![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
jaja jeg ser at jeg svarte litt imot meg selv der, men nå gjalt det jo faktisk et spørsmål OM dette med å svare på de med mange spørsmålstegn og da gjør jeg unntak :p Hadde hun skrevet akkurat det samme innlegget 2 ganger hvor ene hadde mange tegn og det andre normalt, så hadde jeg heller quotet det uten tegnene :)
|
de siste dagene har jeg fått blåmerker bare jeg så vidt dulter borti noe. noen som vet hva det kan komme av? jeg ser snart ut som et verdenskart...
|
Sitat:
|
Sitat:
Som Kitt svarer på dette er det varmeutslett, eller svetteutslett. Jeg har hatt massevis av sånt utslett og tok det for å være soleksem, helt til jeg leste i et ukeblad om det. Der sto det følgende (omtrent slik jeg husker det): 1. Hvis du får slikt utslett skal du ALDRI bruke høyere solfaktor enn 12. Solkrem med høyere faktor "stenger" svetten inne slik at huden ikke får puste skikkelig. 2. Spis E-vitamin hver dag hele sommerhalvåret, begynn ved påsketider for å forberede huden til sommersola. Jeg kastet alle gamle solkremer med høy faktor og har siden bare brukt faktor 12, jeg spiser E- og B6-vitamin hver dag - året rundt, og jeg har aldri siden hatt sol-/svetteutslett. Nå skal ikke jeg påstå at dagens solkremer med høyere faktor stenger svetten inne, men det var det som sto i det bladet. Og det virket iallfall slik på mine blemmer! Verd å prøve, og heller være kortere tid om gangen i sola til huden blir tilvendt. :) |
Og jeg som moderator fjerner alle overflødige utrops- og spørsmålstegn fra trådtitler. Just so you know! ;)
|
Sitat:
Er egentlig ikke ute alle mulige og umulige kjerringråd, ville bare poengtere at jeg og mange med meg ikke opplever å få bedre hud av lavkarbo - tvert i mot! |
Synes det er så godt med noe kaldt og søtt nå på varme sommerkvelder....og da står valget mellom Cola Zero og Fun Light med BonAqua m kullsyre.....
Skal jeg nå først velge mellom pest og kolera ..... så er vel det beste Fun Light med boblevann ? Innbiller meg at det er "sunnere" enn Cola Zero. Har bestilt Stevia dråper m smak og håper de dukker opp snart...... |
Sitat:
|
Jeg skal tørketromle en dundyne, og mener å ha lest et tips om å putte i et par tennisballer sammen med dyna sånn at ikke dunene klumper seg. Nå har ikke jeg noen tennisballer, eller planer om å kjøpe noen. Noen gode alternativer? F.eks et par småsko med gummisåle, vil det funke?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Men her i huset tåler inget bestikk å vaskes i maskinen lenger.... |
Sitat:
Her må jo være stedet å gjøre av de notoriske crocs'ene? :D |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor får jeg kjøpt vaniljepulver (som jeg ser står i mange oppskrifter)?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag begynner jeg med ketolyse igjen og siden det er en stund siden sist jeg var på det så har jeg begynt å glemme litt. Jeg sitter å lager en dagsmeny nå, men havner på ca 4 g karbo. Er det sånn at jeg ikke vil gå ned om jeg er for lav på kh? bør jeg heller la det være som det er, men 'fylle opp' med grønnsaker for å øke karbene? eller fettholdigeproduketer som rømme og ost?
|
Sitat:
Hva du skal fylle på karbokvoten din med kommer an på hvor mye fett du har fra før. I utgangspunktet foreslår jeg at du fyller opp med mest mulig grønnsaker og supplerer med fete meieriprodukter dersom det er knapt med fett. |
Takk for svar! Dette høres jo helt logisk ut. Jeg la til ett måltid til, altså en omelett til lunsj også, og ekstra grønnsaker her og der og er nå opp i 6,2 g. Skal se om jeg kan legge til noe til de andre måltidene også så kommer jeg meg nok opp til 15 g karbo i såfall. Sånn som ting står nå så er jeg på 69% fett og 29% protein, og da 2% karbo. Så jeg skal prøve å få opp fettet litt med et par skjeer cocosa også tenkte jeg, men det vil jo ikke få opp karboen hmm.. tenkte at jeg hvertfall må opp til 75% fett og med cocosa så synker proteinprosenten litt, ideelt rundt 20 % om jeg husker rett.
|
Hvorfor anbefales det egentlig så mange steder å ligge unna kaffe/koffein de første ukene av et lavkarbokosthold? Jeg har inntrykk av at veldig mange ikke dropper kaffen, men opplever likevel ingen problemer med det.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08. |