![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Du må ha med legeattest på hvilke medisiner du bruker fra fastlegen, pluss at det må stå at de gir munntørrhet! Det var ikke noe problem i det hele tatt, faktisk, og jeg har sloss MYE med NAV. Husker ikke om jeg måtte legge ut eller om det gikk via tannlegen, men en regning på 2800,- ble redusert til under halvparten til slutt i hvert fall. Mange tannleger har direkte refusjon, andre ikke. Hadde 5 hull i tennene oppe som tannlegen sa var typsike munntørrhetskader. Snakk med tannlegen din, du, så finner dere nok ut av det på billigst, enklest mulig måte!:) Desverre kunne ikke siste tannlegebesøk relateres til hverken medisiner eller annet, så den regningen på 2700,- må jeg nok betale selv med min AAP!:p Tilhører heldigvis sjeldenhetene at tannlegeregningen min er på over 1000,- og vår tannlege er så grei å la oss få regning med litt romslig forfallsdato! |
Dette fant jeg på webtannlegen.no:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har langt hår:) Det var ned til sånn rett over korsryggen hvertfall, nå er det litt kortere da, men ganske langt. Så vidt meg bekjent så trenger man ikke en hel masse shampo i lengdene av håret. Jeg bruker hvertfall ikke det. Bruker shampo bare i hodebunnen og i håret nærme den, også balsam bare i lengdene. Jeg kan skrive under på at "dyr" shampo varer så mye lenger enn billigshampoer/butikkshampoer. Dessuten er det ikke så ille dyrt hvis du kjøper på nett.. Går ganske opp i opp altså. Anbefaler Redken.. Eneste jeg er fornøyd med:p |
Sitat:
|
Sitat:
Butikkshampoo er kanskje rimeligere, men håret mitt liker de ikke - og de blir tomme MYE raskere av en eller annen grunn... |
Sitat:
Ellers er det jo "halve" Norge som har rett på refusjon!:p Er man i tvil, er det i hvert fall lov til å spørre tannlegen sin. De har en liten bok hvor alt sånt står. Bedre enn å utsette det år etter år til man virkelig MÅ og regingen blir DIGER!:eek: |
Noen som har et forslag til en eller annen form for brødmat som kan holde seg ute av kjøleskap i en ukes tid? Skal på tur, trenger noe enkelt.
|
Sitat:
|
Sitat:
De fleste tannleger har ferdige prislister(tror de må ha det) og skal kunne gi deg et fornuftig prisoverslag basert på disse prisene! Lykke til!:) |
Sitat:
|
Sitat:
:confused: Hvorfor skal time til psykolog ende opp i billigere tannlegebehandling??? Man får da ikke dårligere tenner bare fordi at man trenger litt terapi?? Gjelder det manuellterapi også? :spent: |
Sitat:
|
Sitat:
holder seg fint i en vanlig kakeboks :) |
Sitat:
|
Psykologtimer går i alle fall på egenandelen. Men om det er slik at man får billigere tannlegebehandling, så skal jeg vurdere å gå til psykolog igjen.
|
Sitat:
|
Jeg kan 0 om pensjon og i grunn hva det er, men i dag fikk jeg utbetalt noe som var markert som pensjon. Skal ikke pensjon spares opp på en konto som jeg ikke kan se da? jeg vet ikke hvor de kom fra engang, men finner det litt merkelig siden det var ganske mye penger også.. hva kan dette være? Det kommer ikke fra nav, og jeg har ikke jobbet på flere år.. kan det være en feil? og hvor kommer de i fra?
|
Sitat:
|
Sitat:
Hele 1113,- fikk jeg!:heia: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva år man pr måned hvis man blir uføretrygdet??
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet svigerinnen min fikk det en stund i hvert fall! Men da har man ofte krav på bostøtte etc, så det reelle beløpet blir noe høyere! |
Sitat:
God bedring!:klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |