Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

amritam 02-10-13 13:01

Sv: Hva leser du nå?

Dexter's final cut. Så langt er den litt kjedeligere enn de andre Dexter-bøkene. Litt for mye Hollywood-dill og liten framdrift i perioder.

Bønna200 07-10-13 19:36

Mysteriet i Mercy Close av Marian Keyes.

nellie 07-10-13 19:51

Mindfulness for beginners - Jon Kabat-Zinn.

vaskeklut 07-10-13 20:01

Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper (ja, jeg leser den på svensk.)

amritam 08-10-13 12:49

Inferno av Dan Brown. Joda, jeg merker jo at han følger malen sin... og jeg kan bli litt lei av den evinnelige rømme fra de som jakter på oss -greia.

TrillTrall 08-10-13 14:45

Maria Reinertsen "Henriette Schønberg Erken : en norgeshistorie sett fra kjøkkenbenken". Har nettopp begynt da, men den virker veldig lovende. :)

silje21 14-10-13 22:27

the deed of paksenarrion, av elizabeth moon. en samling av det som egentlig er en triologi av bøkene : 1.Sheepfarmer's Daughter, 2.Divided Allegiance og nr3 Oath of Gold.
Jeg leser helst på engelsk^^
Fantastiske bøker for meg som veldig godt liker sf/fantasy

blåbær 14-10-13 22:55

Fugletribunalet av Agnes Ravatn.

Carisma 14-10-13 23:03

Ingenting å angre på av Trude Marstein

Bønna200 18-10-13 16:09

Minishopoholiker av Sophie Kinsella.

Spinnerette 20-10-13 17:06

Ble akkurat ferdig med The fault in our stars, av John Greene. Hadde nok noe store forhåpninger, mener nå i etterkant at boka er hypa opp en del. Men, bevares, veldig fin bok! Anbefales om man liker å flire mens man griner. :p

Carisma 20-10-13 22:36

Endelig i gang med Politi!

vaskeklut 20-10-13 23:05

How to talk to a widower - Jonathan Tropper

Photobscura 21-10-13 11:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1462483)
Ingenting å angre på av Trude Marstein

Åh, hva syntes du? Jeg leste Elin og Hans her for noen uker siden, og ble helt slått ut av den stemninga hun evner å mane fram ...!

Jeg leser nå Liknelsesboken, en kärlekshistoria av Per Olov Enquist. Fine mannen!

BenteR 22-10-13 05:05

Akkurat ferdig med "De bortgjemte og hvordan ME ble vår tids mest omstridte sykdom" av Jørgen Jelstad
http://debortgjemte.com/about/

Lånte den som lydbok og kan bare si at boken er sterk og setter store spørsmålstegn over hvordan ME-pasienter oppfattes av leger og andre. Som mor til en ung mann med diagnosen ME etter Canada-kriteriene (de strengeste kriteriene) forstår jeg etter og ha hørt boken at min sønn tross alt ikke er den verst behandlede ME-syke, selv om jeg med hånden på hjertet kan si at jeg vil heller ha haugen med mine sykdommer i stedet for og måtte leve i guttungens kropp. en fæl sykdom:(

TrillTrall 22-10-13 07:04

"Skitten snø" ac Mahmona Kahn, en ungdomsroman om overgrep i det pakistanske miljøet i Norge. Forfatteren er i 30-årene og er født og oppvokst i Norge.

Bønna200 24-10-13 20:46

Bryllupsnatten av Sophie Kinsella. Denne er perfekt når hjernen ikke henger helt med ... :p
(Men jeg liker jo veldig godt feelgood også, da. :ja: )

arkine 25-10-13 08:32

Gatekatten Bob ,en fengende og sann bok:)

Carisma 26-10-13 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1463065)
Endelig i gang med Politi!

Litt splittet følelse å være gjennom den... Rart å avslutte Harry-serien, samtidig som den tok litt mye av etterhvert (fra frelseren og utover). Men, er den egentlig avsluttet? Det var jo minst en singlene tråd der. :rolleyes:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463126)
Åh, hva syntes du? Jeg leste Elin og Hans her for noen uker siden, og ble helt slått ut av den stemninga hun evner å mane fram ...!

jeg er litt splittet. Handlingene til hun kvinnelige hovedpersonen irriterer meg noe helt sykt, men samtidig er den engasjerende. Og litt anderledes.
Har lest en bok av henne før (husker ikke tittelen, men debutboken), og likte den. Ei i lesesireklen vi hadde vokste opp i samme område som henne, så det var egentlig eneste kriteriet vi valgte fra, altså personlig bekjentskap, men alle likte den. Så jeg vil anbefale flere av henne :ja:

Photobscura 26-10-13 14:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1463701)
jeg er litt splittet. Handlingene til hun kvinnelige hovedpersonen irriterer meg noe helt sykt, men samtidig er den engasjerende. Og litt anderledes.
Har lest en bok av henne før (husker ikke tittelen, men debutboken), og likte den. Ei i lesesireklen vi hadde vokste opp i samme område som henne, så det var egentlig eneste kriteriet vi valgte fra, altså personlig bekjentskap, men alle likte den. Så jeg vil anbefale flere av henne :ja:

Kommer nok til å lese mer av henne, når jeg har tid til å lese annet enn skjønnlitteratur som står på pensum. (Hun var på nordisk samtidslitteraturpensum, for øvrig).

Nå leser jeg Fuglane av Vesaas.

TrillTrall 26-10-13 16:43

"Født til å løpe" for andre gang... Den er så god!

Men jeg burde begynne med "En gatekatt ved navn Bob", jeg tror den må leveres først...

vaskeklut 26-10-13 17:19

Carisma: jeg tror ikke den er avsluttet! For mange løse tråder, som du sier.

Carisma 26-10-13 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1463720)
Carisma: jeg tror ikke den er avsluttet! For mange løse tråder, som du sier.

Teori: ny hovedperson, ny vinkling. Spinn-off.

Anarko 28-10-13 22:25

Camilla Läckberg. Ferdig med Ulykkesfuglen, godt i gang med Tyskerungen.

Bønna200 31-10-13 21:45

Carmen Zita og døden av Karin Fossum.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.