Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 14-07-11 08:29

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I stedet for spatel kan faktisk en sånn plastkniv fra engangsbestikk brukes i nødsfall.

Carisma 14-07-11 23:53

Jeg har fått Ipad av min kjære :love:
Men jeg trenger tips til gode apps jeg bør laste ned?
Så langt har jeg bare iBooks og Angry Birds :D

Furine 15-07-11 06:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1160484)

Det var mannen sin, det. :ja: Om du likar å lese bøker på engelsk, last ned Kindle-appen. Likar du diverse spel? Cut the rope er søt. På mi daglege pendlarferd går det mykje i Puzzle Quest 2 HD. Med Tap to Chat får du fb chat og google chat i ein og same app. Skype app er fin, lyden er mykje betre via ipad enn mobiltlf til dømes. Eg har ganske mange apps på min som eg ikkje har brukt, sidan det var sambu som brukte den først. Har din kjære også ipad? Då skal du via same itunes kunne laste over dei appane han har, til din ipad, utan at det kostar noko. (Ja, for dei som ikkje var gratis sjølvsagt.)

Regret 15-07-11 07:42

Nå undrer jeg fælt på hva som skjer her.. Jeg har mistet mensen! Er det mulig.. Jeg trodde jeg hadde blitt gravid nå, men det kunne en test avkrefte. Så endten så har jeg fått enormt store sykluser, eller så har jeg mistet den igjen. Jeg tenker over det litt og jeg har jo endret kostholdet igjen til å bli mer lavkalori enn lavkarbo, så jeg lurer - kan virkelig mat påvirke kroppen på den måten så raskt? pga mistanken om å være på vei så har jeg jo også kuttet ut pillen som gjorde at mensen ikke kom før (minipille), så det er ikke den som gjør det nå heller.. Ellers så er jeg veldig omtåket om dagen og henger ikke helt på grep. spysyka og magesjau har vært et tema for barna i huset her også, så jeg kan jo være syk også.

Okie 15-07-11 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1160558)
Nå undrer jeg fælt på hva som skjer her.. Jeg har mistet mensen! Er det mulig.. Jeg trodde jeg hadde blitt gravid nå, men det kunne en test avkrefte. Så endten så har jeg fått enormt store sykluser, eller så har jeg mistet den igjen. Jeg tenker over det litt og jeg har jo endret kostholdet igjen til å bli mer lavkalori enn lavkarbo, så jeg lurer - kan virkelig mat påvirke kroppen på den måten så raskt? pga mistanken om å være på vei så har jeg jo også kuttet ut pillen som gjorde at mensen ikke kom før (minipille), så det er ikke den som gjør det nå heller.. Ellers så er jeg veldig omtåket om dagen og henger ikke helt på grep. spysyka og magesjau har vært et tema for barna i huset her også, så jeg kan jo være syk også.

store syklus= for tidlig å ta test? eller for lite kalorier? kutte ut pille=tar kroppen tid å omstille igjen? bare noen ting som slår meg...

Regret 15-07-11 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1160751)
store syklus= for tidlig å ta test? eller for lite kalorier? kutte ut pille=tar kroppen tid å omstille igjen? bare noen ting som slår meg...

Har egentlig en perfekt 28-dagerssyklus. Hvertfall på lavkarbo. Jeg sluttet med piller først når mens uteble, så det er ikke det som lager en stor syklus i såfall.. Lite kalorier var det, men i det siste har det blitt mye. Gikk fra 200 kcal til 800-1000+ kcal da jeg la om kosten litt. Begynte med pille igjen i dag, så får se hva som skjer.

Rin 15-07-11 13:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1160484)

På ipad bruker jeg mest Bamboo Paper og ArtRage - men de er nok ikke spesielt relevante for deg om du ikke har tenkt å tegne og fingermale i vilden sky. :p

Furine 15-07-11 23:12

Nokon andre som opplever å få kløe i huda eit par veker etter å ha brukt epileringsmaskin? Eg har ei Braun epileringsmaskin, og brukar den på leggane. Eit par veker seinare klør huda så eg trur eg skal smådøy, eg klør meg til blods... Ja, eg har smurt med både kløedempande og fuktighetskrem.

kattungen 15-07-11 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1160776)
Har egentlig en perfekt 28-dagerssyklus. Hvertfall på lavkarbo. Jeg sluttet med piller først når mens uteble, så det er ikke det som lager en stor syklus i såfall.. Lite kalorier var det, men i det siste har det blitt mye. Gikk fra 200 kcal til 800-1000+ kcal da jeg la om kosten litt. Begynte med pille igjen i dag, så får se hva som skjer.

Fra 200 til 800 kcal i INNTAK? o.O

Anarko 15-07-11 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1161246)
Nokon andre som opplever å få kløe i huda eit par veker etter å ha brukt epileringsmaskin? Eg har ei Braun epileringsmaskin, og brukar den på leggane. Eit par veker seinare klør huda så eg trur eg skal smådøy, eg klør meg til blods... Ja, eg har smurt med både kløedempande og fuktighetskrem.

Har selv epilator, og merker det klør litt når det vokser ut igjen, men bortsett fra det ingenting. Har andre enn du brukt den? Kanskje litt rensing av maskinen kunne hjulpet? Kan jo høres ut som om det er når det vokser ut igjen du merker det også. Blir hårsekkene betente?

Furine 15-07-11 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1161265)
Har selv epilator, og merker det klør litt når det vokser ut igjen, men bortsett fra det ingenting. Har andre enn du brukt den? Kanskje litt rensing av maskinen kunne hjulpet? Kan jo høres ut som om det er når det vokser ut igjen du merker det også. Blir hårsekkene betente?

Nei det er berre meg. Maskina er sikkert nærare 15 år gamal, men fungerer heilt fint. Eg reingjer den for kvar gong eg brukar den, men eg ser ikkje heilt for meg at ein kan desinfisere den heller...? Nei, dei blir ikkje det, vel kanskje ein og annan, men i forhold til antal hårsekkar på leggane (har ein del...) så snakkar vi 0,0-noko prosent.

Regret 15-07-11 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1161249)
Fra 200 til 800 kcal i INNTAK? o.O

mhm.
Jeg vet hva du tenker, og kan tilføye at jeg ligger under spiseforstyrrelse-delen av forumet også ;) For meg er 1000 ganske mye.

Furine 16-07-11 00:14

Eg reagerer kanskje berre meir enn andre. Eg har hatt nokre rare allergiar opp gjennom åra. Men greit å vite at også andre har opplevd kløe.

kattungen 16-07-11 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1161273)
mhm.
Jeg vet hva du tenker, og kan tilføye at jeg ligger under spiseforstyrrelse-delen av forumet også ;) For meg er 1000 ganske mye.

Det eneste jeg tenkte var at det ikke er rart du ikke har gått ned i vekt på ketolyse :klem:

Anarko 16-07-11 11:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1161293)
Eg reagerer kanskje berre meir enn andre. Eg har hatt nokre rare allergiar opp gjennom åra. Men greit å vite at også andre har opplevd kløe.

Ser bare når skjegget blir for langt på sambo, så klør det også :) Tror ikke du skal bekymre deg for det. Kan jo hende at du er tørr på området også.

langaard 16-07-11 11:19

Noen som har prøvd kokte neper som tilbehør til kjøtt?

vimsen85 16-07-11 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1161273)
mhm.

Men da går vel kroppen i sparebluss. Jeg har lært at man ikke skal spise under 1200 kcal. For da tror kroppen det er hungersnød og sparer på fettet. Jeg går uansett ikke ned med lavkalori, jeg da. Men jeg tror kanskje du kunne fått bedre effekt av det derso du spiste nok. :klem:

vimsen85 16-07-11 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1161437)

Har ikke prøvd det. Men jeg har sett at noen bruker neper som lasagneplater.. Mange år siden jeg har spist neper. Kanskje det går å fløtegratinere de?

kattungen 16-07-11 11:36

Sitat:

Nei, men rå neper som tilbehør til kjøtt er veldig godt :D

Carisma 16-07-11 11:37

Sitat:

Nei, men fløtegratinerte :sikle:

BenteR 16-07-11 13:41

Nepespa er ein gammel tradisjonsrik rett her hvor jeg bor. Nesten som kålrotstappe, bare den er laget av neper og litt mer flytende i konsistensen.
Knallgodt til spesielt kjøtt, men også fisk:)

vaskeklut 16-07-11 14:53

Er det bare hos meg min side på nav.no ikke fungerer som den skal?

langaard 16-07-11 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1161447)
Nei, men fløtegratinerte :sikle:

Da skal det handles neper ja:D

Furine 16-07-11 16:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1161434)
Ser bare når skjegget blir for langt på sambo, så klør det også :) Tror ikke du skal bekymre deg for det. Kan jo hende at du er tørr på området også.

Er ikkje bekymra, det er berre litt travelt, sidan eg klør meg til blods... Smurte inn med FEIT Niveakrem i går kveld, klør mindre i dag. Det kan godt hende det klør meir på grunn av tørr hud.

Carisma 16-07-11 18:10

Noen som vet hva som kan forårsake crp på over 500, og hvor alvorlig det er?
Da jeg lå på sykehuset nylig fikk jeg beskjed om at den lå på over 500 i over en uke, men ingen forklaring på hvorfor... :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.