel å forstå og utrolig morsom å leke med ,jeg er en barnslig sjel,liker å leke,men man kan også ringe med den.

Har pakket den inn i et futeral da tåler den en tur i gulvet

Ulempen er at den er dyr :rolleyes:

Jeg har en ip4s, jeg elsker den! Jeg har padding rundt hele mobbisen så den tåler det meste. Jeg kom over et fabelaktig tilbud på denne; betalte kun kr 1 for mobilen og nå 199 kr pr måned med 500 min fri ringtid, 500 fri sms og 500 Mb. Sabla billig!

Lich 06-06-12 22:24

Ja 4s er den jeg har også husket det nå,så morsom:D
Erstatter kamera og notisbok også.

Supera 07-06-12 01:53

Sitat:

* godt og enkelt kamera
* bruke på internett

De aller fleste smartmobiler har de fleste funksjonene du etterspør. Det er litt tilvenning å skrive på touchmobil, men jeg synes touchmobil med god og stor skjerm er mye lettere å skrive på enn den siste tastetelefonen jeg hadde (som jeg kasserte etter noen måneder på grunn av dette).

De tre topptelefonene akkurat nå er visstnok Samsung Galaxy S3 med HTC One X og en annen jeg ikke husker hårfint bak. Jeg har HTC One X og er så langt strålende fornøyd. Har bare hatt den noen uker da. Min HTC One X kom med et flott etui med innebygget stativ på:
https://www.gearzap.com/media/catalo.../_/a_26_52.jpg

http://www.handtec.co.uk/shopimages/...se_White_M.jpg

Bønna200 07-06-12 12:21

Når man skal lage dobbel posjon vanlige hveteboller, skal man doble gjæren også? Jeg mener å ha hørt et sted at det kan bli for mye gjær?

Kitt 07-06-12 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1355549)
Når man skal lage dobbel posjon vanlige hveteboller, skal man doble gjæren også? Jeg mener å ha hørt et sted at det kan bli for mye gjær?

Du trenger bare en halv gang så mye gjær, ja.:)

Bønna200 07-06-12 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355562)
Du trenger bare en halv gang så mye gjær, ja.:)

Takk, søteste Kitt. :)

Photobscura 07-06-12 14:33

Noen som har god peiling på retro/vintage-varer, som kan si meg hva et respatex-bord i grei stand kan gå for? Kan nevnes at jeg bor midt i hipstergryta på Grünerløkka, og har sett sånne gå for opp til 3000 spenn, men vet ikke hvor reellt det faktisk er. (Fant et i bakgården min, utrolig hva folk for det første er villig til å kaste, og for det andre tror kan gå for restavfall. :p)

Kitt 07-06-12 14:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1355595)
Noen som har god peiling på retro/vintage-varer, som kan si meg hva et respatex-bort i grei stand kan gå for? Kan nevnes at jeg bor midt i hipstergryta på Grünerløkka, og har sett sånne gå for opp til 3000 spenn, men vet ikke hvor reellt det faktisk er.

Sjekk på finn! :)

Photobscura 07-06-12 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1355596)
Sjekk på finn! :)

Hehe, kom på det selv. Ser de går fra alt fra 300-1500 kroner. Men alle er sånne klassiske, dette er faktisk litt spesielt. :) Får lage en annonse etterhvert og se!

Runegutt 07-06-12 14:59

3000,- for respateks. Hleeeeelp :)

Er helt forfjupset. Dette er forhåbentligvis et østlandsfenomen.

Photobscura 07-06-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1355600)
3000,- for respateks. Hleeeeelp :)

Er helt forfjupset. Dette er forhåbentligvis et østlandsfenomen.

Jeg vet! Det er galskap. Men det har blitt kasta så mange av dem, at de er på grensen til unike, og folk er ville etter funkis-retro her i byen ... (Jeg ville aldri betalt det for et, men jeg synes de er dødsfine. Heldigvis fikk jeg reddet et klassisk et fra mormor og morfar før det ble til malingsbord.)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.