![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
|
Lammeskav, sopp, wokgrønnsaker, surret sammen med CF og maaaasse pepper. Namm :sikle:
|
Kyllingfilet stekt i ovn med ost på toppen + masse krydder..... Championg, blomkål og brokkoli. Litt Kylling Bretagne saus (kokt m fløte i stedet for melk) og masse smør. Nam, gleder meg.....
|
Kokt fersk torsk, med hvit saus, blomkål og brokkolibuketter og smeltet smør :sikle:
|
Nannahs Hellmann-kylling med stekt brokkoli, champignon, purre og rød paprika pluss en rømme-karri-saus.
|
I dag blir det stekt laks, broccoli og squash delt i biter og surret i MASSE smør. Gubben får poteter ved siden av. Litt fresh issalat ved siden av. Og kanskje skal jeg unne meg bringebærkrem til dessert.... Men jeg snakket akkurat med søsteren min, og hun skulle ha rådyrfilet .... nam nam nam - det har jeg ikke! Tenkte på en rett jeg fikk på Pasvik Taiga, det var rådyrfilet med portvinsglasert sopp! Og pasviksalat, og nyyyyyyyyydelig saus og hvite poteter og - og - men portvinsglassert sopp blir vel for søtt for meg. Får vente til en dag jeg har lyst til å skeie ut, og jeg har rådyrfilet i kjøleskapet.
|
Ribbe med hjemmelaget grillkrydder... auberginegrateng :sikle:
|
Håper å finne noe Finnbiff'ish på butikken nå straks. Thank god for søndagsåpne kiwier! :D
|
Steikt piggvar med Nannahs blomkålpuré og sandefjordsmør. Nyyyyydeleg! :sikle:
|
hallo der:D
helt ny her,men bare lurte på om det hva noen som hadde noe veldig enkelt,ikke så dyrt og noe man faktisk blir mett av ? hehe:D :):) |
Salami, leit litt i oppskriftsdelen, der er det mykje. Du kan også sjå på Gerd sine oppskrifter, der er mange fine bilete også.
|
Ovnsstekte nakkekoteletter med løk, blomkål, brokkoli og tomat sammen med kjøttet i ovnen. Deilig! :D
|
I dag skal jeg ha ovnstekte kyllingfileer m/ hjemmelagd kryddermix. Tilbehør skal være gratinert paprika med chevre og nøytral smøreost (oppskrift kommer senere, viss det er godt ;))
Og jukseris :D |
Gerd , du skriver at du skal ha jukseris. Hva er det for noe :confused:
|
|
Squah-tagliatelle med kjøttsaus
|
Hei!
Er helt ny er, men slenger meg med :) Jeg skal ha fire kollegaer på middag i morgen og skal servere til forrett, Stekt kamsjell med fløte-parmasansaus, med små bacon biter og ruccula. Til hovedrett skal jeg ha stekte kyllingfileter. Stekte strimlet squash, paprika og bittelitt gulerot. Blomkål-sellerirotpure med cheddar. På toppen ruccula og fløte-blåshimmelostsaus med en liten skvett cognac og skivet champignon. Har ikke peiling på hva jeg kan servere til dessert. Ender vel med å bli noe jeg ikke kan spise. Noen som har noen gode enkle tips? |
Vi hadde bayonneskinke med gode grønnsaker til i dag......
|
Takk til deg Gerd. Skal prøve risen i dag :heia:
|
I dag tenkte jeg og prøve rømmegrøten jeg fant oppskrift på her :)
|
Stekt laks med fløtekokt blomkålmos og smørdampede brokkolitopper.
|
Har akkurat spist blomkål, purre, hvitløk og skinke kokt i fløte. Lettvint og nam!
|
Hadde rester fra bayonneskinka i går og lagde meg en kraftig ostesaus som jeg hadde til. Som tilbehør hadde jeg blomkål og brokkoli....
|
I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker http://forum.lavkarbo.no/picture.php...092248&thumb=1
|
Sitat:
Her blir det i dag indrefilet steikt i smør, brekkbønner med bacon og bearnaisesaus. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06. |