![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvor går man når katta har velta Sony Ericsson-mobilen din sånn at den har løsna littegrann foran, og det har kommet støv mellom dekselet og selve skjermen, som man veldig gjerne skulle ha fjernet? (Har prøøøøvd å åpne det, men tør ikke helt ...)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmmm - mitt pengetre vokser dårlig for tiden så da satser vi på masse sol i løpet av våren som genererer brunfarge som igjen kamuflerer "Spider web"- et mitt!... Takk for svar!
|
Sitat:
Mine hadde så dårlig plass at den ene nede begynte å råtne nede i kjevebeinet fordi den ikke klarte å komme opp og ga meg en heidundranes kjevebensbetennelse!:eek: Min datter på snert 13 har allerede vondt pga visdomstann som ligger laaaangt opp i kjeven, men som alt trykker på saker og ting! Arvelig betinget? Ingen tvil!:p |
Hvilke rettigheter har en når NAV ikke holder frister, å hva bør en gjøre. Hu ene som egentlig er den eneste på det lokale NAV som det er tak i er ikke min saksbehandler, men hu tar nå tak i det. Hu beklager seg på NAV`s vegne. Men det hjelper ikke meg noe.
Fastlegen er heller ikke noe særlig imponert av saksbehandlingstid. Har søkt om Uføretrygd i august, fikk da beskjed på det tok ca 4 mnd. Har med gjevne mellomrom "mast" på saken. Fikk bare høre så lenge jeg hadde AAP så fikk jeg ikke vite noe før det går ut. Etter å ha snakket med hu jeg nevnte over her, så gikk hu inn i saken. Å ingen hadde sett på den (det var ca 14/3):eek: Snakket med hu på tirsdag, å hu beklager så mye. Men hu kunne se at saken var under behandling nå, det var den ikke sist. Å vis jeg ikke har hørt noe til begynnelsen av mai så måtte jeg ringe hu igjen. Elin |
Sitat:
Så lange du får AAP har du ingen rettigheter ut over det. Du får penger og that's it! Sannsynligvis får du også mer utbetalt på AAP enn du vil få i uførepensjon! De fleste gjør det! Så ikke mas mer enn nødvendig! Du vil sannsynligvis først få et brev der det står at AAP opphører fra den og den datoen. Det er datoen uføre slår inn, men først etter den datoen vil du få brev om at du har fått innvilget varig og hvordan utregningen blir! Opplegget er håpløst, desverre!:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Kan jeg finn ut på NAV sine sider hvor langt det er komt. Inn å se om ikke så lenge, var ikke klar over det, takk for tips Elin |
Sitat:
Er spent selv, jeg. Min søknad (eller det heter jo faktisk Krav om ...:p) ble sendt med posten i dag!:spent: Lykke til! Håper du får en positiv beskjed veldig snart!:) |
Sitat:
Får stikke innom en elkjøp og høre! |
Sitat:
Var nettopp inne å så på NAV, forstår ikke hvorfor ikke de selv har sagt hvor enkelt det var å sjekke selv:mad: Å på status stod det under behandling. Elin |
Sitat:
|
Sitat:
Er jo helt feil, beklager. Ble helt dårlig nå jeg Elin |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hvor lenge bruker 5 cm store biter grønnsaker å bli ferdigstekt i ovn på 200 grader?
|
Sitat:
(så vis Gerd el Photo fikse så blir d topp) Elin |
Hvorfor skal det være så sterke meninger mot lavkarbo? Blir då sliten av å prøve å forsvare og forklare måten jeg spiser på. De drar frem den ene farlige greien etter den andre, tette blodårer, høyt kolesterol,stor fare for å legge på seg igjen etterpå, osv osv osv.
Går på livsstilsendringskurs , når det peprer de oss med mager kesam, rømmekolle, salater, mager ditt og datt .... Inni meg føler det helt feil, for jeg har lest her at alle de magre produktene slett ikke ER noe bra for kroppen, - men de sverger til dette, og skal ha det inn i hodene våret. Fløte er FY ! Krem på kaken er FY ! magert magert magert ....... trodde ikke jeg skulle føle meg sånn til overs, men jeg spiser jo HELT annerledes. Ikke greit nei, spise denne farlige lavkarbo maten, som ikke blir godkjent av de såkalte "eksperter". Hvordan forholder du deg til slikt? |
Har rapportert inn feilsending av rød prikk, så får vi håpe admin kan fiske opp i det så snart som mulig! ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor skummelt er det å drikke vin etter halvannet år avhold? Burde man teste hjemme fremfor i sosialt lag?
Skal egentlig på fest i morra, men har begynt å få fyllenerver. På forhånd! |
Sitat:
Ellers så MÅ du jo ikke drikke om du ikke vil! :) |
Tror jeg i hvertfall satser på medbragt rødvin. Det er den tidligere omtalte trønderfesten så det vi får servert er garantert ikke hvitvin! :o
|
Sitat:
Men skal du på Trønderfest, må du jo nesten fylle på (norges)glasset ditt i smug, og si at det er heimert og nåssåblod. Høhø. Jeg er såpass semitrønder, at jeg koster på meg noen tøysefordommer. :cool: |
Eh, kjøpe? Skjønner ikke hva du mener.... :D. Vi har et drøyt titalls flasker vin stående i boden (ikke medregnet de sambo ikke har giddi å ta med hjem fra jobb). Enten må vi begynne å drikke snart, eller åpne eget pol. :rolleyes:
|
Vin på trønderfest? Them there's fighting words.!
De ska vårrå heimert sjø! Og kaffe. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Du skrev ikke Yrla hva slags grønnsakene er det :confused:men uansett det kan ikke ta så lang tid;) Bare sjekk flere ganger,mens de stekes:)
|
hvorfor er jeg våken NÅ? og så på en lørdag da :eek: jeg er jo et skikkelig murmeldyr og sover lengst mulig...:rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
Elin |
Da skal den røde prikken være borte! Takk til Admin Aline! :D
|
Sitat:
Elin |
Åhh, jeg feilsendte en rød prikk tidligere i år, og jobbet liiiiivet av meg med å gi poeng til masse folk for å kunne rette det opp igjen ... tenkte ikke på at det gikk an å gjøre noe med det :rodme:
|
Jøss! Bestilte to flasker stevia fra Iherb på påskeaften (tror jeg det var, en av dagene i påskehelga i alle fall) og i dag kom de i posten! Det var ultrakjapt da! Og godt emballert også. Nå er jeg spent på å prøve, en nøytral og en med vanilje. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |