![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Hei jenter!! http://i391.photobucket.com/albums/o...milyer/hei.gif
I går kveld kom vi hjem igjen etter to flotte uker i Spania! Har virkelig vært en avslappende og herlig ferie. Utrolig deilig følelse. Men nå er jeg hjemme igjen, og opp på vekten i morges. Opp 1,9 kg ble det.... Veldig blandende følelser. Føler at jeg aaaaldri kommer til å se neste titall under igjen altså! *grr* Og jeg hadde jo ønsket så veldig stillstand i ferien da, men det er vel å tro på nissen. Jeg har ALDRI hatt en ferie uten å gå opp mange kilo. Så sånnsett har jeg jo slått en rekord nå. Aldri gått opp så lite faktisk... enda jeg aldri har vært på en sånn utenlandsferie i så mye som 2 uker. Så når jeg tenker at jeg "lett" har gått opp 5 kg på en uke, så bør jeg være fornøyd med underkant av 2 kg opp på en 2-ukerstur. Har prøvd så godt jeg kunne å spise lavkarbo. Den første uken gikk det veldig bra faktisk. Spiste mye grønnsaker, spekemat, egg og aioli. Men den siste uken skled det litt ut ja... jeg ble litt kvalm og lei av maten der og lengtet hjem til de vante råvarene osv. Med stor innflytelse på hva de andre spiste (vi lagde jo mat selv hjemme) så ble det litt for mye karber. Derav resultatet. Nå er jeg hjemme og rimelig klar for "avrusning". Mentalt er jeg iallefall klar, men det tar jo litt tid å komme inn i rytmen igjen. Var en rask tur på butikken i går kveld da vi landet for å kjøpe inn litt til kjøleskapet. I dag er det søndag, og i morgen er jeg tilbake på jobb igjen *sukk* I tillegg har sambo satt seg på atter et fly igjen (til Polen med jobb) og blir borte i ei uke. Men mamma og søsteren min fra Nord-Norge har kjørt i hele natt og nettopp ankommet. Så føler liksom ikke helt den vante hverdagen på den måten. Med gjester i hus osv. Men er iallefall bedre enn å være hos andre. Så med litt mer innkjøp o.l så skal jeg nok klare å få lagd meg, og spist den maten jeg ønsker. Nå skal jeg oppdatere meg litt bakover her og lese om dere andre :D |
Sitat:
Sitat:
Dollsine: Her er oppskriften til gulrotkaka :) Jeg gjorde som Foksy har skrevet litt nede i tråden der og bytta ut noe sukrinmelis med flytende natreen og jeg merka hvertfall ingenting til noen kald smak fra sukrinmelisen.. :) Nå tror jeg at jeg må ut i sola å kose meg litt jeg.. Det er et litt tynt skylag, men ser ut som sola skinner greit igjennom :) |
Velkommen tilbake, Elanesse. Kjekt å høre at du har hatt en fin ferie og fått slappet av og kost deg:)
Når det gjelder vekten, ville jeg nok ventet en uke med å konkludere på den. Hvis du har spist mer karber, vil det alltid komme på noe vannvekt, og det forsvinner gjerne igjen i løpet av en ukes tid, så kanskje er det mye bedre enn du tror:D Selv planlegger jeg å vente til en uke etter ferien før jeg går på vekta igjen, da slipper jeg i alle fall å bli mer deppa enn nødvendig:) Kos deg med besøk i huset! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Hvordan går det med deg kjære Pruttilutten, håper magen har bedret seg og at du slipper å tibringe søndagen på lillerommet også:klem:
|
Sitat:
Virker som om magen har korrigert seg igjen, håper det holder altså! Blir jo litt lei av lillerommet :rolleyes: Skikkelig mat er inntatt i dag, salat med egg og rømme, en frokostmuffins og et glass eggemelk :) Har du det bra? <3 |
Sitat:
Går bra med meg :klem: har vært litt matlei og orket ikke grønnsaker i går, men har tatt meg selv i nakken i dag. Spist makrell med salat og majones til frokost/lunch og planlagt grillribbe med blomkålmos og salat til middag senere. Håper å få fettprosenten over 80 i dag - er jo veiedag i morgen:D |
Hei hei damer!
Er innom og melder meg etter en megasprekk! ;) hihi, den var jo planlagt da, og veldig gøy om jeg får si det selv. Det morsomste utdrikningslaget noensinne! :D Til frokost ble det litt potetgull og et pizzastykke, men nå er det tilbake på lavkarbovogna :p Magen min ble faktisk ikke så glad for høykarbo sjokk, skikkelig urolif ble den! |
Sitat:
Og magen din blir nok god igjen så snart du har fått ut den "karbo-gørra":D |
Forresten; jeg tror jeg har glemt å fortelle om den store rømmegrøtfesten jeg var på forleden dag. Det ordnet seg veldig enkelt ved at alle stilte seg i køen for å få grøt - og jeg gikk til bordet med spekemat, salat og seterrømme. Forsynte meg godt av spekematen og rømmen, og litt mindre av salaten (var mye maiskorn i den:(). Da jeg var mett, ba jeg om en liiiiten porsjon med grøt; helte over smeltet smør og droppet kanelet da det var blandet med sukker. Ble stappemett!
Jeg skal i familieselskap i ettermiddag, og jeg blir ikke fristet av kakene eller noe sånt - det gjør meg rett og slett ikke noe å verken se kakene, eller se andre spise. Det som gjør det mindre trivelig å være i slike selskap er spørsmålene fra de andre om hvorfor jeg ikke forsyner meg. Ja, jeg vet jeg kan si at osv..men det er faktisk lettere å si - og få aksept for - ett nei takk hvis en tydelig har gått ned i vekt. Som dere vet har jeg gått ned 5 kg på 1 år. Har spist omelett i dag og, med bacon, ost og masse smeltet smør. Har til nå nesten spist 3 ganger så mye fett som kh og protein. Nå skal jeg på med litt "spakkel og maling", slik at jeg er presentabel til møte med familiel:D |
Sitat:
Jeg synes også det er forferdelig slitsomt at folk alltid skal blande seg oppi hva en spiser. "....ja, men du må da kunne ta ett kakestykke..." er den typiske frasen. En må bare heve seg over det, tror jeg, og tenke at de ønsker deg ikke ondt, de mangler bare innsikt og forståelse. Masse lykke til i kveld, Dollsine:) |
Jeg skulle jo ut å sole meg litt jeg... Det skal jeg snart gjøre nå, i mellomtiden har jeg vært hos ei venninne og bestillt ferie :D På onsdag reiser jeg til Tyrkia :eek: Og jeg skal til stavanger tiiidlig imorgen og er ikke hjemme før tirsdag kveld... Dårlig tid? JA!! Men det blir deeeeiliiiig :D Samtidig føler jeg i grunn at jeg driver å utfordrer meg selv i forhold til kosthold litt vel mye om dagene.. Og jeg kan nesten garantere at det blir røyking der nede... Og et par øl kommer det også til å bli.. Heldigvis da, så er hu jeg skal med gravid, så det blir ikke no mas og press på heftig festing til langt på natt.. Det passer meg bra :ja:
Så bra ut du er bedre i formen idag Pruttilutt :klem: Og velkommen hjem fra ferie Elanessë :blomster: Håååper jeg klarer å være like flink som deg! Nå blir det jo ikke kokkelering på meg da, så får bare basere meg på mye grønt og kjøtt og håpe jeg finner noen gode fettkilder=) Maria B: Sånn blir magen min også hvis jeg skeier ut.. Heeelt på trynet, kjempevondt og kjenner den er sinna som fy.. Så altfor mye karbo gjør meg kun vondt.. Men er jo bra du kosa deg og at du hadde en super kveld da! :D |
Blir deilig med ferie da RikkemOr:D Litt av en tidsplan du har lagt opp til, ja, du får pakke ferdig i kveld, så blir det ikke stress tirsdag:)
Alltid utfordring når en er på tur ja, jeg tenker det samme når jeg skal til Hellas. Tror jeg skal ta sikte på å stort sett holde meg på 50-70g kaber om dagen, er et mer realistisk mål enn å prøve å være i ketose - og så har jeg regnet ut at da er det pass til en is hver dag:) |
Sitat:
|
Da overlevde jeg familieselskapet i dag og; takket pent nei til kaker og sa at sånn var det nå. Og så sa jeg at de kunne få høre hvorfor ved en annen anledning. Puh.... Nå har jeg laget en stor form med lavkarbolasagne; utrolig kjekt å ha i fryseren. Tidligere har den hatt vel mye kh ift fett, men den fikset jeg i dag med mer ostesaus. Nå er fordelingen 30 g fett, 5 g kh og 18 g protein pr porsjon. Med ekstra rømme oppå blir dette enda bedre:D
Nå skal jeg hive meg rundt og vaske litt gulv! Det er meldt nydelig sommervarme i trøndelagen de neste par dagene, og da orker jeg ikke se på alle hybelkaninene:kanin:. Vi snakkes med senere i kveld! |
Nå er jeg tilbake fra helgen og må melde om min sprekk, som var planlagt, men likefult en sprekk.
Var på obs og kjøpte en sjokolademousse fra et selskap jeg ikke hadde hørt om før (men visste at moussen var gooood!) og den hadde 17,x karber/100g. Så den endte på rundt 20 karber totalt i hele pakka. Spiste ellers perfekt lavkarbo. Kosa meg sååå fælt, men ble litt småkvalm mens jeg spiste den så koste meg ganske lenge med den også. Sjekka med ketostix både i går kveld (noen timer etter den ble spist) og igjen nå nettopp (greit nok at man skal sjekke før man legger seg, men kroppen min vet enda ikke når jeg har tenkt å legge meg :p) - og er fremdeles i ketose! Fikk i meg rundt 30-35 karber i går (skrev ikke inn på diett.no, så gjetter bare og er minst 30 uansett). Supert å vite at jeg kan tillate meg småting uten å falle ut av ketose! |
Helt riktig svart Dollsine, en bør slippe å sitte og forvare seg i alle mulige sammenhenger:)
Applsinpiken: Så bra at du kan ha slike små utskeielser uten å dette ut av ketose - missunner deg det altså:) Her måtte det også gjøres litt husarbeid i dag, greit det ser ok ut før en ny arbeidsuke starter. Siste uke på jobb før jeg starter på første del av ferien. Reiser ikke bort før den 18. da, men skal bli godt med hjemme-late-seg ferie også :p |
Sitat:
Nå holder jeg på å steke opp lapper sånn at jeg får i meg litt frokost imorgen mens jeg koser meg med en kopp fløtekaffe og pakker litt både til stavanger og tyrkia innimellom=) Får nesten litt reisefeber, men glad vi bestillte så nærme sånn at jeg ikke har gått å gleda meg leeenge.. Det er så slitsomt :p Bedre med spontan-turer synes jeg :D Fløtekaffe har jeg bare fått heeelt dilla på asså.. Må begynne å passe på litt tror jeg, og jeg håper virkelig ikke fløte er en partystopper for meg! :p Har alle dere andre en fin kveld da?=) Personlig er jeg veldig fornøyd med fotballkvelden, endelig kan det se ut som det begynner å gå veien :) |
Har vært en rolig kveld her, RikkemOr, bok, tv og pc. Ikke verdens beste matdag i dag heller, mye småspising mellom måltidene, ikke noe med karber da..., men men, ny uke i morgen...;)
Ønsker deg en god tur i morgen tidlig, håper det blir et spennende kurs!:) Ønsker alle en riktig god natt, sove godt alle sammen:) |
Prot; 38% = 90g
Fett; 60% = 144g Karb; 2% = 4,3g 98 kg v første veiing 6 juni.. 98,7 20 juni- i dag v jukseveiing 99 blank.. veiedag i morgen som er den som teller, SPENT! Synest fremdeles jeg ligger høyt på prot og kansje litt lavt på fett, men de dagene jeg har lagt "perfek"t på 75/20/5 blir det så høyt på kcal.. og vekten er STUCK på de samme tallene hele tiden. Vil så gjerne se noen RESULTATER snart, trenger det for å holde motivasjonen.. Trenger litt hjelp her; begynner å lure på om jeg må gjøre noe drastisk, som å kutte alle meieriprodukter for å få en pang start, men hva skal jeg spise da? Viss jeg skal kutte på protein fordi det danner aminosyrer som hindrer meg å gå ned i vekt + meieri som er blitt min vei til fett.. hva har jeg igjen da? Spist endel fiberhusk de siste dagene (grei måte og få opp fett og ned prot), men nå ser det ut som det får magen min til å klikke totalt. Sorry detaljene men det som kommer ut er missfarget og tyggislignende, noe som gjør meg litt bekymret -kan dette ha noe med utskeielsen på lørdag? Noen som har opplevd noe lignende? Bør jeg gå til lege? Føler meg ellers bra... FUSTRERT. Føles som kroppen min bare har bestemt seg for at samme hva jeg finner på, så skal den klomholde på alt den har! Ikke slippe et eneste gram!.. Hva er denne fett-fasten dere snakker om, kan det være en løsning? Måtte bare skrive litt, godt å få ut litt fustrasjon og irritasjon. Vet at siden jeg sikkert stresser med dette gjør jeg bare vondt verre, men hva skal en gjøre. Jeg vil men får ikke til og det er fusterende det. |
Ehhhhhhh - :confused:
Vitaminer?? Leser plutselig her et stad at det er en selvfølge når man er i ketose.. Er det det..? I så fall - oups. :eek: Har ikke tatt en vitamin jeg.. En slurk med sanasol i ny og ned. Hva gjør dere andre? Og i tilfelle hvilke vitaminer er det som var obligatoriske liksom.. Nei da - jeg har ikke sovet i timen - er bare litt fersk.. :D |
Godmorgen kjære venner. Veiedag i dag 300g ned, ikke så mye, men tar enhver nedgang med et stort smil, jeg:D
Angemi: Ville nok ikke prøvd noe så drastisk som fettfaste før du har stått stille veldig lenge. Det du imidlertid kan prøve aller først er å få til en bedre balanse 75-20-5, det er av de aller fleste regnet som den optimale balansen. Jeg tror en bør prøve det som er regnet som optimalt for kuren først over en periode, dersom en kjenner at det ikke fungerer kan en begynne å gjøre justeringer. -Men foreløpig ligger du langt unna det optimale. Både mer grønnsaker og mer fett i forhold til proteiner, vil jeg anbefale. :ja: Ikke vær frustrert kjære deg, husk at det tar tid å omstille kroppen, og alle kropper er forskjellig, så det tar ulik tid for hver kropp. Stå på du:klem: Og det med magen høres for meg ut som det kommer av utskeielsen du har hatt;) Nysgjerrig nok: Ja, det er nok anbefalt å ta vitaminer/mineraler når man er i ketose ja, når man skal lever på så lite som 15g karber om dagen, kan man få for lite av enkelte vitaminer og mineraler. Jeg kjøper en multivitamian-mineral tilskudd på apotek. De selger spesial vitaminer på ketolyse.no, men personlig syns jeg det blir for dyrt i forhold til det de selger på apoteket, det blir en vurdering hver enkelt får gjøre. Sanasol troor jeg det er sukker i, så det ville jeg vært forsiktig med.:) |
[quote=Angemi;1148010]Prot; 38% = 90g
Fett; 60% = 144g Karb; 2% = 4,3g Forresten: Når jeg ser to ganger på disse tallene, syns jeg ikke det stemmer: Husk at det er ENERGI-prosent du skal se på, ikke prosent i gram. Sjekk på diett.no og finn ut hva du virkelig ligger på først... |
What??:eek:Kansje det er svaret, jeg regner nok på feile tall. Hvordan gjør jeg det? Og foresten tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette!!!
|
Sitat:
|
ok da blir det 72fett/26 prot/2karb, så det blei faktisk hakket bedre. Da må jeg faktisk litt opp på fett og ned på prot som jeg trodde.. men må jeg opp på karb også:eek: ? eller er det ok å ligge så lavt?
Og ka med kcal er det noen grense jeg bør holde meg innenfor/over: Blei bare 1200 kcal på meg i går |
Sitat:
Pass på å drikke nok vann også: 2,5-3 liter pr dag :) |
Glemte å si: 1200 kcal per dag er veldig lavt, da kan kroppen gå i sparebluss. I utganspunktet skal du ikke telle ckal, kun holde deg under 15g karber og få til riktig fordeling. :)
|
I dag er jeg plutselig slapp, bare å gå i trappene kjennes ut som hard trening.. jeg kjenner meg svak i musklaturen, var ikke iketose i går eller i morges.... Spiste nok for mye deilig norske jordbær ja.... men det kan føles som om jeg ble uvel av dem?? Noen som erfaringer som dette???
Ellers ønsker jeg alle en strålende lavcarbo dag!!! :) |
Siden denne tråden er noe lang å lete gjennom... Kunne dere vær så snill å legge ut oppskriften på disse lappene en gang til?:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tror ikke jeg ville fryst de, men de kan spises kalde :)
|
Sitat:
Noen som tar noe annet? Er det spesielle vitaminer / mieraler man bør passepå å få i seg? Noe man fort går tom for? God morgen forresten - eller formiddag.. :) |
Uff, jeg tar ikke noe jeg... Bør nok kjøpe litt vitaminer ja!
Nå er jeg på hytta og jeg og mamma koser oss med deilig lavkarbo mat:) tur har vi også gått! |
Hehe - da var vi i alle fal to!!
Var liksom måten det var skrevet på: "...man tar da selvføleglig vitaminer...." som jeg ble litt satt ut av. Selfølgeligheter er noe tøys! Kos deg med moder'n og tur. Hørtes godt ut! |
MariaB: Kos deg på hyttetur, høres deilig ut:)
Nysgjerrig nok: hehehe - ja, man tar da selvfølgelig vitaminer:D Jeg kjenner at jeg er matlei for tiden, slet med det i helga også. Har liksom ikke lyst på en del av de tingene jeg har spist mye av i det siste:( Er kanskje litt streng med meg selv: Tenker at jeg må ha i meg så og så mye og variert m grønnsaker, spise fisk så og så ofte, velge de feteste kjøttvarene, unngå nøtter og bær for å holde kh så langt nede mot 10g som mulig, prøve å få fettprosenten opp i 80% osv. Så nå tror jeg jeg må ha noen dager hvor jeg bare tenker på å holde meg under 15g karber og ellers gjør litt hva jeg har lyst til. Dropper grønnsaker og fisk om jeg vil det, spiser grøt, lapper og t-kaker istedenfor ordentlig middag om jeg vil det, og tillater meg litt nøtter og bær om jeg vil det. Tror at hvis jeg presser meg til å spise ting jeg ikke har lyst på, så blir det bare værre, går forhåpentlig raskere over om jeg er litt mindre streng med meg selv:) Si at dere støtter meg på det da, jenter, please:snill: |
Bente1; Takk for hjelpen tidligere i dag:) Gav meg nok energi til å fortsette og forsøke å få ting riktig denne gangen.
Synest det du tenker høres veldig lurt ut. Bedre at du er litt snill med deg selv og får i deg mat, enn at det sier helt stopp og du ender opp med å spise alt for lite.. Det går nok over skal du se;) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |