![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Noen som vet om man kan får vondt i leddene/kroppen av ketosemat? Av fiberhusk f.eks?
|
Sitat:
Fiberhusk er jo bare skallene av frø, men man kan jo være allergisk/intolernat mot så mangt! |
Hvor lenge holder en åpnet pose med knuste sesamfrø seg? tømte den i en glassbeholder og glemte den i skapet i mnd-vis.
|
Frø holder seg vel i årevis i lukket beholder.
Lukter sikkert harskt om de ikke er brukbare!:eek: |
Sitat:
|
Tusen takk for tilbakemelding Kitt :)
|
Sitat:
100-120 regnes som idealområdet og over 70 bør man iallfall være. D-vitaminene som man får kjøpt i Norge er for homeopatiske å regne. 3000-10000 IU kan trygt brukes ved målt mangel, ellers regnes inntil 4-5000 IU som uproblematisk. |
Sitat:
Du vil ikke alltid få alle svar hos legen men det er et greit sted og starte. Ta tilskudd etter blodprøvesvar i 3 måneder, og ta en ny prøve en stund etter avsluttet. Er nivåene like lave, bør man kanskje tenke litt bredere. Merk at D-vitamintilskuddene man anbefales å ta ofte er veldig lave, slik at det vil være en fordel og ta større mengder - gitt at man faktisk ER lav på d-vitamin :) Ubalanse mellom natrium/magnesium kan gi redusert mostandskraft og høy sinkverdi i forhold til kobber vil kunne gi fare for økte infeksjoner. Jeg ville sjekket kobbernivået også, men husk at blodprøver gir "nå" situasjonen, og ikke hva kroppen faktisk tar opp eller har av nivå i kroppsvevet. |
Har noen spørsmål :)
Jeg starta med lavkarbo i 2010, litt til og fra men ketolysekuren og lavkarbo. Har ikke gått ned så mye i vekt på disse årene med litt opp og ned. Fra august 2011 begynte jeg å gå til og fra jobb 5 dager i uka. Denne turen tar ca 45 min vær vei. Når jeg går tur (fort) eller når jeg ligger og sover svetter jeg så utrolig mye i hodebunnen og bak på ryggen. Da jeg snaket med en dame på jobb fikk jeg beskjed om å begynne med "Super Soy Ekstra". Disse skal hjelper mot overgangsalderen. Jeg har nok ikke kommet i overgangsalderen enda, men jeg går nå på ketolysekuren. Er det noen som har erfaring med disse. Vil de føre til at jeg samler vann, Jeg går utrolig fort opp i vekt pga vann i kroppen? Er veldig usikker på om jeg skal prøve ut disse tab. Har tatt stoffskifte prøver til legen uten resultat. |
Sitat:
Jeg har alltid svettet mye under høy aktivitet - sånn er min kropp bare... Litt usikker på hva stoffskifteprøver har med svetting å gjøre? |
Oki Takk Nerthus :)
|
Spørsmål & svar
Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle spørre om dette, men jeg prøver her :)
har søkt og lest litt rundt på forumet uten hell. Alle har ulike svar. Det jeg lurer på er: Kan man drikke bacardi lemon eller originalen når man går på lavkarbo? |
Sv: Spørsmål & svar
Sitat:
Og så heter det Bacardi limón. Lettere å søke med riktig navn. :) |
Sv: Spørsmål & svar
Sitat:
|
Er det flere steder som utfører hårmineralanalyse, i så fall hvor er det rimeligst? Søren, jeg har bare 6 mm hår nå:) får vente til det gror ut,da.
|
Sitat:
DD ville ha ca 1cm ufarget hår i lengde, hentet fra flere steder på hodet inntil 2gram, (mener jeg det var)... Iallfall kjentes det MYE ut når man har lite å ta av.. |
takk
|
Er det flere som ikke kommer seg inn på matvaretabellen. Jeg bruker den for å regne ut KH.
|
ja, kommer ikke inn
|
Sitat:
|
Et spørsmål
Er en jente som nettopp har startet eller prøvd lavkarbo. Prøvde det i en uke bare for å se hvordan det var. Hadde skrevet ned sider på sider om hva jeg skulle og skulle ikke spise.
Etter en uke hadde jeg ingen flere middags tips eller frokoster. Har sett i alle forumene og finner kun de samme oppskriftene. Til frokost tenkte jeg og spise lavkarbo brød, men fant ingen. Fant en, men den smakte helt forferdelig. Vi har heller ikke meny her, som også betyr at jeg ikke har alle tingene man trenger for og bake. Har lyst til og prøve på nytt, men trenger hjelp og tips :) Har lest hele nybegynner tråden, og den hjalp meg vertfall litt. Blir ikke dere lei av fløte, egg og bacon? :) "Må på forresten beklage feil skrivingen min" |
Sv: Et spørsmål
Sitat:
Du kan gjerne få oppskrifta på brødet jeg pleier å bake? Er det tips til måltider du lurer på? |
Sv: Et spørsmål
Sitat:
|
Høh - lavkarbo "må" være egg&bacon som frokost "må" være brød eller youghurt... :p
(eneste fellesnevner i disse to påstandene er at begge er fantasiløse) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12. |