![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sånn del 2 av skattekortet, det er som sagt et rent skattekort, og det kan du få så mange eksemplarer av som du ønsker, enten du har 1 eller 8 bi-jobber... Skatt er noe herk, og kan virke ganske vanskelig, men det er bare å spø rre, f.eks. meg eller noe... :) |
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig mente jeg at alle som får lønn eller andre ytelser fra staten betaler inn til noe de får direkte tilbake mens vi som jobber i privatsektor betaler mer til felleskapet. |
Hva pokker er det som knirker/knaker/gnurer i huset vårt ... nå????
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
er bare så nysgjerrig på dette jeg. Er dette faktisk te med tobakk smak? eller laget jeg den litt for sterk kanskje :confused: |
Sitat:
Og heller skifte til normale klær litt senere :) Det er jo et hageantrekk!!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei - fant ut av det --- var gubben som satt på gjesterommet/kontoret og så på en videosnutt med "lydspor i mye vind" :o |
Sitat:
Nei, nå ååååårker jeg ikke å snakke mer om penger! |
Sitat:
Sitat:
Penger er noe dritt! Men det er tross alt de vi lever av i vårt samfunn!:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og skolene vi går på, og legene som vi går til, og sykehusene vi blir innlagt på, og gamlehjemme vi havner på til slutt (osv osv). Fine greier!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
I dag fikk jeg brev fra nav! Alltid like spennende! Eller kanskje heller skummelt! Konvolutten var alt for tynn til å innholde noe vedtak ang uføre i hvert fall! Det var et vedtak ang AAP i perioden jeg vurderes for uføretrygd! Og jeg hadde oppfattet riktig. Det står at jeg er innvilget AAP ut august i første omgang, noe som er ca 4,5 måned fra jeg leverte søknaden. Og det står at om de ikke er ferdige med å behandle søknaden til da, vil AAP forlenges i inntil 4 måneder til! Men, det står jo også at om kravet blir avslått, stanses AAP, også om man klager! Har jo en avtale med min saksbehandler som har fulgt meg de siste 6 årene (minus en periode på attføring før hun lært det), men ønsker jo helst å få innvilget uføre nå etter så mye tull i så mange år! |
Meir om mat...
I går var ikkje alle elevane gått da eg slutta for dagen, fordi dei held på med eksamensførebuingar. I dag tidleg da eg kom, var det skrekkeleg rotete i den kroken der ei av jentene hadde holdt til (uvisst kor godt budd ho blei av å ligge på sofaen heile dagen, men ho om det). Mest søppel, men også 6 pakkar bacon... (!!) For meg er det heilt skrekkeleg å skulle måtte kaste mat. Spesielt ettersom vi har det så trangt at det ikkje er sjølvsagt at vi får ete oss mette kvar dag. Ville de tatt sjansen på at det framleis går å bruke etter eit døgn i romtemperatur? |
Sitat:
Jeg glemte en gang flere pakker middagspølser i gangen hjemme (jada, litt sløv ja...), de ble stående over natten før jeg husket dem, men det gikk helt fint å spise dem. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Er enig - lukt på det. |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg må desverre bytte ut min kjære sonyericson w995 som har tatt kvelden. Og tenkte på en sånn flat sak, med stor skjerm.
Jeg har aldri hatt sånn telefon, så jeg aner ikke hvordan de virker, eller hvem som er bedre enn andre. :veitikke: Så det er vel lurt å leke litt detektiv :detektiv:og prøve å finne ut noe, og ikke bare kjøpe første og beste De er både dyre og avanserte disse flate moderne. Jeg trenger en telefon med * godt og enkelt kamera * som jeg kan bruke å høre musikk på f.eks med wimp * bruke på internett * lett å bruke, skrive på * tåle noen turer i gulvet, for det hender fingrene mine ikke samarbeider. Noen som utmerker seg da?:hjelp: |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det eneste jeg har å utsette på den er at den er glatt - det er liksom ingenting som holder igjen om den først glipper ut av hendene og det gjør den innimellom når jeg skal gripe den i farta. Så den har gått i golvet noen ganger så telefon, deksel og batteri flagrer i alle retninger, men etter at den er pent satt sammen igjen virker den like godt. :) Betalte ca. 1500,- på cdon.com (el. cdon.no?) uten binding for ett år siden. |
Sitat:
De som tåler litt mer hardhendt behandling er vel ikke med store skjermer? Her er link til dinside.no som har hatt stadige tester på mobiler - kanskje du kan finne inspirasjon der? |
Jeg kjøpte nylig i Phone 4 etter at Nokiaen sa takk og farvel .Den har fantastisk kamera ,veldig enkel å forstå og utrolig morsom å leke med ,jeg er en barnslig sjel,liker å leke,men man kan også ringe med den.
Har pakket den inn i et futeral da tåler den en tur i gulvet Ulempen er at den er dyr :rolleyes: |
Sitat:
Kan si meg enige om Samsung, er kjempefornøyd. Var på forhånd skeptisk til tuch, men det går kjempegreit:) Jeg har på en slags "demper/beskyttelse" på den, å den har gått i gulvet noen ganger. Har gått greit til nå. Elin |
Omtrent hvilken som helst nyere android-telefon (samsung, lg, htc osv) eller iphone har det du etterspør. Uansett trenger du et deksel for å ta imot litt når den ramler i golvet. Det koster ikke all verden - spesielt ikke fra ebay. 20-40 kr er nok. Min samsung har vært i golvet noen ganger og det har gått helt fint *bank i bordet* så langt. Den fikk noen skrammer etter siste tur siden det var asfalt der.. men bare på kanten, heldigvis. Den har også vært en kjapp tur i badekaret (lydbok + ledning + reise seg ... ), men jeg tok ut batteriet umiddelbart og la den i stekeovnen på laveste varmluft med døra på gløtt noen timer. Siden har den vært like god.
|
Sitat:
|
Ja 4s er den jeg har også husket det nå,så morsom:D
Erstatter kamera og notisbok også. |
Sitat:
De tre topptelefonene akkurat nå er visstnok Samsung Galaxy S3 med HTC One X og en annen jeg ikke husker hårfint bak. Jeg har HTC One X og er så langt strålende fornøyd. Har bare hatt den noen uker da. Min HTC One X kom med et flott etui med innebygget stativ på: https://www.gearzap.com/media/catalo.../_/a_26_52.jpg http://www.handtec.co.uk/shopimages/...se_White_M.jpg |
Når man skal lage dobbel posjon vanlige hveteboller, skal man doble gjæren også? Jeg mener å ha hørt et sted at det kan bli for mye gjær?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har god peiling på retro/vintage-varer, som kan si meg hva et respatex-bord i grei stand kan gå for? Kan nevnes at jeg bor midt i hipstergryta på Grünerløkka, og har sett sånne gå for opp til 3000 spenn, men vet ikke hvor reellt det faktisk er. (Fant et i bakgården min, utrolig hva folk for det første er villig til å kaste, og for det andre tror kan gå for restavfall. :p)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
3000,- for respateks. Hleeeeelp :)
Er helt forfjupset. Dette er forhåbentligvis et østlandsfenomen. |
Sitat: