![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Det er meir sensitivt i ansiktet... Ein brenn jo i hårsekken, så eg må seie eg har kjent det. Det er nærare 13 år sidan eg tok behandling, men eg kan føle kjensla av korleis det kjennest.
|
Sitat:
|
Kan fiberHUSK og HUSK (den grønne boksen de selger på helsekost) brukes på samme måte? Altså, det jeg lurer på er om fiberHUSK egner seg bedre til baking og om denne også kan brukes til mageregulerende middel slik som HUSK, eller om det er et fett hva jeg kjøper.
Og som et tilleggsspørsmål: Dersom jeg bruker HUSK for å få skikk på magen min, er det noen karbohydrater som må tas med i regnskapet da? Dersom jeg skulle bruke hele linfrø i stedet (men det fungerer ikke så bra på meg ...) regner jeg med at de går ufordøyd gjennom og derfor ikke trenger å tas med i karboregnskapet? |
Sitat:
Jeg bruker begge disse både til baking og som mageregulerende, og det går helt fint. Men jeg tror produsenten har ment den gule til baking og den grønne til mageregulering :) Sitat:
På fiberHUSK-pakken (gul) står det 0g karbohydrater og 85g kostfiber, mens det på HUSK-pakken (grønn) finner jeg ingen informasjon om næringsinnhold - og heller ikke på produsentens hjemmeside Men siden begge disse produktene i bunn og grunn er samme produkt, har de sansynligvis også samme næringsinnhold. |
Da kjøper jeg fiberHUSK. Syns ikke den grønne HUSK-pakken egner seg så godt til matlaging :)
|
Sitat:
|
hvor lang tid tar det etter graviditet før hoftene er på plass? Litt ekkelt med denne slingringa. :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvorfor reklamerer apotekene med solkrem til kropp - og en til ansikt??
Er det for å få selge flere produkter? Trenger man en til ansikt, og hva er forskjellen? |
Det er vel ikke anbefalt å bruke produkter som er egnet for kroppen i ansiktet, man bruker jo ikke bodylotion i stedet for hudkrem? Produktene inneholder sikkert litt annerledes ingredienser, og solfaktoren er vel gjerne høyere i ansiktssolkremene?
Jeg vet ikke jeg da, bare gjetter. Det sikkert ikke så stor forskjell at det gjør noe for mennesker med normal hud, og dem med problemhud kjøper sikkert solkrem for ansiktet hos hudpleier alikevel.. :) |
Huden i ansiktet er mye mer skjør enn den på f.eks overarmer eller mage og da er det ikke alt man kan bruke i ansiktet som er ok for kropp.. noe bedre grunn kommer jeg ikke på. Helt sikkert noen som greier å svare bedre enn meg :p
|
Det er flere merker som har krem både til kropp og ansikt i èn flaske. Jeg driter i det, jeg bruker den samme. Jeg tror vær og vind har mer å si for rynkene i ansiktet mitt enn de få dagene i året jeg bruker den solkremen...
|
Sitat:
Så kan man jo da lure på hvorfor ikke alle solkremer er laget som solkremene for ansikt, men det er nok det at ingrediensene de bruker i solkrem for kropp er billigere, og dessuten er det nok vanskelig å lage vannfaste solkremer om man kun skal bruke "bra for ansiktet"-ingredienser - regner jeg med? Skulle jeg brukt solkrem for kropp i ansiktet fast hadde jeg ikke blitt et pent syn til slutt :p Men så er jeg også veldig nøye med hva jeg putter i ansiktet. Bruker generelt ikke hudpleieprodukter fra apotek ettersom de etter min erfaring er ræææææva. Bruker kun merker som f.eks. Decléor og MD Formulations, samt ren mineralsminke. Sånn går det når man har slitt med dårlig hud tidligere, da blir man litt fanatisk. |
Åh:o Jeg har motsatt erfaring, har prøvd masse kremer fra hudpleiebutikker o.l, og enten er det for fett og veldig ofte fikk jeg en prikkende fornemmelse i huden og rød hud av dem. Rett og slett oversensitiv. Sluttet til slutt å prøve nye og brukte ingenting, men huden ble så tørr i visse partier. Men så har jeg funnet min favoritt på apoteket, av merke La Roche er den. Milde produkter, til og med makeuplotionen de har er jeg utrolig fornøyd med, den er så mild og tar likevel all sminken, det har jeg ikke opplevd med andre makeupfjernere.
Men bruker solkremen til barna mine da, og den er vel mild uansett, tenker jeg da. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det som ble redningen for meg var Diane p-piller sammen med strenge og gode hudpleierutiner, hvor jeg kun brukte produkter fra merkene Decléor og MD Formulations. I tillegg bruker jeg kun ren mineralsminke i ansiktet fra merket Everyday Minerals, som er veldig billig i tillegg. Har skrevet litt om det her. Kanskje er dette gammelt nytt for deg, ville bare tipse om det sånn i tilfelle :p |
Sitat:
Gammalt og dårlig nytt, Diane p-piller skal ikke inn i min kropp, heller uren hud. Decleor og MD får jeg neller av og mineralsminke er en dødare for min hud. Har hudpleie og sminke som virker utmerket (har tross alt vært ute en vinternatt før og prøvd det meste). Før lavkarbo hadde jeg en fantastisk hud. Til og med i tenårene hadde jeg knapt nok kviser. Jeg bruker forøvrig veldig lite melkeprodukt i kosten, har vært helt uten det i lange perioder også uten at huden viste noe tegn til å bli bedre. Det siste halvåret har jeg til og med fått urenheter på mage, rygg og armer (til og med hudpleieren min har kommentert dette), er vel bare en bivirkning av lavkarbo jeg må leve med tenker jeg. Har forøvrig sett mange andre også her på forumet som opplever at denne effekten med "mye bedre" hud uteblir i stor grad. |
Lilemy, tar du tilskudd av a og e vitamin? A vitamin skal hemme infeksjoner og avhjelpe hudproblemer, og e vitamin skal øke kretsløpet helt ut i huden.B6 og sink kan også være mulige mangler.
|
Er oddsen mye større for å få svar dersom jeg bruker tusen spørsmålstegn etter spørsmålet mitt?????????????????????????????????????????????? ???????????????????????
(ja, det kalles ironi) |
I teorien, så er det faktisk mye større sjangs for å få svar fordi det ser mye mer desperat ut og det vekker mye mer oppmerksomhet. Meeeen.. jeg hadde aldri i verden giddet å ta meg tid til å svare på det innlegget med mest spørsmålstegn om det sto mellom ett med mang og ett med normal mengde. Jeg hadde nok bare irritert meg og ikke orket å svare, uansett hvor viktig det var å få svar. Skriveleif-inspektøren i meg skriker og hyler så jeg nesten sprekker av aggresjon.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |