Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

Photobscura 31-10-13 21:47

Sv: Hva leser du nå?

To the Lighthouse av Virginia Woolf.

Løvinna 01-11-13 02:10

Akkurat nå holder jeg på med en bokserie som heter Nattmannens datter, handler om noen barn som bodde på fattighus i Bergen lengre tilbake i tid.

Hvis jeg skal anbefale en bok til dere så må det være En Mann Ved Navn Ove av Fredrick Backman :) Jeg har lest MANGE bøker og liker helst krim, men denne boken var helt fantastisk, jeg både lo og grein meg gjennom boken! ;)

Må også si jeg har mange bøker på vent, blant annet Øya av Victoria Hislop og Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant av Jonas Jonasson. Men når man studerer og er midt oppi eksamenstiden, blir det dessverre ikke mye tid til å lese det man helst vil lese :( ;)

Noen av dere som har lest noen av de sistnevnte, er de bra? :)

vaskeklut 01-11-13 15:46

Jeg har lest den om Hundreåringen. Likte den godt!

Bønna200 01-11-13 15:53

Øya er kjempefin, synes jeg. :) Hundreåringen har ligget her en stund, men jeg har ikke kommet så langt. Men stefaren min leser den nå og holder på å le seg ihjel, så den kan nok være bra. ;)

Løvinna 01-11-13 20:22

Så bra :D Da har jeg noe å glede meg til! Har også hørt den skal være i samme gate som En Mann Ved Navn Ove, så da må den ihvertfall være bra! :)

TrillTrall 01-11-13 20:59

Øya var nydelig! Jeg begynte på hundreåringen, men er en av de ytterst få som ikke har giddet lese den ferdig. :) Jeg ser at den er morsom, men den fenget ikke meg så voldsomt så jeg valgte å bruke lesetiden på noe annet.

Nå leser jeg "De usynlige" av Roy Jacobsen og synes den er god foreløbig. :)

Løvinna 01-11-13 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1464677)
Øya var nydelig! Jeg begynte på hundreåringen, men er en av de ytterst få som ikke har giddet lese den ferdig. :) Jeg ser at den er morsom, men den fenget ikke meg så voldsomt så jeg valgte å bruke lesetiden på noe annet.

Nå leser jeg "De usynlige" av Roy Jacobsen og synes den er god foreløbig. :)

Den har jeg hørt skal være bra, du får si hva du syns når du er ferdig med den :)

Cho 01-11-13 23:10

Likte også Hundringen veldig godt.

Bønna200 08-11-13 21:39

Jeg har nummeret ditt av Sophie Kinsella. Til å være veldig lettlest synes jeg at jeg bruker laaaang tid på den. :o

TrillTrall 08-11-13 21:40

Har akkurat lest ferdig "En gatekatt ved navn Bob". Anbefales varmt! Nydelig bok om en usedvanlig katt. :)

vaskeklut 09-11-13 02:34

Jeg har akkurat lest ut Änglavakter av Kristina Ohlsson. Nå gnager jeg litt på hvilken bok jeg skal begynne på nå..

Photobscura 09-11-13 10:52

Utdrag fra Drømmetydning av Sigmund Freud ... :cool:

vaskeklut 09-11-13 12:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1465611)
Utdrag fra Drømmetydning av Sigmund Freud ... :cool:

Ågudbedre :o jeg har fortsatt Freud langt opp i halsen fra jeg studerte :lol: du har min fulle medfølelse...

Photobscura 09-11-13 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1465629)
Ågudbedre :o jeg har fortsatt Freud langt opp i halsen fra jeg studerte :lol: du har min fulle medfølelse...

Synes det er litt gøy, jeg! Han er jo ... rimelig spesiell, og jeg er ikke helt med på mye av det han skriver, men samtidig har han jo klart å infiltrere måten vi tenker på fortsatt i dag. ;)
Dette er forresten i forbindelse med litteraturstudier, altså psykoanalytisk tolkning av tekst, som i og for seg er litt av en metode.

Bønna200 14-11-13 19:21

Åpne sår av Gillian Flynn.

Bønna200 20-11-13 18:56

Hånden av Henning Mankell.

Photobscura 20-11-13 19:00

Beloved av Toni Morrison.

TrillTrall 20-11-13 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1467299)
Beloved av Toni Morrison.

"Sanka ull" av Patti Smith.

Ziltoidia 20-11-13 20:39

Hauger på hauger med forskningsartikler om hvordan vi har det med å underestimere tidsrommet mellom en handling utført med intensjon og følgende konsekvens/effekt.... og at intensjon og kausalitet MÅ til for å få denne "tidskrympeeffekten". Dette som tyder på at det har noe med 'human agency' å gjøre... altså følelsen av at våre handlinger har en effekt. Vi praktisk talt mentalt binder sammen de to hendelsene (handling og utfall... 'årsak og virkning').

Woah. Hjernen min smelter. :_online2l

Carisma 20-11-13 22:26

Hypnotisøren av Lars Keppler

Bønna200 22-11-13 21:38

Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk.

TrillTrall 22-11-13 21:51

"Fjompenissen redder jula!" av Bent Lønrusten. Tja... Et godt forsøk på en julefortelling, men det kunne vært gjort mer ut av det. Tegningene er for harde til å være koselig julete etter min smak.

vaskeklut 22-11-13 22:08

Jeg leser Psykopaten (eller "I tolvte time" som den heter på norsk, men jeg leser den på svensk og der heter den "psykopaten" ) av Dean Koontz.

Bønna200 03-12-13 22:00

Mørke rom av Gillian Flynn. :)

Carisma 03-12-13 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1468954)
Mørke rom av Gillian Flynn. :)

Du er skikkelig på henne om dagen. :). Er de bra, eller veldig amerikanske? Jeg likte jo snill pike.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.