![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
Er kjempefornøyd så langt, og ED var for meg det helt riktige opplegg for å komme i gang med vektreduksjonen. Nå er jeg i avslutningen av ED, for jeg har de siste 2 mnd ikke hatt særlig effekt av opplegget. Det har helt klart å gjøre med motivasjonen til å forsette med posemat, men jeg tror nok kroppen nå har blitt så vant til dette opplegget at det ikke har den helt store effekten lenger. Uansett - jeg kommer til å følge med på tråden framover, for her er det mange kjekke mennesker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei folkens.
Jeg har gått på ED i drøyt 4 måneder, og har fulgt med dere litt til og fra, men ikke fått rotet meg til å skrive noen innlegg... Så nå benytter jeg anledningen til å si hei! Har etterhvert gjort meg endel erfaringer, spesielt med tanke på å følge dietten i fase 1, og samtidig ha et sosialt liv. De første par ukene var jeg skikkelig usosial, men nå inviterer jeg gjerne venner på middag eller grilling, og koser meg i familieselskap osv. |
Hei Grubbeline, velkommen i gjengen :D
Selv er jeg snart ferdig med ED, men kommer nok til å stikke innom i alle trådene innimellom :p |
Sitat:
|
Ja, i dag har produktene mine kommet, og jeg har vært på posten å hentet de ! :) Nå er kjøleskapet tømt, og handling av salat og grønnsaker står for tur ! I morgen er det oppstart på eurodieten ! Gleder meg til å komme i gang ! :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
og jeg prøver meg på lavkarbo
bestilte nye produkter og fikk beskjed om at jeg måtte ha ny legeærklæring greit nok det ,,men min behandler skulle jo sende den for tre uker siden,men det har hun ikke gjort. hun holder til på Lindbergklinikken,,så det skulle ikke være så vansklig og gi fra seg en ærklæring,, de holder jo til i samme huset så jeg ringte dit og snakket med en person som skulle gi beskjed.. vel hun har ikke ordnet det enda,,så det betyr at jeg må bestille på nytt,og får ikke varer før om en ukes tid i beste fall,, så legger euro på hylla og prøver meg på mat denne gangen lykke til for dere andre , dere er flinke ,,jeg sliter enda med påskekiloene,,nekter og gjøre noe med tickeren ,,før jeg kommer under den vekta som står der nå |
Lykke til Arkine ! :)
|
takk for det
|
Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg. :klem:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
OK. Da må vi altså passe nøye på i god tid før vi skal over i neste fase.
|
ja i alle fall nevne det for legen for sikerhetsskyld
og jeg har spist masse mat i to dager ,og flyr på do i et kjør ,mye vann som skal ut av kroppen så viss lavkarbo virker like bra som pulver så går jeg for mat,,, men det var jo mye enklere med pulver da ,, nå må jeg jo planlegge og tenke ,,å det er ikke lett |
Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du :klem:
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til :heia: |
Bestiller dere maten deres via nettet og eurodiet.no? I så fall ser dere hvor mange produkter dere har igjen før dere må skaffe ny legeerklæring. Jeg skal f.eks spise 5 måltider om dagen i fase 1 som er 30 dager, + 4 måltider i fase 2 som varer over 2 mnd. Har fått utdelt 390 produkter på legeerklæringen min. Om dere ble noe klokere? :)
|
Jeg har ikke sett noen legeerlæring. Regner med at Forusklinikken sendte den inn.
|
vis jeg klarer og holde meg på lavkarbo og gå ned i vekt,så går jeg for det
men det kan jo hende at jeg gå\r tilbake til ED over sommeren, faren er jo at en mulig legger på seg litt i sommer nå har jeg kommet bra i gang med lavkarbo, og jeg går faktisk ned,,om det kommer til å gå like fort som med ED , vel det gjenstår og se men håpet er jo og gå ned en fire fem kilo til 5 juli,,så jeg kan flytte tickeren nedover igjen påsken ødela alt ,, sukk |
Nå er jeg i gang med dag nr 5 på ED, og jeg synes i grunnen dette går veldig greit ! Har ikke smakt meg igjennom alle produktene enda, for har funnet noen jeg synes er veldig gode, så da blir det fort til at det blir de jeg velger. Det eneste jeg har smakt til nå som jeg ikke liker er skinkeomeletten, og jeg skal alltid klare meg uten den ! :) 3 kg er også forsvunnet på de dagene, bare vann selvfølgelig, men deilig å bli kvitt noe av det vannet, for å si det fint !
Solen skinner, og jeg begynner endelig å få litt sommer og ferie følelse. Vært på en god tur me hunden i skogen tidligere i dag, og nå skal jeg få gjort litt husarbeid tenkte jeg. Håper det går fint med dere andre på ED (og selvfølgelig på andre retninger, hvis noen av dere er innom) ! Ha en riktig fin dag ! :) |
Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte :D - 3 kg wohooo :heia:
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig. For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best :p |
Sitat:
|
Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene :D
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først. Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag :p Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga. Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren? |
Sitat:
|
Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Med den BMIen du har nå er du vel allerede ganske flott.
|
Sitat:
|
Jeg har også funnet frem noen klær som jeg har lyst til å komme inn i. Det er spesielt to kjoler som jeg har lyst til å få på. Dvs. jeg får de på, men det må nok noen kilo til før det ser pent ut.
|
Da er jeg over i 2 uken med ED, og jeg synes det går utrolig greit ! Vekta viste -3,7 kg etter 1 uke, er kjempefornøyd med det ! :) Så nå skal det bli spennende å se hva de neste ukene viser ! I kveld er det feiring av min fars 60 års dag, og jeg har laget en stor skål salat med bare lovlige ingredienser, og så tenkte jeg at jeg skal kose meg med litt kylling og noen reker i salaten. Og når de andre spiser kaker, så skal jeg kose meg med kjeks ! :) Ha en fortsatt fin helg ! :)
|
Den kjekspakken er en "Lifesaver" når det gjelder kakebordet. Vet ikke hvordan jeg skulle ha kommet meg gjennom dietten når man er med på alle bursdager, konfirmasjoner, sommeravslutninger osv. uten den lille kjekspakken!
Tutte: Flott nedgang :heia: :heia: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |