Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 13-04-12 14:09

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor går man når katta har velta Sony Ericsson-mobilen din sånn at den har løsna littegrann foran, og det har kommet støv mellom dekselet og selve skjermen, som man veldig gjerne skulle ha fjernet? (Har prøøøøvd å åpne det, men tør ikke helt ...)

vaskeklut 13-04-12 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1330287)
Hvor går man når katta har velta Sony Ericsson-mobilen din sånn at den har løsna littegrann foran, og det har kommet støv mellom dekselet og selve skjermen, som man veldig gjerne skulle ha fjernet? (Har prøøøøvd å åpne det, men tør ikke helt ...)

IKKE åpne!!! :o Men. Du kan gå til forhandler/en annen plass som f.eks elkjøp og spørre om de kan sende den til rens. Det kommer muligens til å koste noe, da katter som regel ikke dekkes av garantien :rolleyes: Eller har du sånn idiotforsikring? Om så kan du bruke den:cool:

TrillTrall 13-04-12 14:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1329841)
Så rart! Jeg og mange med meg får beskjed om at de andre må tas etterhvert(helst snart) fordi de ikke vil ha noe å tygge mot/bryne seg på og dermed vil "rotne på rot" temmelig fort!

Det høres veldig rart ut, selv har jeg bare 3 visdomstenner fra naturens siden, den fjerde (den ene oppe) er rett og slett ikke der, men makkeren i underkjeven lever i beste velgående helt uten problemer så langt og jeg er nå 43 år gammel... (det der skulle jeg vel ikke sagt, den ryker vel på neste tannlegekontroll!)

Jabba 13-04-12 14:26

Hmmm - mitt pengetre vokser dårlig for tiden så da satser vi på masse sol i løpet av våren som genererer brunfarge som igjen kamuflerer "Spider web"- et mitt!... Takk for svar!

Kitt 13-04-12 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1330300)
Det høres veldig rart ut, selv har jeg bare 3 visdomstenner fra naturens siden, den fjerde (den ene oppe) er rett og slett ikke der, men makkeren i underkjeven lever i beste velgående helt uten problemer så langt og jeg er nå 43 år gammel... (det der skulle jeg vel ikke sagt, den ryker vel på neste tannlegekontroll!)

Sier jo ikke at det gjelder alle, da, bare mange!;)
Mine hadde så dårlig plass at den ene nede begynte å råtne nede i kjevebeinet fordi den ikke klarte å komme opp og ga meg en heidundranes kjevebensbetennelse!:eek:
Min datter på snert 13 har allerede vondt pga visdomstann som ligger laaaangt opp i kjeven, men som alt trykker på saker og ting! Arvelig betinget? Ingen tvil!:p

elien 13-04-12 15:17

Hvilke rettigheter har en når NAV ikke holder frister, å hva bør en gjøre. Hu ene som egentlig er den eneste på det lokale NAV som det er tak i er ikke min saksbehandler, men hu tar nå tak i det. Hu beklager seg på NAV`s vegne. Men det hjelper ikke meg noe.

Fastlegen er heller ikke noe særlig imponert av saksbehandlingstid. Har søkt om Uføretrygd i august, fikk da beskjed på det tok ca 4 mnd. Har med gjevne mellomrom "mast" på saken. Fikk bare høre så lenge jeg hadde AAP så fikk jeg ikke vite noe før det går ut. Etter å ha snakket med hu jeg nevnte over her, så gikk hu inn i saken. Å ingen hadde sett på den (det var ca 14/3):eek:
Snakket med hu på tirsdag, å hu beklager så mye. Men hu kunne se at saken var under behandling nå, det var den ikke sist. Å vis jeg ikke har hørt noe til begynnelsen av mai så måtte jeg ringe hu igjen.

Elin

Kitt 13-04-12 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1330323)
Hvilke rettigheter har en når NAV ikke holder frister, å hva bør en gjøre. Hu ene som egentlig er den eneste på det lokale NAV som det er tak i er ikke min saksbehandler, men hu tar nå tak i det. Hu beklager seg på NAV`s vegne. Men det hjelper ikke meg noe.

Fastlegen er heller ikke noe særlig imponert av saksbehandlingstid. Har søkt om Uføretrygd i august, fikk da beskjed på det tok ca 4 mnd. Har med gjevne mellomrom "mast" på saken. Fikk bare høre så lenge jeg hadde AAP så fikk jeg ikke vite noe før det går ut. Etter å ha snakket med hu jeg nevnte over her, så gikk hu inn i saken. Å ingen hadde sett på den (det var ca 14/3):eek:
Snakket med hu på tirsdag, å hu beklager så mye. Men hu kunne se at saken var under behandling nå, det var den ikke sist. Å vis jeg ikke har hørt noe til begynnelsen av mai så måtte jeg ringe hu igjen.

Elin

Du kan følge saken din på nav sine sider!
Så lange du får AAP har du ingen rettigheter ut over det. Du får penger og that's it! Sannsynligvis får du også mer utbetalt på AAP enn du vil få i uførepensjon! De fleste gjør det! Så ikke mas mer enn nødvendig!

Du vil sannsynligvis først få et brev der det står at AAP opphører fra den og den datoen. Det er datoen uføre slår inn, men først etter den datoen vil du få brev om at du har fått innvilget varig og hvordan utregningen blir!
Opplegget er håpløst, desverre!:eek:

TrillTrall 13-04-12 15:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330312)
Sier jo ikke at det gjelder alle, da, bare mange!;)
Mine hadde så dårlig plass at den ene nede begynte å råtne nede i kjevebeinet fordi den ikke klarte å komme opp og ga meg en heidundranes kjevebensbetennelse!:eek:
Min datter på snert 13 har allerede vondt pga visdomstann som ligger laaaangt opp i kjeven, men som alt trykker på saker og ting! Arvelig betinget? Ingen tvil!:p

Au au! Hadde det ikke vært fort at skoletannlegen trakk tenner over en lav sko hos meg de siste par årene på barneskolen så hadde vel jeg vært med i klubben jeg også! :p

elien 13-04-12 16:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330337)
Du kan følge saken din på nav sine sider!
Så lange du får AAP har du ingen rettigheter ut over det. Du får penger og that's it! Sannsynligvis får du også mer utbetalt på AAP enn du vil få i uførepensjon! De fleste gjør det! Så ikke mas mer enn nødvendig!

Du vil sannsynligvis først få et brev der det står at AAP opphører fra den og den datoen. Det er datoen uføre slår inn, men først etter den datoen vil du få brev om at du har fått innvilget varig og hvordan utregningen blir!
Opplegget er håpløst, desverre!:eek:

Ok, vet jeg får mindre i uføre. Men det er så vondt med usikkereheten. Men det er vel bare NAV:confused:

Kan jeg finn ut på NAV sine sider hvor langt det er komt. Inn å se om ikke så lenge, var ikke klar over det, takk for tips

Elin

Kitt 13-04-12 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1330377)
Ok, vet jeg får mindre i uføre. Men det er så vondt med usikkereheten. Men det er vel bare NAV:confused:

Kan jeg finn ut på NAV sine sider hvor langt det er komt. Inn å se om ikke så lenge, var ikke klar over det, takk for tips

Dersom du logger deg inn på Min side hos nav, skal du kunne følge saken din der, dersom den blir oppdatert!

Er spent selv, jeg. Min søknad (eller det heter jo faktisk Krav om ...:p) ble sendt med posten i dag!:spent:

Lykke til! Håper du får en positiv beskjed veldig snart!:)

Photobscura 13-04-12 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1330299)
IKKE åpne!!! :o Men. Du kan gå til forhandler/en annen plass som f.eks elkjøp og spørre om de kan sende den til rens. Det kommer muligens til å koste noe, da katter som regel ikke dekkes av garantien :rolleyes: Eller har du sånn idiotforsikring? Om så kan du bruke den:cool:

Takk takk! Nei, noe idiotforsikring har jeg nok ikke ... :o Det er ikke krise, men det er IRRI!
Får stikke innom en elkjøp og høre!

elien 13-04-12 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330391)
Dersom du logger deg inn på Min side hos nav, skal du kunne følge saken din der, dersom den blir oppdatert!

Er spent selv, jeg. Min søknad (eller det heter jo faktisk Krav om ...:p) ble sendt med posten i dag!:spent:

Takk, å selv lykke til:)

Var nettopp inne å så på NAV, forstår ikke hvorfor ikke de selv har sagt hvor enkelt det var å sjekke selv:mad:
Å på status stod det under behandling.

Elin

Rin 13-04-12 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1330405)
Takk takk! Nei, noe idiotforsikring har jeg nok ikke ... :o Det er ikke krise, men det er IRRI!
Får stikke innom en elkjøp og høre!

Elkjøp er nok lurest å høre med først, men OM de ikke kan/vil hjelpe, så kan det kanskje vurderes å høre med den sjappa nedi trondheimsveien som kjøper brukte telefoner og gjør diverse reparasjoner og greier - øh, mellom bør børson og rimi, på den sida av veien. De har i alle fall fiksa noen operatørlåser og sånt for meg, billig og greit. :cool:

elien 13-04-12 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330391)

Jeg lurer på om jeg ga deg en rød prikk, mente en god tilbakemelding. Er det noe noen kan fikse for meg:eek:
Er jo helt feil, beklager. Ble helt dårlig nå jeg

Elin

Photobscura 13-04-12 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1330447)
Elkjøp er nok lurest å høre med først, men OM de ikke kan/vil hjelpe, så kan det kanskje vurderes å høre med den sjappa nedi trondheimsveien som kjøper brukte telefoner og gjør diverse reparasjoner og greier - øh, mellom bør børson og rimi, på den sida av veien. De har i alle fall fiksa noen operatørlåser og sånt for meg, billig og greit. :cool:

Ja, vet hvilken du mener! God idé, takk! :)

Kitt 13-04-12 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1330449)
Jeg lurer på om jeg ga deg en rød prikk, mente en god tilbakemelding. Er det noe noen kan fikse for meg:eek:
Er jo helt feil, beklager. Ble helt dårlig nå jeg

Elin

Det ble en rød prikk, ja! Spiller ingen rolle for meg:p, men om noen kan fikse det, må det være Photo eller Gerd, tenker jeg!:)

Bønna200 13-04-12 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330522)
Det ble en rød prikk, ja! Spiller ingen rolle for meg:p, men om noen kan fikse det, må det være Photo eller Gerd, tenker jeg!:)

Da gir jeg deg en grønn, så går det liksom opp-i-opp. ;)

Kitt 13-04-12 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1330550)
Da gir jeg deg en grønn, så går det liksom opp-i-opp. ;)

:suss:

Yrla 13-04-12 20:18

hvor lenge bruker 5 cm store biter grønnsaker å bli ferdigstekt i ovn på 200 grader?

elien 13-04-12 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330522)

Uff, jeg ble helt dårlig når jeg oppdaget det:eek:

(så vis Gerd el Photo fikse så blir d topp)

Elin

Kanskje 13-04-12 20:33

Hvorfor skal det være så sterke meninger mot lavkarbo? Blir då sliten av å prøve å forsvare og forklare måten jeg spiser på. De drar frem den ene farlige greien etter den andre, tette blodårer, høyt kolesterol,stor fare for å legge på seg igjen etterpå, osv osv osv.
Går på livsstilsendringskurs , når det peprer de oss med mager kesam, rømmekolle, salater, mager ditt og datt .... Inni meg føler det helt feil, for jeg har lest her at alle de magre produktene slett ikke ER noe bra for kroppen, - men de sverger til dette, og skal ha det inn i hodene våret. Fløte er FY ! Krem på kaken er FY ! magert magert magert ....... trodde ikke jeg skulle føle meg sånn til overs, men jeg spiser jo HELT annerledes. Ikke greit nei, spise denne farlige lavkarbo maten, som ikke blir godkjent av de såkalte "eksperter". Hvordan forholder du deg til slikt?

Photobscura 13-04-12 20:38

Har rapportert inn feilsending av rød prikk, så får vi håpe admin kan fiske opp i det så snart som mulig! ;)

Kitt 13-04-12 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1330589)
Har rapportert inn feilsending av rød prikk, så får vi håpe admin kan fiske opp i det så snart som mulig! ;)

Visste jeg kunne stole på deg!:klem:

Photobscura 13-04-12 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1330680)
Visste jeg kunne stole på deg!:klem:

Aaaaw, takk for det! :klem:

Carisma 13-04-12 22:10

Hvor skummelt er det å drikke vin etter halvannet år avhold? Burde man teste hjemme fremfor i sosialt lag?
Skal egentlig på fest i morra, men har begynt å få fyllenerver. På forhånd!

Photobscura 13-04-12 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1330700)
Hvor skummelt er det å drikke vin etter halvannet år avhold? Burde man teste hjemme fremfori sosialt lag?
Skal egentlig på festival morra, men har begynt å få fyllenerver. På forhånd!

Ta det veeeeeeldig rolig, i hvert fall! Små slurker, masse vann, spis godt (og gjerne fett) før du drar. Om det er hvitvin du får servert, så er det jo en slags frøkendrink å blande ut med Sprite eller annen sitronbrus.
Ellers så MÅ du jo ikke drikke om du ikke vil! :)

Carisma 13-04-12 22:13

Tror jeg i hvertfall satser på medbragt rødvin. Det er den tidligere omtalte trønderfesten så det vi får servert er garantert ikke hvitvin! :o

Photobscura 13-04-12 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1330708)
Tror jeg i hvertfall satser på medbragt rødvin. Det er den tidligere omtalte trønderfesten så det vi får servert er garantert ikke hvitvin! :o

Lurt. Kjøp en som er litt lav på alkohol og garvestoffer, så bærer det ikke alt for bratt utfor, i alle fall! ;)
Men skal du på Trønderfest, må du jo nesten fylle på (norges)glasset ditt i smug, og si at det er heimert og nåssåblod. Høhø. Jeg er såpass semitrønder, at jeg koster på meg noen tøysefordommer. :cool:

Carisma 13-04-12 22:23

Eh, kjøpe? Skjønner ikke hva du mener.... :D. Vi har et drøyt titalls flasker vin stående i boden (ikke medregnet de sambo ikke har giddi å ta med hjem fra jobb). Enten må vi begynne å drikke snart, eller åpne eget pol. :rolleyes:

gamlebyen 13-04-12 22:33

Vin på trønderfest? Them there's fighting words.!
De ska vårrå heimert sjø! Og kaffe.

Carisma 13-04-12 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1330743)
Vin på trønderfest? Them there's fighting words.!
De ska vårrå heimert sjø! Og kaffe.

Haha, rett fra halvannet års avhold og lite søvn til hiembrent... Jaja, blir en kort fest for min del i såfall!

Imp 14-04-12 01:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1330574)
hvor lenge bruker 5 cm store biter grønnsaker å bli ferdigstekt ke dette en tråd hvor man skal få svar på ting man spør om? ;) i ovn på 200 grader?

Jeg ville prøvd en halvtime først, deretter sjekket om de trengte mer tid. Det kommer an på hvor godt stekt du vil ha dem, men maks 45 minutter. Namnam med ovnstekte grønnsaker!

senka 14-04-12 02:05

Du skrev ikke Yrla hva slags grønnsakene er det :confused:men uansett det kan ikke ta så lang tid;) Bare sjekk flere ganger,mens de stekes:)

vaskeklut 14-04-12 06:44

hvorfor er jeg våken NÅ? og så på en lørdag da :eek: jeg er jo et skikkelig murmeldyr og sover lengst mulig...:rolleyes:

gamlebyen 14-04-12 08:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1330897)
hvorfor er jeg våken NÅ? og så på en lørdag da :eek: jeg er jo et skikkelig murmeldyr og sover lengst mulig...:rolleyes:

Våkna 0545 i morges. Masse kaffe og radio

elien 14-04-12 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1330589)

Topp, jeg kjenner det ennå i magen:eek:

Elin

Photobscura 14-04-12 11:48

Da skal den røde prikken være borte! Takk til Admin Aline! :D

elien 14-04-12 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1330947)
Da skal den røde prikken være borte! Takk til Admin Aline! :D

Takker og bukker:)

Elin

Huldr 14-04-12 13:57

Åhh, jeg feilsendte en rød prikk tidligere i år, og jobbet liiiiivet av meg med å gi poeng til masse folk for å kunne rette det opp igjen ... tenkte ikke på at det gikk an å gjøre noe med det :rodme:

TrillTrall 14-04-12 16:30

Jøss! Bestilte to flasker stevia fra Iherb på påskeaften (tror jeg det var, en av dagene i påskehelga i alle fall) og i dag kom de i posten! Det var ultrakjapt da! Og godt emballert også. Nå er jeg spent på å prøve, en nøytral og en med vanilje. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.