![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Vodka har jeg aldri brukt til vindussvask, gitt ;) Men det er jo alkohol, så det burde gå bra :ja:
|
Jeg har i løpet av mine 15 yrkesaktive år kun motatt 500 kr i arbeidsledighetstrygd- og de måtte jeg levere tilbake, da jeg hadde glemt det kom inn noen tusen fra en tidligere arbeidsgiver den måneden.( feriepenger)Noen år senere flyttet jeg og begynte å sende inn kort, da jeg ikke hadde fast jobb (år 2000), fikk helt sjokk da det viste seg at de 4000 jeg hadde tjent på vikaroppdrag her og der var så mye at jeg ikke hadde rett på noe fra NAV- alene med 2 barn og lån- kuuuult. Skremte vettet av meg det der, så det jeg gjorde var å hive meg ut i flere jobber på en gang, til jeg til slutt fikk langvarige vikariater og litt og litt fast, har 50 % fast nå da. For jeg synes IKKE det er enkelt å forstå seg på systemet på NAV, men der er meg da:)
|
NAV skjønner ikke sitt eget system en gang
så at ikke vi andre skjønner er helt normalt og noen ganger så er det visst straffbart og jobbe ,,jobber en en havtime mer i løpet av en fjorten dagers periode , så mister en alt for den perioden skjønn det den som kan, så en må regne på om det er lønnsomt og jobbe litt så håper aldri jeg noensinne må innom NAV igjen |
Sitat:
Jo flere vinduer, desto flere dæsjer på/i glass og morsommere blir hele vindusvasken... :p Må få med at det er over 20 år siden jeg vasket etter denne oppskrifta, men morsomt var det... erindrer...:o |
Sitat:
Men vinduspuss er så kjedelig at det spørs om jeg ikke prøver din metode neste gang!:lol: |
hvor lenge holder kokte egg seg i kjøleskapet?
|
Sitat:
|
Sitat:
Photo, kan det være mye magesyre? Jeg blir sånn kvalm av det. Kan hjelpe med noe mildt noe, for å dempe den overveldende kvalmefølelsen.. :klem: |
Sitat:
|
Nei, ikke magesyre, da hadde jeg merka det, for det har jeg mye erfaring med fra før, dessverre :o.
Jeg skal prøve å trappe ned til to metformin og se om det hjelper. Og så MÅ jeg få i meg nok mat! Spiser som en fugl om dagen, og det gjør jo saken bare verre (og er kan hende hele kimen til det ...) |
På ketolysekuren sies det at vi skal spise når vi har behov for det, også sent på kvelden hvis vi er sultne.
Men når vi sover settes jo alle kroppsfunksjonene ned og går på lavgir, men tydelig ikke fettforbrenningen når vi er i ketose ?? Hvordan kan dette henge sammen eller er det noe jeg har misforstått her ? :confused: |
Sitat:
Legen har tidligere ment at jeg har magekatarr (gastritt) men fikk ikke noe for det før nå. Nå fikk jeg Nexium og den er ment å redusere syreinnholdet i magen. Man KAN nemlig ha for mye syre i magen selv om man ikke har halsbrann. Spø legen din om å få det, det er verd forsøket! |
Jeg er mye bedre nå. Jeg tror fullstendig på at det var metforminen, samt at jeg har LIIIIT mye spenning i livet mitt om dagen :p.
Det hjalp å kutte ned til to metformin om dagen, samt å spise litt fiberrik. Håper du blir frisk snart, da! Magekatarr er ikke gøy, har hatt det selv :o |
Er det noen av dere her inne som har kjøpt sofa på JA møbler? Denne butikken finnes i Egersund og på Hana (tror jeg)....
Jeg er på utkikkk etter ny skinnsofa og har funnet meg en vinkelsofa i brunt skinn på JA Møbler som jeg likte så godt. Men jeg er så i tvil om kvaliteten er noe....og siden den ikke koster 2,50,- så hadde det vært greit å vite om det er en skikkelig sofa..... |
Sitat:
Har ikke kjøpt på JA møbler, men vet om flere som har kjøpt på møbelskavanken på Moi, og det blir vel ca det samme. Forresten... La de ned den? Hmmm.... I alle fall, husker at faren min kjøpte en vinkelsofa i svart skinn til 3000 og vi har ikke funnet noe galt med den, og den har vart i 6 år til nå og ser like fin ut. Hvis den fortsatt er åpen, så ligger den rett ved Mega, i andre etasje i fabrikken bak (bak = bort fra E39). Jeg skal spørre foreldrene mine i morgen om den fortsatt er åpen og om han vet noe om JA møbler. Huskelapp på mobilen er satt på. |
Vi får besøk fra England lille julafter (svigermor er Engelsk), som blir til over nyttår. Min manns kusine, mann og 2 barn :D De skal feire skikkelig norsk jul. Men for at de skal ha litt egen tradisjon har jeg lagt en julestrømpe på hver av hodeputene deres, som de må henge opp på peisen lille julaften kveld. Gutta får juleslips med lys og musikk, og jentene får nisseøreklokker. (Ja - jeg vet det høres heelt nyydelig ut :eek:).
Men - har noen av dere forslag til andre morsomme saker å putte i strømpene ? Hadde tenkt å legge i juleøl og julebrus, samt norsk melkesjokolade men skulle gjerne ha noe mere MOROSAKER ;) |
Har du en Nille- butikk i nærheten pleier de ha en del julemorrosaker til en rimelig penge.
I fjor kjøpte jeg kjede med en nisse som blinket feks. Åhlens har også mye fint småtteri, Clas Ohlson også! |
Sitat:
Om ikke annet finnes det vel prompeputer i leketøysbutikken ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Eller hva med kjøleskapsmagneter med en morsom tekst/motiv på... Eller |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå sliter jeg heldigvis ikke med kvalme lenger, men takk for tipset! Jeg kommer nok til å prøve å trappe opp på metforminen igjen, og da kan det hende det kommer tilbake en stund.
|
Så på Discovery og mythbusters her for noen uker siden, hvor de testa ut ulike remedier mot kvalme. Av de 5-6 tingene de testet var faktisk ingefær alle hadde best effekt av. Mener det var ingefærkapsler de brukte, og det vil man vel få kjøpt på helsekosten vil jeg tro? Søster drakk litt ingefærte (laget selv, ikke så sterk som den på helsekosten) under svangerskapet og hun syntes det hjalp endel. Men det var avriv av rot man kjøper på Kiwi, da..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |