![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Fett: 55% Vann: 32% Muskel: 31% Bein: 5,2 kg Den sier ganske nøyaktig det samme hver gang, så den varierer i alle fall ikke mye. Moren min med mer epleform som har tydelig mer fett og mindre muskler enn meg fikk 40-45% på alle tre prosentene. Det får jeg ikke til å stemme. Men så måler denne bare gjennom beina. Lillesøstera mi med BMI 19 fikk ca disse resulatene: Fett: 22% Vann: husker ikke, men sånn 45-50% ca Muskel: 58% (som er langt over normalområdet) Damn! :eek: Hun var fornøyd med resulatene sine, merkelig nok. :geip: Vi visste at hun hadde mye muskler i forhold til kroppen sin (hun har større legger enn mange menn i følge storebroren vår :lol:). Men med en slik høy muskelprosent skulle hun jo være ca kroppsbygger, men alt hun gjør av trening er å ri på hest og hun ser slank ut, ikke muskuløs. Så hun som veier halvparten av meg har altså i følge vekta mi like mye muskler som meg i kg. :confused: Men kan det ha noe med saltbalansen å gjøre kanskje? At kroppen leder for godt eller dårlig strøm så derfor mistolker den resultatet? |
Mine tall ble slik ved forrige måling:
Fett: 39.6% Muskler: 31.0% Vann: 44.2% Vi er omtrentlig like tunge, og på et bilde jeg så av deg i en annen post så det ut som om vi hadde ganske lik kroppsform også. Så jeg tror du trygt kan anta at den vannprosenten er helt feil. Men så rart at den kommer så langt under normalområdet på deg, men "riktig" på mora og søstra di :confused: Jeg vet jo ikke hvor riktig den vekta mi er i henhold til prosentene (innbiller meg at fettprosenten burde være mye høyere), men den er i hvert fall stabil. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??
|
Sitat:
Gjorde noen tulleforsøk nå, og jeg blir ikke helt klok på vekta. Med hælene på vekta men tåballene på gulvet og vekta viste 77 kg: Fett: 36% Vann: 60% Muskler: 60% Stående på alle fire med hendene på vekta og vekta viste 50 kg: Fett: 16% Vann: 60% Muskler: 63% Og da jeg testet med 1,5 kg klær på, så gikk fettprosenten opp, muskelprosenten ned og vannprosenten var lik. |
Sitat:
Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ved måling med slik vekt det snakkes om her....hva er de "ideelle" tallene ?
Hva koster en slik måling på treningssenter ? Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*) |
Hva er den beste måten å få fjernet hår fra overleppa på - PERMANENT?
|
Takk til alle som kom med innspill om maling av kjøkkenet for ei tid sida. Tar med meg tips og råd til eg set i gang når det lir på.
Dagens fråga har kanskje ikkje noko enkelt kort svar, men eg prøver likevel. Kan gjerne svare i PM dersom de heller føler for det. Eg lurer på når ein "kan" fortelje ungane at ein har fått ein ny kjæreste. Ungane mine er 11, 9, 6 og 4. Det blir ikkje aktuelt for dei å treffest på ei stund enda, men det er vanskeleg å hemmeleghalde tekstmeldingar/telefon/chat/gåver i posten/blomster osv. Far deira og eg har budd frå kvarandre i eit drøyt år. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den analyserer hvor mye vann, fett og muskler du har i kroppen gjennom strålinger. |
Sitat:
|
Sitat:
Edit: og der så jeg at du allerede hadde fått svar av Zillah - ikke meningen å gjenta henne, altså :) |
Jeg har kjøpt lavkarbobrød på sunkost. Kan jeg ta det i brødristeren?
|
Sitat:
Sitat:
Vil nok anbefale laser, det er atskillig mindre smertefullt enn elektrolyse og ingen av delene er garantert permanent. Du kan lese mer om hårfjerning med laser her . |
Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle svarene, men Supera; En sånn vekt er på grensen til litt håpløs. Du sier moren din har mer epleform enn deg, og da har hun kanskje tynnere bein også? Jeg veide meg på en sånn vekt en gang, og jeg har alltid hatt tyyyynne bein, jeg måtte le. Tror jeg hadde en fettprosent på typ 25, eller noe. No, sir, det stemmer overhodet ikke, for jeg hadde i virkeligheten på den tiden minst 40, om ikke mer. Nettopp, som du selv sier, den måler knapt nok til hofta. Signalene når ikke langt nok opp.
Og det med muskler kan jo også forklares med at dine kanskje er mer velfordelte. Jeg har jo sett bilder av deg, og du ser ganske jevnt over sterk og kompakt ut. :) Tror egentlig ikke det er noe vits i bruke den vekta i noe sammenligningsøyemed, men kun for din egen del om skal ha noen videre nytte av den. :) |
Sitat:
Jeg legger ikke så mye i de vekt-målingene siden jeg vet at de ikke er helt til å stole på, men at den skulle måle så forferdelig lav vannprosent på meg da? :confused: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55. |