Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Supera 24-11-09 19:32

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekte masse champignon i masse smør. Slengte oppi litt minimais og selleri mot slutten av steketiden. Tilsatte litt CF, karri og en teskje sambal oelek og lot koke opp sammen med en ferdigstekt kyllingfilét. Fylte resten av tallerkenen med salat: rapid, agurk, avocado og fetaost med olje over.

Mmm :snill:

Minsten 29-11-09 11:55

Biffsnadder :D Biffstrimler med sopp og litt løk surret sammen med krydder, servert med bernaise og salat. Nam!

trillian78 29-11-09 12:07

Rester av skinkesteik og en eller annen slags form for grønnsaksgrateng så jeg får brukt opp de grønnsakene som ikke tåler å ligge lenger.

Carisma 29-11-09 12:43

Pinnekjøtt.

pleiadene 01-12-09 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro (Innlegg 26927)
I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Dette smakte så syndig godt at jeg tror jeg spiste mer enn godt var! Blir en favoritt fremover!

Carisma 01-12-09 17:46

Torsk med hvit saus, og brokkoli og blomkål på meg, brokkoligrateng med bacon til sambo. Fint med mat som kan kombineres! :ja:

Jabba 01-12-09 18:15

Gryterett til meg i dag: stek kjøttdeig, tilsett blomkålbuketter, minimais, championg og litt paprika. Hell over fløte og la det koke sammen i ca et kvarter.....

Jabba 01-12-09 18:15

I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Kan man bruke vanlig kremost i stedet for Fetaost her?

Orkide 11-12-09 00:23

Stekt kjøttdeig og løk m/saus av tomatpurre, fløte paprikapulver, salt og pepper. Ved siden av hadde jeg lavkarbo pasta kjøpt i Sverige.
Dessverre har leverandøren gått konk i følge han som jobba på helsekosten.

Supera 11-12-09 00:25

Kyllingfilét med en halv pakke baconstrimler rundt. Stekte rosenkål, blomkål og purre. Saus laget av kremfløte, seterrømme, kyllingfond og karri. En salat med rapid, avocado, agurk og feta ved siden av.

Charl8 14-12-09 20:01

Stekt svinekotelett med rosenkål, bacon og fløtesaus

Carisma 14-12-09 20:11

Biff stroganoff med blomkålmos

trillian78 14-12-09 22:17

Ribbe og julepølse med Nannahs sennepsstuede rosenkål.

Supera 19-12-09 22:43

Svinestrimler med fennikel. Mmm! Det var godt! :snill:

nellie 04-01-10 18:48

I dag lager jeg baconsurra kalkunfilet + jukseris med litt purre i seg. Gleder meg!

Kanutten 04-01-10 20:54

Jeg elsker bacon, storfekjøtt, løk, brokkoli surra sammen i godt smør og deretter i creme fraiche.. Har nettopp laget en enorm porsjon. Skal bli lunsjmat i mange dager. :sikle:

Splendid 06-01-10 18:06

Lakseomelett laget av 2 egg, litt fløte, strimlet purreløk, og røkelaks i terninger. Dampet brokkoli til. Veldig godt.

Carisma 06-01-10 18:07

Laks hos oss også :) Ovnsbakt laksefilet, med pannestekte grønnsaker i fløtesaus tenker jeg.

Iset 06-01-10 18:09

Vi hadde kyllingplukk. Altså stekt krydret kyllingfilet i biter, oliven, løk, paprika, salat og andre grønnsaker, samt rømmedressing. Ungene elsker det, de spiser mye mer når de får sitte og plukke selv. :)

frifuggel 06-01-10 18:16

Driver å lager "lakseluksus" middag. En løk (lager stor porsjon nå!)i små biter freses blank i smør sammen med dill, tilsett så fløte (mengden avhenger av mengden laks og reker). La dette småkoke til løken er nesten borte, tilsett laks i terninger, la syde til laksen en rosa og gjennomkokt. Tilsett en boks, eller to, med store reker, la disse bli varme. Serveres med pasta til de som kan spise det, jeg klarer meg lenge med litt freset squash, eller ikke'no. Dette er maten sin, det!
Edit; Og salt og pepper, selvfølgelig...

Charlott 06-01-10 20:12

Lakseluksus er herved printet ut og jeg skal dytte innpå en av de første dagene ja :D

trillian78 06-01-10 21:25

Egg og bacon *lat i dag*

Vettel 13-01-10 20:46

Kjøttboller (de har bedre variant enn de i Norge, her jeg bor), stekt blomkål"ris" med sopp, kokt brokkoli og rosenkål. Noen store ss rødkål. Yummi!

Poteter, hvem trenger vel det?? Mye bedre med blomkålris!

Furine 13-01-10 22:24

Ferske bondechipolata steikt i smør, med kål som var stua/sautert med steikt løk, vatn, salt, pepar. NAM.

blåbær 13-01-10 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 815672)
Ferske bondechipolata steikt i smør, med kål som var stua/sautert med steikt løk, vatn, salt, pepar. NAM.

??
Hva er bondechipolata? :confused:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.