![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor får man tak i stilige klær i store str????
|
Sitat:
|
Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg er i bedre form jeg? :rolleyes: En tur på flatt underlag på ca 500m tar jo helt knekken på meg jo!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk, kattungen! Skal sjekke ut stedene.
Men ellos passer meg aldri.. For stort et sted, for trangt et annet. Og overdelene går minst til knærne!! Og Zizzi har fine bukser og kjoler, men overdelene er så klamme... Men nå fikk jeg jo noen nye tips:) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig så snus godt i nakken hans...:pdet er så deilig:ja: |
Sitat:
|
Sitat:
Har trent yoga daglig nå i ca en måneds tid, lenge siden jeg har klart å opprettholde det så lenge, faktisk. *Stolt* Spennende å se om ikke vekta dropper litt om noen uker! :) |
Jeg har aldri samlet vann av Yoga, heller tvert i mot. Men det finnes jo endel yoga øvelser som er laget for å kvitte seg med vann, kan kanskje lønne seg å ta med et par av dem i settet? Jeg liker særlig de som går på massasje av bukspyttkjertel o.l.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte to tomatplanter, to forskjellige.
den ene har 3 små tomater den andre har en.............. Er dette kun pga at de står i små potter? De får masse lys og vann, er friske og vokser, men få tomater da. Før har vi fått mange flere tomater, men da har de hatt store potter og har stått mye ute. Disse står bare inne i ett stort vindu. |
Jeg blir gaaaaaaaal :eek: Emigrerer snart til nordpolen der fugler er det eneste som flyr.
Er det meg det er noe galt med, eller er det flere enn meg som plages av fluer? Og da mener jeg fluelignende skapninger i alle størrelser som ikke kan gi fred ! Når jeg soler meg, så flyr de rundt meg, opp i ansiktet på meg, setter seg på meg .. plager meg virkelig. Jeg sitter der og vifter og smekker etter dem, og klør meg - fordi det irriterer så vanvittig ! Ser jo ut som en sprellemann uten kontroll, føler jeg enkelte ganger. Hva ER der som går av dem?? Jeg dusjer, og vasker meg med såpe, som vanlige mennesker, så det kan ikke være det at jeg går rundt og stinker hehe:p Men noe er det. kanskje jeg har stor tiltrekningskraft for flyvende kryp. kanskje de ser på meg som en sånn diger landingsplass, hvor de bare tar en pause i flyvingen? :confused: Aner ikke, men de plager meg noe vanvittig. Er alle fluer sånn??? har en her inne på stuen nå, som er bortpå meg hele tiden, enda jeg slår etter den og vifter vilt med armene. Hundene tror jeg det klikker for meg her. Kan man gjøre noe for å få sitte ute i solen i fred og ro, uten å bli svermet rundt, eller brukt som rullebane? :rolleyes::confused: |
@ Kanskje:
Jeg har også opplevd dette, at fluene ser på meg som eneste landingsplass :lol: Og når man ligger og skal sole seg eller sove, så skal de surre rundt hodet, høres ut som om de vil inn i øret noen ganger! Men, når du snakker om vask og slikt; Jeg oplever oftest at de kan komme rundt meg når jeg er "fuktig", som etter ett bad utendørs, eller når jeg går tur og er svett. Går jeg tur og stopper på "rett sted" så kan det komme flure som er vel nærgående. Ellers har jeg fluesmekkeren liggende klar til bruk. De er lette å ta når de plager så mye, men knus dem i noe papir, for de kan "leve opp" igjen.. I Danmark for hundre år siden, smakk vi fluer i ett sett, og trodde de var døde pga blodfargen som kom, men etter en stund fløy de pokker meg ut av askebeger og hvor de nå var! :lol: |
Og,hunden blir og plaget og biter etter dem, noen får han tak i, og da er det om å gjøre å få dem fort ut av munnen igjen :lol:
|
Sitat:
Om de setter lite blomsterknopper så må du gjødsle mer. Det er nesten ikke mulig å overgjødsle tomater (om du ikke gir dem hele flaska på en gang). Bruker du potteplantegjødsel kan du bruke dobbe-trippel dose en periode. |
Jeg planta tomatfrø. Cherrytomater. Har noen ute og noen inne. De som er inne er tynne og lange og blomstrer nå. De jeg har ute er små, men mye kraftigere. Skulle ikke tro det er samme type, men det er det. Kan se at det kommer knopper på dem. Nå har vi ikke hatt det fineste været her på Sunnmøre i vår/sommer. Mye vind og regn, men ser ut til at de vil klare seg fint. Spennende å følge med på.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
haha for en morbid samtale! :lol:
Selv så greier jeg ikke tanken på å slå de i svime med en sånn strømsmekker, eller max smekker som de egentlig heter :lol: Men det er, for meg, bedre enn å drepe de. Om jeg bruker en sånn så bærer jeg flua ut, så den ikke er i huset i såfall når den våkner igjen.. Men mannen min er helt fascinert av dette og kan grille ihjel flua med vilje om han først får tak i en sånn :( Da synes jeg han er slem, men han er helten min når det kommer en edderkopp inn! Særlig når de er så store som en hest! (slik som jeg ser de i såfall :p) hmm, kom på at han aldri dreper edderkopper, men fanger de og slipper den ut.. lurer hvorfor han ikke gjør det med fluer også.. Det med eddik og zalo er genialt. Når vi hadde kneler, og nå med et annet dyr, så avlet vi banan fluer, når de kom seg ut så fant de alltid veien til zalo-eddiken og druknet, slapp unna å få huset fult av fluer hvertfall! Disse fluene vi avler flyver ikke, så de krabber bare rundt.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47. |