![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Det er webcam på denne dataen, og jeg bruker det aldri, bortsett fra å ta ett bilde eller to på moro.. men er dette på hele tiden, eller ?
Jeg må vel velge å ha det på, og ellers er det av, ikke sant..? |
Sitat:
|
Sitat:
(leste om ham som stjal en pc og ble filmet hele tiden..) Takk for svar! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Edit: nope, ingen lys, ingenting.. valgte msn og bytte bilde via webcam, men det kom ikke noe lys eller annet varsel.. så da lar jeg tapen sitte på :p |
Jeg har så innmari lyst til å lage meg iskaffe/frappe. Til det trenger jeg knuste isbiter. Jeg har ingen blender, bare en stavmikser med hakketilbehør. Noen som har erfaring med å knuse is i en slik? Jeg er redd for å ødelegge den hvis jeg prøver.
|
Sitat:
|
Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også :p For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså! |
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje du bør kure og pleie håret før du gjør noe mer? Spør på en salong kanskje.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men når det er sagt, i år ønsker jeg meg en skikkelig blender! Er det noen som har noe å anbefale? |
Sitat:
Kjør kur hver gang du vasker håret i noen uker, gjerne ha den i et par timer. Jeg tror det vil hjelpe på en del! Henna er noe jeg fortsatt savner, men det blir for mye plunder og ettervekst, håret mitt er jo ikke så tykt. Men det føles virkelig fantastisk når det er nyfarget! Jeg hadde det i over natta, gjerne, eller i fem seks timer på dagtid om jeg hadde anledning. Pakka inn i plast, og hadde en lue over. Blanda det med vann, sitron og olivenolje. Sitron for å få et bedre fargeresultat, olje for at fargen ikke skulle sette seg fast i panna etc. Sørg ellers for at hennaen du kjøper er ren! At det kun inneholde lawsomnia inermis, og ikke noe annet! Noen hennaer inneholder sitronsyre, det er kurant. Men det skal ikke være annet enn dette i den! Mye dårlige blandingsprodukter ute og går. ;) Husk på at henna er mer eller mindre permanent. Du kan IKKE bleke det ut. Da må du i tilfelle vente i en evighet først. |
Sitat:
...jeg brukte hennaen de selger på LUSH, når jeg tenker meg om... kanskje det hadde noe med saken å gjøre. makan til styr har jeg ikke vært borti før altså :eek: jeg måtte først raspe (!!!) hårfargen som kom i noe som ligna på enorme sjokoladeplater, for så å røre inn kokende vann, la det kjølne, og så kline det i håret. det siste var et kapittel for seg selv, fordi det ikke gled naturlig og lett inn i håret. det var som å kline sølekaker i håret! og sååå skulle fargen/leira sitte i håret i en evighet, og da stivna den... da jeg til slutt skulle skylle ut greia fra håret så sto jeg med huet inn i dusjen og vaska håret mitt FEM ganger, og enda var det ikke ute. så jeg stilte like gjerne hele meg i dusjen og dusja i nesten en time for å få ut greia. da jeg kom ut etterpå, så var de hvite silikontetningene GRØNNE som alger :eek::eek: (hennaen hadde en grønngråbrun farge, men håret mitt ble mørkbrunt, forstå det den som kan) om jeg skal farge håret igjen så skal jeg gjøre det med kjemikalier, det er i det minste enkelt :o |
Nå er jeg ikke på skikkelig lavkarbo lengere, så det kan bli feil av meg å anbefale, men når jeg får lyst på iskaffe så lager jeg meg uten knust is sånn:
1dl sterk kaffe lunken, 2ts sukker eller annet søtt (blandes inn i kaffen før alt det andre) et par dråper vaniljeessens og 2dl iskald melk. (har regnet skummet melk her) Så har jeg isbiter i bare. Easy peasy, søtt og godt :) ca 97 kcal. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._5071056_n.jpg |
Takk for tips, Photo!
og det hørtes da veldig tungvidt ut, Vaskeklut! Er det sånn det skal gjøres? eller finnes det en lettere måte enn å måtte raspe opp fargen selv? :p Det å vaske og vaske kjenner jeg igjen fra de sterke hårfargene mine også, men det lønner seg å ikke vaske for mye, da forsvinner mesteparten av fargen, men igjen slik farger er bare semipermanente, så de blir jo svakere naturlig nok jo mer du vasker håret. |
Sitat:
Det er et pulver, det blir grønbrunt, det er sant. Men med oljen i så blir det noe lettere å fordele, og du bestemmer selv hvor tykt det skal være, men gjør det gjerne LITT mer rennende, for det tykner litt etterhvert. Med plast på hodet unngår du at hennaen tørker, så da blir det lettere å skylle ut. Du skal IKKE shamponere nyfarga hennahår! Da holder fargen mye dårligere. Så håret bør være vasket før du har i hennaen, og vent gjerne minst tre dager før du vasker det igjen. Ikke på alle henna sitter så bra, på meg ble det vidunderlig gulrotrødt! :) Jada, her renner gammel årelang hennakunnskap på. Tenk at det er tre år siden jeg avsluttet et nesten femten år langt hårkapittel? :p |
Sitat:
Tror Photo er den som har mest greie på dette her inne hvertfall :) |
Sitat:
|
ok, men da trenger jeg bare å starte med en god protein hårkur da. Mulig det er proteinmangler ja, det knekker fort av og som vått så er det ren spaghetti (spretter tilbake) og vondt å ta i.. føles ut som jeg skal rive av meg alt håret bare fordi jeg drar fingrene igjennom når det er vått. Grusomt..
|
Sitat:
|
Sitat:
Etter en måned eller eller to med intens hårkuring begynte håret mitt å oppføre seg som normalt hår igjen. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |