Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 10-05-12 17:48

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345869)
Stek det! Blir du dårlig så er det en billig slankekur. Sambo gikk ned tre kilo på to dager etter å ha vært matforgifta. :p

Men seriøst... Hvis det lukter greitt etter at du har vasket kjøttet så er det bare å spise. Jeg har mange ganger kastet kjøtt og kjøttdeig selv om det IKKE er gått ut på dato fordi jeg ikke liker lukta. Jeg har dessuten så sær nese at jeg kan skille norsk kjøtt fra importkjøtt og importkjøtt liker jeg deff ikke. Og ditto andre veien; spist kjøtt som gikk ut for flere dager siden.

Her i huset har vi en regel om at hvis kjøttet går ut av seg selv, så spiser vi det ikke :p

Kanutten 10-05-12 17:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1345874)
[/b]
Her i huset har vi en regel om at hvis kjøttet går ut av seg selv, så spiser vi det ikke :p

:lol:

Er ikke forloren hare et godt eksempel på kjøtt man må løpe og lete etter?? :confused: :rolleyes:

Eller bortkommen ridder... eller hva mamma kaller karen. :p Men det er jo kannibalisme da... :eek:

nellie 10-05-12 17:54

Jeg gir det til Thomas.:p Han tåler alt.

Marella77 10-05-12 19:12

Jeg har laget knekkebrød med egg. Noen som vet hvor lenge de holder seg i romtemperatur i en stålboks?

vaskeklut 10-05-12 19:27

for noen dager siden bytta jeg jord på noen planter, bl.a en lykkekløver og en fredslilje. hm, den tredje kalles kanskje grønnrenner iflg boka mi. uansett. nå henger alle med hodet og ser fryktelig misfornøyde ut!! :eek: hvorfor, og hva kan jeg gjøre med det? de har fått vann og gjødningspinner...

Kanutten 10-05-12 19:35

Gi dem nok vann og la dem sture et par dager. De har jo byttet hus! :p

shailene 10-05-12 19:38

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tok blodprøver for å sjekke vitaminer og mineraler for ei stund siden. Tok multivitamin hver dag lenge før prøven, tror også jeg tok det kvelden før. Det var kanskje ikke så lurt? Bør man kutte ut tilskudd før en sånn prøve, isåfall hvor lenge før? Hvilke vitaminer/mineraler er det man ikke får et godt bilde av via blodprøve?

vaskeklut 10-05-12 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345914)
Gi dem nok vann og la dem sture et par dager. De har jo byttet hus! :p

åja, så de er bare fornærma og ikke døden nær? :p da skal de få litt mer vann og få sitte der og sture! :lol: takk!

Kanutten 10-05-12 20:04

Mine ekssvigerforeldre kom til konfirmasjonen til min ene håpefulle. Jeg innser at jeg ønsker tettere kontakt med dem igjen og jeg aner at det et gjensidig.
Hvis kontakt, er det det samme som å ta strupetak på eksen?

Runegutt 10-05-12 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1345794)
Bryn er litt langt unna, så jeg håper virkelig det er noen butikker på Løkka eller Sentrum som har, altså ...

Bryn? Neidu, nærmeste Europris er Sortland :)

Carisma 10-05-12 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345923)
Mine ekssvigerforeldre kom til konfirmasjonen til min ene håpefulle. Jeg innser at jeg ønsker tettere kontakt med dem igjen og jeg aner at det et gjensidig.

:nei: Dere er voksne mennesker og omgås hvem dere vil. Dessuten er det bra for barn å ha kontakt med familien sin på begge sider, og godt dere andre er vokse nok til å gjennomføre det!

Dietta 10-05-12 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345923)

Tja - hvis du gjør det, who cares ???
Etter det du har skrevet om han før, er det ikke noe spesielt tap om han skulle føle seg strupt. Han er jo ikke i bildet alikevel, og som Carisma sier, det er bra for ungene å ha kontakt med farsfamilien også :)

Kanutten 10-05-12 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1345935)
Tja - hvis du gjør det, who cares ???
Etter det du har skrevet om han før, er det ikke noe spesielt tap om han skulle føle seg strupt. Han er jo ikke i bildet alikevel, og som Carisma sier, det er bra for ungene å ha kontakt med farsfamilien også :)

:klem: Tusen takk for tilbakemelding! Da skal vi prøve feire 17. mai sammen med dem! Sambo jobber da.

Dietta 10-05-12 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345940)
:klem: Tusen takk for tilbakemelding! Da skal vi prøve feire 17. mai sammen med dem! Sambo jobber da.

Det blir sikkert kjempetrivelig, både for dere og for dem :klem:

smgj 10-05-12 21:06

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1345915)
Tok blodprøver for å sjekke vitaminer og mineraler for ei stund siden. Tok multivitamin hver dag lenge før prøven, tror også jeg tok det kvelden før. Det var kanskje ikke så lurt? Bør man kutte ut tilskudd før en sånn prøve, isåfall hvor lenge før? Hvilke vitaminer/mineraler er det man ikke får et godt bilde av via blodprøve?

d-vitamin, jern og magnesium kan jeg sånn i farta komme på blir påvirket. Antakelig selen også.

For å få et bilde om kroppen klarer å holde det selv bør man slutte iallfall 1-2 uker før...

Om du har tanker om å fortsette med multivitaminen så betyr det jo ingenting.

MAgnesium er iallfall en av dem som blodet gir et veldig dårlig bilde på... D-vitamin, jern og selen er vist helt greie pekepinner. Det er de jeg har sånn halvveis peil på.

Lillemy71 10-05-12 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1345472)
Hvorfor går jeg i 12-timers koma hver gang jeg spiser sukker?? Skulle jo bare ha en middagslur, jeg.. Så har jeg tydeligvis gått i søvne og surra noe forferdelig, og har null minne av å ha skrudd av noen av mine 3(!) vekkeklokker. Og drømt om Justin Bieber..... :eek:

Drømt om Justin Bieber :eek::eek::eek:?? Det er grunn god nok til å kutte alt sukker for ALLTID - herre jeg grøsser :D:D:D

TrillTrall 10-05-12 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1345999)
Drømt om Justin Bieber :eek:?? Det er grunn god nok til å kutte alt sukker for ALLTID - herre jeg grøsser :D:D:D

:) Husets 11-åring hadde nok helst aldri våknet igjen om hun hadde drømt om Justin Bieber. :) Ser nesten ikke veggene på rommet hennes for JB-plakater. :lol: O' søte ungdomstid!

shailene 10-05-12 22:19

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1345983)
d-vitamin, jern og magnesium kan jeg sånn i farta komme på blir påvirket. Antakelig selen også.

For å få et bilde om kroppen klarer å holde det selv bør man slutte iallfall 1-2 uker før...

Om du har tanker om å fortsette med multivitaminen så betyr det jo ingenting.

MAgnesium er iallfall en av dem som blodet gir et veldig dårlig bilde på... D-vitamin, jern og selen er vist helt greie pekepinner. Det er de jeg har sånn halvveis peil på.

Ok. Takk for svar! :)

shailene 10-05-12 22:20

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1345999)
Drømt om Justin Bieber :eek::eek::eek:?? Det er grunn god nok til å kutte alt sukker for ALLTID - herre jeg grøsser :D:D:D

Farlig med sukker ja! Fysj, fæle saker.. Tror det holder å si at jeg er kraftig traumatisert..... :eek:

Marella77 10-05-12 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1345902)
Jeg har laget knekkebrød med egg. Noen som vet hvor lenge de holder seg i romtemperatur i en stålboks?

Anyone?

vaskeklut 10-05-12 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1346030)
Anyone?

jeg har lagd med eggehviter, og de har blitt en uke gamle og vært fine. lengre enn det har de aldri blitt oppbevart før de har havna i gapet mitt :p

Photobscura 10-05-12 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1345925)
Bryn? Neidu, nærmeste Europris er Sortland :)

Du er virkelig superfestlig! Er det du eller jeg som trenger vaskemiddel?

Runegutt 10-05-12 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1346044)
Du er virkelig superfestlig! Er det du eller jeg som trenger vaskemiddel?

Du, går jeg utfra. Men, du foreslå bryn, og der har jeg aldri vært. Jeg kjenner Europris Sortland :)

Photobscura 10-05-12 23:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1346052)
Du, går jeg utfra. Men, du foreslå bryn, og der har jeg aldri vært. Jeg kjenner Europris Sortland :)

Ok, jeg skjønner du har spist klovn til frokost, men tror du seriøst jeg har tenkt å dra til Nordnorge for å kjøpe vaskemiddel? Nærmeste Europris for meg er på Bryn, da veitu. Fryktelig hjelpsomt, asså. :p

Carisma 10-05-12 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1346058)
Ok, jeg skjønner du har spist klovn til frokost, men tror du seriøst jeg har tenkt å dra til Nordnorge for å kjøpe vaskemiddel? Nærmeste Europris for meg er på Bryn, da veitu. Fryktelig hjelpsomt, asså. :p

Den nærmeste er nok på Brobekk, rett ved menyen til Mona.... Kanskje hun kan kjøpe for deg? Men, jeg vil tro en litt større butikk har.

Photobscura 10-05-12 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1346064)
Den nærmeste er nok på Brobekk, rett ved menyen til Mona.... Kanskje hun kan kjøpe for deg? Men, jeg vil tro en litt større butikk har.

Er det nærmere enn Bryn, altså? Ja, det er vel det. Bryn er vel forbi Risløkka ...
Men sjekker på Meny, eller Elkjøp, som Rin tipsa om! Årner seg!

Marella77 10-05-12 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1346036)
jeg har lagd med eggehviter, og de har blitt en uke gamle og vært fine. lengre enn det har de aldri blitt oppbevart før de har havna i gapet mitt :p

Hehe ;) takk for svaret! Jeg lagde med 2 hele egg. Har på følelsen at eggeplommen tåler mindre romtemperatur?

Carisma 10-05-12 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1346068)
Hehe ;) takk for svaret! Jeg lagde med 2 hele egg. Har på følelsen at eggeplommen tåler mindre romtemperatur?

De er vel stekt? Da skal det vel ikke være farlig?

Carisma 10-05-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1346067)
Er det nærmere enn Bryn, altså? Ja, det er vel det. Bryn er vel forbi Risløkka ...

Nei, Bryn er forbi Helsfyr eller Etterstad. Mye lenger sørøst.

Photobscura 11-05-12 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1346071)
Nei, Bryn er forbi Helsfyr eller Etterstad. Mye lenger sørøst.

Ah, suburben, altså. Ikke for god kjennskap til den, gitt!

Carisma 11-05-12 00:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1346076)
Ah, suburben, altså. Ikke for god kjennskap til den, gitt!

Desverre er det få som bor i sentrum som har det. Det er litt fanesak for meg det der, at man ikke kan si man kjenner Oslo før man har vært utenfor ring 3.

Photobscura 11-05-12 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1346080)
Desverre er det få som bor i sentrum som har det. Det er litt fanesak for meg det der, at man ikke kan si man kjenner Oslo før man har vært utenfor ring 3.

Jojo, dersom man har interessen for det, så!

Carisma 11-05-12 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1346081)
Jojo, dersom man har interessen for det, så!

Alle som tilbringer mer enn en ukes tid i Oslo bør ha interesse av mer enn sentrum. Hvis ikke får man et utrolig snevert syn på hva Oslo egentlig er. :o

Photobscura 11-05-12 00:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1346082)
Alle som tilbringer mer enn en ukes tid i Oslo bør ha interesse av mer enn sentrum. Hvis ikke får man et utrolig snevert syn på hva Oslo egentlig er. :o

Ja, men jeg er da ikke så himla opptatt av Bryn og random annen suburb, liksom! Jeg har da sett massevis av hva som er utenfor Oslo sentrum. Dessuten tror jeg at jevnt de fleste har "hvert sitt Oslo". Ingen oppfatter noe likt, liksom! Ikke alle er interessert i å se det samme. Hvor mange som tilbringer en uke i Oslo har f.eks sett Grünerløkka?

nellie 11-05-12 08:58

Hvor mye Omega-3 er det i cocosa?

Marella77 11-05-12 10:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1346070)
De er vel stekt? Da skal det vel ikke være farlig?

Jeg vet ikke... Ja, de er stekt på 160 grader. Men brød er jo også stekt, men blir jo fort gammelt...

Jeg kan alt for lite om dette kjenner jeg... ;)

smgj 11-05-12 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1346136)
Hvor mye Omega-3 er det i cocosa?

Ikke noe?
http://www.livestrong.com/article/36...f-coconut-oil/
http://www.scientificpsychic.com/fit...ttyacids1.html

smgj 11-05-12 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1346184)
Jeg vet ikke... Ja, de er stekt på 160 grader. Men brød er jo også stekt, men blir jo fort gammelt...

Jeg kan alt for lite om dette kjenner jeg... ;)

Er det ikke muggent og smaker det godt - så regnes det som spiselig her i huset.

LaLa77 11-05-12 10:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1346192)
Er det ikke muggent og smaker det godt - så regnes det som spiselig her i huset.

Sånn er det her også :)
Man smaker / lukter da om ting er ok, og kan spises.

Dietta 11-05-12 10:38

Har noen prøvd sjokoladekakemiksen fra Funksjonellmat ?
Jeg har prøvd miksen fra Lavkarbohuset, men den falt ikke i smak :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.