![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det som skjedde 22 juli var aldeles grusomt, ord kan ikke beskrive det.
Men samtidig føler jeg meg så sår på vegne av en fjern bekjent av meg. Sønnen hennes ble drept i en trafikkulykke, samme dag som tragedien på Utøya. Sorgen hennes er nok like stor som sorgen til alle de andre som mistet noen denne dagen, men hun blir ikke sett, hun får ikke trøst, prest og andre er opptatte med denne store tragedien. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun har det vondt hun også og trenger også hjelp for å bearbeide det HUN har opplevd. Har noen noen varme gode forslag? |
Så trist å høre, Kanutten! Jeg må si jeg har tenkt litt på de som ikke får den hjelpen som nå blir gitt til alle de som ble rammet av den gedigne katastrofen. Enhver som er rammet av noe svært svært vondt, har det like ille. Det går jo ikke ann å gradere dette.
Vær der for henne. Kanskje du kan ta en telefon til legevakten og spørre hva som kan etableres for denne moren som er så hardt rammet? Det finnes psykiatriske sykepleiere og andre i alle landets kommuner. Prest er jo også en mulighet. Ta en telefon og be om hjelp til henne. Sender varme tanker. |
Enig med Lindemor, ta de telefonene hun ikke tør å ta!
(Jeg har selv tenkt litt på det i forhold til hva hadde skjedd om mine blødninger og hastefødsel hadde skjedd midt oppe i krise-beredskapen på riksen? Ikke sikkert utfallet hadde vært det samme :nei:) |
Hvor ille er baconburgerene fra delikatessen på meny?
De er farlig gode og jeg driver og innbiller meg at de er helt ok på ketolyse. Noen som vet? |
Sitat:
|
Sitat:
Må nok bare Google oppskrift og lage selv. :-) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det flere enn jeg som synes det er litt småkvalmt at Jens vifte med AP-roser under denne sørgeseremonien?? Valgkampen er jo utsatt!
|
Hva er det som gjør at fluene kommer inn i huset?
Tidvis plaget av fluer, som heldigvis er så sløve at man kjapt smekker dem ned, men likevel.. (tar dem i papir etter smekking, da jeg har opplevd flere ganger at de plutselig begynner å fly igjen!) :lol: |
Sitat:
Jeg synes ikke det er småkvalmt, tvert i mot synes jeg det er småkvalmt med alle som overtolker alt som blir sagt og gjort i denne forferdelige situasjonen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det var roser i alle farger der....men om så var at han hadde en AP-rose,som du kaller det, så hadde ikke det heller vært så unaturlig. Det var tross alt en AUF-leir som ble angrepet. Roser var perfekt markering, kjærlighetsblomsten. :roert: |
Folk må jo få tro og mene det de vil, det er alles rett. Men jeg må virkelig si at jeg på et personlig plan føler at dette kanskje er en av de mest upassende tidspunktene å begynne å skulle komme med formålsløse spekuleringer ...
Så. Da skal jeg ikke si noe mer om den saken! |
Sitat:
RIP http://www.euroflorist.no/Products/F...R080300S_a.jpg |
Tror meningen bak er det viktigste. At han var medlem i FrP i noen år er ikke relevant egentlig. Uansett politisk retning så fordømmer man dette...
|
Sitat:
Uansett hvor mye politikere sier de skal utsette valgkamp, så er de likevel "flinke" til å sverte motstandere og forherlige seg selv....... Det fantes absolutt ingen grunn til at hans tidligere medlemskap i FrP skulle være av interesse for noen, med mindre man vil snike inn assosiasjoner om at FrP er årsaken til gjerningsmannens forkvaklede "revolusjon", som han selv kaller det. |
Det er vel media som i størst grad har formidlet akkurat dette med Frp-medlemsskapet, jeg kan ikke huske å ha hørt noen andre enn Siv Jensen kommentere det.
Selv om jeg er veldig langt fra Frp politisk, så har jeg liten tro på at den jevne velger er i nærheten av Anders Behring Breviks antipatier. Han er frimurer, hvilket f.eks Bjarne Brønnbo også er. Noen som vil dra noen paralleller her også, eller? |
Sitat:
Når det gjelder FrP linken kan man jo håpe at den gjør at flere velger å ikke stemme på de pga det ved neste valg... |
Noen som har sett eldorado, bitre mandler noe sted?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |