Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Zillah 07-05-12 20:37

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fins det blant oss på forumet - eller kjenner du ein (tidlegare) bibliotekarstudent som har ei brukt (norsk, så klart) DDK5 til salgs? PM meg om du kan hjelpe ein fattig stakkar som treng arbeidsverktøy.

Bønna200 07-05-12 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1344360)
kan man ha med neglelakkfjerner i innsjekka bagasje når man flyr? og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

Du kan ha med neglelakkfjerner så lenge flasken ikke er på en dl. Også må den jo i den berømte, blanke posen...
Liker du indisk? Det er vel egentlig asiatisk, men jeg slenger det med: Indian house ved Jernbanetorget har fantastisk god mat som ikke er spesielt dyrt. :)

Kitt 07-05-12 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1344371)
Fins det blant oss på forumet - eller kjenner du ein (tidlegare) bibliotekarstudent som har ei brukt (norsk, så klart) DDK5 til salgs? PM meg om du kan hjelpe ein fattig stakkar som treng arbeidsverktøy.

Send en pm til Licota, du! ;)

Kitt 07-05-12 20:53

Sitat:

kan man ha med neglelakkfjerner i innsjekka bagasje når man flyr? og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

Big horn Steakhouse har vel avdelinger både på Majorstua og på Aker brygge! Mye god kjøtt mat med valgfritt tilbehør er det vi liker når vi skal spise ut!
De har nemlig en super avdeling her i Asker også!:)

Bønna200 07-05-12 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1344387)
Big horn Steakhouse har vel avdelinger både på Majorstua og på Aker brygge! Mye god kjøtt mat med valgfritt tilbehør er det vi liker når vi skal spise ut!
De har nemlig en super avdeling her i Asker også!:)

Jeg har ALDRI vært på Big Horn. :eek: Men nå skal det sies at vi er ute og spiser sånn ca en gang i året... Men jeg synes det ser ut som om prisene på Big Horn er litt høye?
Jeg betaler ALDRI mer enn 150-200 når jeg skal ut...

Rin 07-05-12 21:02

Jeg synes Big Horn har tapt seg veeeldig. Bedre biff/kjøtt på Friday's, ca samme prisklasse, og de er alltid overmåte hjelpsomme med tilpasset grønnsakstilbehør. Ellers sliter jeg med å komme på noe sted å spise noe ikke-asiatisk. :cool:

Okie 07-05-12 21:03

Skal snart til usa... og lurer på om jeg får med meg sukrin og fiberhusk i bagasjen eller om det er like lett å ordne det når jeg kommer frem?

Håper jeg får ok mat på flyet. Har fått ordnet null gluten og laktoseredusert.. Får jeg ha med eget mat tru?

Kanskje 07-05-12 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1344323)
Nå har jeg aldri hatt sansen for verken blomkålris eller blomkålsmos... Det smaker for mye....blomkål. :o

MEN jeg tenkte at jeg skulle prøve lage blomkålris for så å steke den heftig på panna i olje, tilsette sammenvispet egg og annet snadder for å få litt mer
asiatisk look og smak!

Testing testing i løpet av uka. :ja:

Bruker karri krydder på blomkålrisen, da tar man knekken på blomkålsmaken :)

Bønna200 07-05-12 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344398)
Skal snart til usa... og lurer på om jeg får med meg sukrin og fiberhusk i bagasjen eller om det er like lett å ordne det når jeg kommer frem?

Håper jeg får ok mat på flyet. Har fått ordnet null gluten og laktoseredusert.. Får jeg ha med eget mat tru?

Når det gjelder egen mat på flyet, så varierer det fra selskap til selskap. Ring og hør. :)

Kanskje 07-05-12 21:10

Tips til billig overnattingssted i Kristiansand / nærheten av kristiansand? I høysesongen. Gjelder bryllup, og dyrehavebesøk :) Regner med hotell tar tabbe på feriepengene.

Kanskje 07-05-12 21:12

Vurderer å prøve å lage meg fløtegratinerte jordskokker i morgen, med et eller annet kjøtt til. Noen som har prøvd seg på jordskokk og har tips å komme med når det gjelder tilberedning? og har de mye karber?

Okie 07-05-12 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1344403)
Når det gjelder egen mat på flyet, så varierer det fra selskap til selskap. Ring og hør. :)

Gjorde det. Fikk klarsignal men er gjennom sikkerhetskontrollen jeg lurer på...

Sanney 07-05-12 21:23

mat går greit så lenge det ikke er flytende. hatt med sandwicher gjennom kontrollen mange ganger

Bønna200 07-05-12 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344409)

Bare det ikke er flytende går det bra. :) (Jeg har hvert fall aldri hatt noen problemer.) Men husk på at du ikke har lov til å ha med deg alle matvarer inn i ett annet land.

Lillemy71 07-05-12 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344409)

Kommer ann på hva det er du vil ha med det. Dette står i reglene:

Sitat:

Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelè, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser, lighter og gjenstander med lignende konsistenser. Lista er ikke komplett. Er du usikker, ta kontakt med Luftfartstilsynet
Jeg ikke fått igjennom leverpostei og makrell i tomat, men har hatt med meg eggerøre/omelett med tomater og avocado. Ferdigsmurte brødskiver, muffins, atkins, grønnsaker/frukt m.m. går også fint men altså ikke dersom det er noe som regnes som "smørbart". Litt forskjell på hvem som er i security også da, noen ganger er alt greit og andre ganger kverulerer de på absolutt alt :D

Okie 07-05-12 21:29

takk for svar dere. Jeg tenkte på "rundstykker" laget av frø med pålegg fra hotellet :-) Satser på at det går..

LaLa77 07-05-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1344405)
Vurderer å prøve å lage meg fløtegratinerte jordskokker i morgen, med et eller annet kjøtt til. Noen som har prøvd seg på jordskokk og har tips å komme med når det gjelder tilberedning? og har de mye karber?

Vi har spist det en god del, også fløtegratinerte. Det kan lett bli en litt søtlig smak, så salt, pepper, løk og mye hvitløk er nødvendig for å få en god smak :)
Husker ikke næring, tror de hat rundt 15 g karb pr 100 g, men at en god del av de er insulin og ikke stivelse, så de ender opp på mellom 3 og 4 g. Det er flere tråder om det her inne så bruk søk funksjonen..... :)

Kanskje 07-05-12 22:01

takk Lala77 :-) mente at det var noe med de karbene ja, at ikke alle ble regnet med.

Photobscura 07-05-12 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1344417)
Vi har spist det en god del, også fløtegratinerte. Det kan lett bli en litt søtlig smak, så salt, pepper, løk og mye hvitløk er nødvendig for å få en god smak :)
Husker ikke næring, tror de hat rundt 15 g karb pr 100 g, men at en god del av de er insulin og ikke stivelse, så de ender opp på mellom 3 og 4 g. Det er flere tråder om det her inne så bruk søk funksjonen..... :)

Inulin! Ikke insulin. ;)

LaLa77 07-05-12 22:28

Stavekontroll på iPhone er noe dritt :)

Carisma 07-05-12 23:46

Sitat:

og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

hvor i Oslo er det da? Styr unna big horn! De har blitt slakta i alle tester, dyrt og dårlig. Velg heller hereford steakhouse om du vil ha biff. Ellers finnes det en god del bra tapas plasser. San leandros har avdelinger i vika, på Grünerløkka og Majorstua. Delikatssen på løkka og majorstua... Olympen på Grønland er bra på sikringskost, og stilig lokale. Ali baba på Grønland har billig og god tyrkisk. Sjekk evt guidene på oslopuls.no for flere tips.

vaskeklut 08-05-12 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1344476)
hvor i Oslo er det da? Styr unna big horn! De har blitt slakta i alle tester, dyrt og dårlig. Velg heller hereford steakhouse om du vil ha biff. Ellers finnes det en god del bra tapas plasser. San leandros har avdelinger i vika, på Grünerløkka og Majorstua. Delikatssen på løkka og majorstua... Olympen på Grønland er bra på sikringskost, og stilig lokale. Ali baba på Grønland har billig og god tyrkisk. Sjekk evt guidene på oslopuls.no for flere tips.

big horn har vi i trondheim og, så det er uansett uaktuelt. men vi skal bo i dronningens gate, på astoria tror jeg. oslopuls var et godt tips, sammen resten av dine og andres her. takk, alle! skriver ned alle tipsene jeg får :)

Regret 08-05-12 12:22

Tips til lunsjmat til å ha med på jobb som ikke lukter så mye? Med så lite karbo som overhode mulig?

BenteR 08-05-12 12:25

eggerøre med baconbiter og ønska grønt (jeg elsker vårløk og paprika)

Yrla 08-05-12 12:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1344593)
Tips til lunsjmat til å ha med på jobb som ikke lukter så mye? Med så lite karbo som overhode mulig?

Kyllingsalat, ostesalat, hjemmebakte pannekaker med smør og ost.

shailene 08-05-12 14:06

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har forskjellige typer proteinpulver forskjellige bakeegenskaper? Tenkte å kjøpe et nøytralt pulver til baking. Helst noe annet enn bakepro.

Sanney 08-05-12 17:19

nå er jeg så "heldig" at jeg har fått permitteringsvarsel. jeg blir permittert i opptil 30 uker, og da blir jo mest sannsynlig sommerferien forsvunnet i permittering..
men kan jeg regne med at jeg får feriepengene mine selv om jeg er permittert? eller blir de spist opp ett eller annet sted.. bedriften stenger jo egentlig 3 uker i juli, men hvis jeg er permittert, kan jeg da ta den når jeg vil, sånn egentlig?

må jo kontakte nav og sånn etterhvert, men jeg har masse tanker inni hodet mitt nå o.o

Kitt 08-05-12 17:38

Vet ikke så mye om sånne regler, men du finner sikker masse på nav. no

Det jeg vet, er at ingen kan ta feriepengene dine! Det er DINE penger uansett!!!

Bedriften er jo ikke konk heller, den prøver jo å unngå å bli det ved å kun permitere i harde tider i håp om at det kommer bedre tider senere!:)

Carisma 08-05-12 20:43

Feriepengene ble opptjent i fjor så de skal du ha uansett :ja: be om å få de så fort som mulig så de ikke prøver seg på noe!

Sanney 08-05-12 20:58

vi får dem som regel første uka i juli. tviler på at de prøver seg på noe tull, "røysla" står sterkt hos oss. omtrent all på gulvet er organisert :) bare masse tanker i huet som surrer da jeg aldri har vært med på dette før.
men det kom ikke som noen bombe egentlig, så jeg er ikke opprørt eller noe. bare håper pengene kommer når det skal og at det ikke blir tull med dagpenger. har tross alt lån og husleie som skal betales.

Kanutten 08-05-12 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1344760)
nå er jeg så "heldig" at jeg har fått permitteringsvarsel. jeg blir permittert i opptil 30 uker, og da blir jo mest sannsynlig sommerferien forsvunnet i permittering..
men kan jeg regne med at jeg får feriepengene mine selv om jeg er permittert? eller blir de spist opp ett eller annet sted.. bedriften stenger jo egentlig 3 uker i juli, men hvis jeg er permittert, kan jeg da ta den når jeg vil, sånn egentlig?

må jo kontakte nav og sånn etterhvert, men jeg har masse tanker inni hodet mitt nå o.o

Hvis du ikke får feriepenger eller rettmessig lønn kan du rett og slett begjære bedriften konkurs.

Lava 09-05-12 00:21

borte :p

Catwoman 09-05-12 10:04

Kan man ha hjernehinnebetennelse uten at utslettet synes godt?? Sös havna på legevakta i natt med kjempevond nakke, ukontrollert oppkast og bittelitt utslett uten at de kunne si hva det var.....

Dietta 09-05-12 10:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1344990)
Kan man ha hjernehinnebetennelse uten at utslettet synes godt?? Sös havna på legevakta i natt med kjempevond nakke, ukontrollert oppkast og bittelitt utslett uten at de kunne si hva det var.....

Ja. Har en venninne som hadde veldig svakt, nesten usynlig utslett.
Håper det ikke er det :klem:

Dietta 09-05-12 10:16

Kan man med god samvittighet myrde en dame på Mva kontoret i Tønsberg ? Damen som ikke kunne jobben sin, og sa at mannens firma ikke var momspliktig, og dermed har lurt han for 75.000,- i fradrag for mva i fjor ? (Er nå advkokatmat)
Jeg føler STOOOOOR trang til å myrde !!!!!!!!!!!!!

Catwoman 09-05-12 10:17

Håper virkelig ikke det nei.....:( Nytt legebesök om noen få timer.

LaLa77 09-05-12 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1345001)
Kan man med god samvittighet myrde en dame på Mva kontoret i Tønsberg ? Damen som ikke kunne jobben sin, og sa at mannens firma ikke var momspliktig, og dermed har lurt han for 75.000,- i fradrag for mva i fjor ? (Er nå advkokatmat)

Det blir kjapt så mye søl av mord.:eek:
Har du vurdert noen harde slag og spark på velplasserte steder isteden?:D

BenteR 09-05-12 10:55

Sitat:

Skjønner godt irritasjonen din, men mord kan vli noe sølete, og så kommer politiet og tar deg etterpå:eek::cool:
Tragisk med slike mennesker som ikke kan jobben sin :mad:
Du får satse på at advokaten tar henne

Runegutt 09-05-12 10:56

Sitat:

Stakkars mann!

Ellers er jeg for en praksis der slike rådgivingsfeil automatisk degraderer en til gatefeier med kost. Tre års kostepraksis bør være passende for slike "forseelser"
Mangler man lokale veier, så finnes det milevis med fylkesveier osv. der man kan koste og plukke søppel i veikanten.

shailene 09-05-12 12:47

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1344695)
Har forskjellige typer proteinpulver forskjellige bakeegenskaper? Tenkte å kjøpe et nøytralt pulver til baking. Helst noe annet enn bakepro.

Ingen som vet? Tenkte å bestille pakke fra iherb i dag.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.