Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 03-03-10 10:47

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da betyr det at når jeg er i underkant av 60 kilo er jeg fettlaus.. Men da kan det nok stemme at trivselsvekta mi er 70-75 kilo. :p

Photobscura 03-03-10 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 841267)
Da betyr det at når jeg er i underkant av 60 kilo er jeg fettlaus.. Men da kan det nok stemme at trivselsvekta mi er 70-75 kilo. :p

En grei måte å finne ut ''idealvekta'' er jo å ta den fettfrie massen og inkludere en fettprosent på mellom femten og tjuefem prosent som er en ganske romslig normal hos kvinner. Gjerne mer opp mot øverste del av skalaen jo eldre man er og dersom man har født barn. :)

frifuggel 03-03-10 11:11

Hvis det er Tanita-vekt du bruker, mener du da at det symbolet med en oval greie i skjelettet er innvoller? Ifølge min vekt er det innvendig fett, målt i kilo, tror jeg. Min verdi har i alle fall gått ned fra 12 til 10, og jeg kan vanskelig forestille meg at mine innvoller veier mindre.. Hehe

Photobscura 03-03-10 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frifuggel (Innlegg 841292)
Hvis det er Tanita-vekt du bruker, mener du da at det symbolet med en oval greie i skjelettet er innvoller? Ifølge min vekt er det innvendig fett, målt i kilo, tror jeg. Min verdi har i alle fall gått ned fra 12 til 10, og jeg kan vanskelig forestille meg at mine innvoller veier mindre.. Hehe

Det skal du ikke se bort i fra. Tarmene lagrer jo en del dritt, som kan komme ut når man spiser ketogent (det merket i hvert fall jeg de først par ukene, uten at jeg skal gå i detaljer :p). Det er jo flere her som har sagt at tarmskylling er helt unødendig dersom man spiser lavkarbo med rene råvarer da det er rensende i seg selv :).
Om det er så mye som to kg, aner jeg ikke. Men tarmene er jo fryyyyktelig lange, da ;).

Vettel 03-03-10 11:16

Jeg lurer på hva som feiler enkelte menn i topplokket?
Romøren burde offentlige beklage seg!

http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...cle3546651.ece

Og han derre Roar Gaustad, som hele veien har ment Romøren skulle hoppe først, snakk opp frekkas!

Kjenner jeg er irritert langt inn i margen. Enda jeg absolutt ikke bryr meg om skisport eller hopping, eller er så fryktelig opptatt ev dette tema ellers. Men NÅ er jeg provosert!!

Photobscura 03-03-10 11:21

Ja, man kan jo lure. Vi må jo for all del beskytte de skjøre små jentene, huffa meg. Hvorfor testet ikke HUN bakken? Jeg synes Jentene på Toten skulle ha hoppet først. Det hadde vært kontroversielt :p. Hva er så spesielt med jenter som driver med skihopp? Jeg har gjort det selv på ungdomsskolen, i slalomski til og med, ingen som gjorde noe nummer ut av det.

frifuggel 03-03-10 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841298)
Det skal du ikke se bort i fra. Tarmene lagrer jo en del dritt, som kan komme ut når man spiser ketogent (det merket i hvert fall jeg de først par ukene, uten at jeg skal gå i detaljer :p). Det er jo flere her som har sagt at tarmskylling er helt unødendig dersom man spiser lavkarbo med rene råvarer da det er rensende i seg selv :).
Om det er så mye som to kg, aner jeg ikke. Men tarmene er jo fryyyyktelig lange, da ;).

Joda, vet de er lange (har jo tilogmed vekttall i anatomi..) Må poengtere at det i bruksanvisningen for min vekt står at dette symbolet er for innvollsfett, og at det er satt en grenseverdi på 12, over det er man i "faresonen"/har usunne mengder, har for mye av det nevnte fettet. I'm in the clear ;)

Vettel 03-03-10 11:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841305)
Ja, man kan jo lure. Vi må jo for all del beskytte de skjøre små jentene, huffa meg. Hvorfor testet ikke HUN bakken? Jeg synes Jentene på Toten skulle ha hoppet først. Det hadde vært kontroversielt :p. Hva er så spesielt med jenter som driver med skihopp? Jeg har gjort det selv på ungdomsskolen, i slalomski til og med, ingen som gjorde noe nummer ut av det.

Nei det er jo det da, Sagen kunne jo fint ha testet bakken, før hun tok det første ofisielle hoppet. Som Bredesen sier, han har vært første hopper i en ny bakke, og hadde noen andre "testet" for han, så hadde han gått!

Men du skjønner vel at når DU hoppet, så var det ikke "på ordentlig", var jo bare lek og morro. Ikke som gutta, DE hopper "skikkelig!" Lille venn... :cool:

Bah!

Kanutten 03-03-10 11:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frifuggel (Innlegg 841308)
Joda, vet de er lange (har jo tilogmed vekttall i anatomi..) Må poengtere at det i bruksanvisningen for min vekt står at dette symbolet er for innvollsfett, og at det er satt en grenseverdi på 12, over det er man i "faresonen"/har usunne mengder, har for mye av det nevnte fettet. I'm in the clear ;)

Aha, da fikk jeg oppklart det! Trodde det var tarmtotter og innmat, og IKKE fett.

ninaborrie 03-03-10 14:18

Hei. Hvor lang tid tar det før jeg er i ketose. Jeg startet 100% i går. Hehe er litt utålmodeg se :)

Kitt 03-03-10 14:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninaborrie (Innlegg 841434)
Hei. Hvor lang tid tar det før jeg er i ketose. Jeg startet 100% i går. Hehe er litt utålmodeg se :)

For meg tar det 36 timer, for andre opp til 4-5 dager.
Har du keto- stiks? Da kan du teste i kveld, minst to timer etter siste måltid gir mest pålitelig resultat!:spent:

Kanutten 03-03-10 21:11

Jeg HATER at folk ser på bungelen min under navvern... Men samtidig elsker jeg gå i taite klær! :p Dvs sambo elsker det mest. Han synes klær som er stooore gjør meg enda større OG jeg må innrømme at jeg trives best i kroppsnære plagg. Men hva gjør DU for å få andres blikk bort fra magen din?? Eller andre deler av kroppen du helst ikke vil skal eksponeres??

Jeg tar på meg en megautringa topp :lol:

StegforSteg 03-03-10 21:27

Jeg bruker litt lange singleter under topper/tunikaer - og gjerne viser litt kløft ja :D Hvis ikke bruker jeg litt store smykker som tar blikket bort fra pølsa og bort til det :D

Kanutten 03-03-10 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 841733)
Jeg bruker litt lange singleter under topper/tunikaer - og gjerne viser litt kløft ja :D Hvis ikke bruker jeg litt store smykker som tar blikket bort fra pølsa og bort til det :D

Åhh elsker store smykker jeg!! HVis jeg ikke går med et stort smykke føler jeg meg omtrent naken...

StegforSteg 03-03-10 21:31

Men helt ærlig Kanutten - tror du virkelig at folk legger like mye til "pølsa" som vi tror?

Kanutten 03-03-10 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 841740)
Men helt ærlig Kanutten - tror du virkelig at folk legger like mye til "pølsa" som vi tror?

Ja....:(

Carisma 03-03-10 22:22

NB, ikke for sarte sjeler!

Men... kan man ta GU hvis man har mensen?
Har venta i 3 mnd på timen, og er redd for at det andre dukker opp i løpet av helga... Typisk om det skulel dukke opp av seg sjøl den ene gangen liksom. :rolleyes:

Kanutten 03-03-10 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 841804)

Har venta i 3 mnd på timen, og er redd for at det andre dukker opp i løpet av helga... Typisk om det skulel dukke opp av seg sjøl den ene gangen liksom. :rolleyes:

Ja, seff kan man det!

Kitt 03-03-10 22:24

Jeg måtte avlyse timen, jeg.
Ring og hør med dem, da vel. Kommer jo litt an på hva du skal. Jeg skulle ta celleprøve og den blir ødelagt av blod.

Photobscura 03-03-10 22:25

Går du på p-piller, så kan du jo utsette ved å gå direkte på neste brett uten pause :). (Er det ikke sånn det er a?)

Kitt 03-03-10 22:27

Tror ikke det er særlig aktuelt for Carisma og da jeg prøvde, blødde jeg litt i 3 uker i stede!
Det var den syden- turen, liksom!:(

Gerd 03-03-10 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 841804)

Jeg har tatt gu når jeg har hatt mensen, en gang.... Slapp ikke unna :rolleyes:

Kanutten 03-03-10 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 841807)
Jeg måtte avlyse timen, jeg.
Ring og hør med dem, da vel. Kommer jo litt an på hva du skal. Jeg skulle ta celleprøve og den blir ødelagt av blod.

Det skjønner ikke jeg da... Vi tar ofte celleprøver (biopsier) på jobb i forbindelse med operasjoner og da er det jo som regel masse blod rundt omkring de prøvene vi tar...

Dessuten blør jeg som bare det ETTER GUcelleprøve...

Carisma 03-03-10 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841810)
Går du på p-piller, så kan du jo utsette ved å gå direkte på neste brett uten pause :). (Er det ikke sånn det er a?)

Nei, jeg har jo PCOS (naturlig prevensjon...), trenger ikke p-piller da :D
Gikk på p-piller noen uker da jeg var 17 og maken til mannevond skapning skal du lete lenge etter! :eek:

Men jeg har uansett endel ting jeg vil sjekke ut og spørre om, så det er ikke sååå farlig altså, tar timen uansett. Men litt kjedelig å måtte ta mer fri fra jobb om noen uker liksom. (Tar litt tid å komme seg fra Kolsås til bryn også...)

Photobscura 04-03-10 12:06

Er det noen som vet om det går an å slå av hurtigfunksjoner? Jeg mangler a på tastaturet mitt, så jeg limer inn a med ctrl+v, og jeg klarer å trykke ctrl+n støtt, og åpner hele tiden nye vinduer, veldig slitsomt! Kan jeg deaktivere denne funksjonen?

Supera 04-03-10 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842089)
Er det noen som vet om det går an å slå av hurtigfunksjoner? Jeg mangler a på tastaturet mitt, så jeg limer inn a med ctrl+v, og jeg klarer å trykke ctrl+n støtt, og åpner hele tiden nye vinduer, veldig slitsomt! Kan jeg deaktivere denne funksjonen?

Hvor tjukke fingre har du? :geip: N er jo to hakk unna V!

Jeg googler litt, og det var søren meg ikke så lett som jeg trodde. Ser ut til at du må inn i regedit og knote hvis det skal gå an. Men fant bare hvordan man disabler windows-tasten og ctrl+alt+delete og sånt. Jeg så at noen nevnte at programmer kunne sjekke hvilke tastatursnarveier du har aktivert, så da kan kanskje ett slikt program fikse biffen?

Popp 04-03-10 16:50

Noen som vet om når luft i magen slutter med å prompe sin vei ut?
Har gått på Eurodiet i 35 dager og det passer sjeldent med ankomsttid, på jobben - under middagen - foran tv.

Prøver å hoste samtidig, men det er ikke alltid jeg får signal om det smyger seg ut en.

Photobscura 04-03-10 16:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 842245)
Hvor tjukke fingre har du? :geip: N er jo to hakk unna V!

Jeg googler litt, og det var søren meg ikke så lett som jeg trodde. Ser ut til at du må inn i regedit og knote hvis det skal gå an. Men fant bare hvordan man disabler windows-tasten og ctrl+alt+delete og sånt. Jeg så at noen nevnte at programmer kunne sjekke hvilke tastatursnarveier du har aktivert, så da kan kanskje ett slikt program fikse biffen?

Æsj, det blir litt mye ork. Nei, hehe, jeg har faktisk ikke det minste tjukke fingre, men jeg skriver over tohundre tegn i minuttet, og n kommer ofte etter a, så det er ikke alltid jeg rekker å slippe ctrl-tasten før jeg taster videre. Tro meg, jeg starter en haug med hurtigfunksjoner når jeg skriver, men det er ctrl+n som kommer oftest og er mest irriterende. Vil jo aller helst ha ny pc ... Og det av flere grunner, forsåvidt ... Men takk for hjelpa anyways!

Supera 04-03-10 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842254)
Æsj, det blir litt mye ork. Nei, hehe, jeg har faktisk ikke det minste tjukke fingre, men jeg skriver over tohundre tegn i minuttet, og n kommer ofte etter a, så det er ikke alltid jeg rekker å slippe ctrl-tasten før jeg taster videre. Tro meg, jeg starter en haug med hurtigfunksjoner når jeg skriver, men det er ctrl+n som kommer oftest og er mest irriterende. Vil jo aller helst ha ny pc ... Og det av flere grunner, forsåvidt ... Men takk for hjelpa anyways!

Hehe, da så. Har du prøvd å rive opp tasten og se om det ligger noe dritt under som gjør at den ikke fungerer?

Måtte ta en skrivetest nå, og jeg kom på ca 440 bokstaver i minuttet. :snill:

Vettel 04-03-10 18:06

Jeg lurer på om jeg kan få is??? Er syk, feber og hoste, samme med barnet. Så DA kan jeg vel få is....? Please! Lover å være snill....

:D

nellie 04-03-10 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 842286)
Jeg lurer på om jeg kan få is??? Er syk, feber og hoste, samme med barnet. Så DA kan jeg vel få is....? Please! Lover å være snill....

:D

application denied.

Vettel 04-03-10 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 842310)
application denied.

Søren ta! Ja ja, får ta den som en kvinne!

Takk! :p

Carisma 04-03-10 18:59

Vettel: Frosne bringebær, fløte og litt søtning i hurtigmikseren! :sikle:

Vettel 04-03-10 19:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 842327)
Vettel: Frosne bringebær, fløte og litt søtning i hurtigmikseren! :sikle:

Hm. Jeg har bare kirsebær, det er 9 karbs per 100 gram. Pleier dog å spise de inn i mellom. Og fløte har jeg. Kan ta uten ekstra søtning, liker litt syrlig.

Kitt 04-03-10 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 842337)
Hm. Jeg har bare kirsebær, det er 9 karbs per 100 gram. Pleier dog å spise de inn i mellom. Og fløte har jeg. Kan ta uten ekstra søtning, liker litt syrlig.

Tillatelse gitt!:helsesjek

Og god bedring!:klem::suss:

Photobscura 04-03-10 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 842281)
Hehe, da så. Har du prøvd å rive opp tasten og se om det ligger noe dritt under som gjør at den ikke fungerer?

Måtte ta en skrivetest nå, og jeg kom på ca 440 bokstaver i minuttet. :snill:

Pc-en min har vært sånn siden den ble bada i kaffe, så jeg tror ikke det hjelper akkurat ;).
Hehe, jeg kom til å tenke på at jeg ikke har tatt en sånn skrivertest siden folkehøgskola, så jeg fant en på nettet nå, joda! Jeg er blitt flinkere, 370 tegn i minuttet, og det inkludert at jeg åpna både oversikt over nettadresser og et nytt nettvindu et par ganger :p. (Og at jeg må lime inn hver a ... :rolleyes:).
http://norwegian-speedtest.10-fast-fingers.com/

Cherry 04-03-10 20:47

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som er interessert i å tjene 25 euro for en halvtimes arbeid. Fortrinnsvis en dame og som bor i Drammen, Kolbotn, Gjøvik, Kristiansand, Arendal, Haugesund eller Ålesund. Det er mulighet for ekstra betaling for å dekke reisekostnader dersom man ønsker det.

Neida, det er ikke pyramidespill eller scam eller noe sånn. Det er en enkel jobb og oppdragsgiver trenger å få jobben gjort.

blåbær 04-03-10 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842376)
Pc-en min har vært sånn siden den ble bada i kaffe, så jeg tror ikke det hjelper akkurat ;).
Hehe, jeg kom til å tenke på at jeg ikke har tatt en sånn skrivertest siden folkehøgskola, så jeg fant en på nettet nå, joda! Jeg er blitt flinkere, 370 tegn i minuttet, og det inkludert at jeg åpna både oversikt over nettadresser og et nytt nettvindu et par ganger :p. (Og at jeg må lime inn hver a ... :rolleyes:).
http://norwegian-speedtest.10-fast-fingers.com/

Haha, måtte ta denne testen mange ganger, for jeg fikk bare rundt 80 hver gang! Trodde jeg var litt rask hvertfall, så jeg skjønte ikke helt. Så viste det seg at det var ord i minuttet ... :p

Photobscura 04-03-10 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 842380)
Jeg lurer rett og slett på om det er noen som er interessert i å tjene 25 euro for en halvtimes arbeid. Fortrinnsvis en dame og som bor i Drammen, Kolbotn, Gjøvik, Kristiansand, Arendal, Haugesund eller Ålesund. Det er mulighet for ekstra betaling for å dekke reisekostnader dersom man ønsker det.

Neida, det er ikke pyramidespill eller scam eller noe sånn. Det er en enkel jobb og oppdragsgiver trenger å få jobben gjort.

Jeg trenger alltid å tjene penger :p (det er vel omtrent to hundre kroner, er det ikke?). Men blir jo litt nysgjerrig på hva det gjelder :).

Vettel 04-03-10 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 842376)

Kom på 270 ord i minuttet, men ekstremt mange skrivefeil, haha! Trodde jeg var rask da... Kanskje mine kolegaer som bare er ekstremt trege??

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.